Mitä sanot kaverillesi, joka valittaa sinun mielestäsi turhasta?
Vielä täsmällisemmin valittaa tilanteesta, joka kuulostaa siltä, että hän itse on toiminut väärin tai hakee oikeutta toimia väärin. Ja valittaa siitä, että joku on häntä koettanut oikaista toimimaan toisella tavalla.
Periaatteessa olen sitä mieltä, että pitäisi haastaa katsomaan peiliin, mutta käytännössä ei jaksaisi sitä paskamyrskyä. Miten itse toimit?
Kommentit (10)
Sano että sulla ei kiinnosta kyseinen ongelma että itsepä on soppansa keittänyt.
Miksi viettäisin aikaani ihmisen kanssa, jonka seuran koen raskaaksi ja jolle ei voi puhua suoraan?
Olen yleensä jotenkin niin ällistynyt näistä valituksista, että kuuntelen ja yritän ohittaa puheenaiheen. Se on vain sen verran rasittavaa, että olen miettinyt, että pitäiskö jotenkin "ottaa käsittelyyn", vai uskoa vanhaa tuttua, joka sanoi "älä opeta, ellet saa rahaa siitä"...
Vierailija kirjoitti:
Miksi viettäisin aikaani ihmisen kanssa, jonka seuran koen raskaaksi ja jolle ei voi puhua suoraan?
Joskus joku osoittautuu raskaaksi vasta pidemmän tuttavuuden jälkeen. Pidemmän tai "pidemmän". Kaikki ei heti läväytä näitä ominaisuuksiaan framille... Ensin luulin joitakin juttuja tsoukiksi, mutta sitten, hmm....
"Mitä sanot kaverillesi, joka valittaa sinun mielestäsi turhasta?"
Onko sulla testot matalalla, kun käyttäydyt noin ämmämäisesti?
Yritän tarjota toista näkökulmaa, mutta jos ei siitä mitään apua ole, vaihdan puheenaihetta ja jos ei sekään auta, alan ottaa etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Yritän tarjota toista näkökulmaa, mutta jos ei siitä mitään apua ole, vaihdan puheenaihetta ja jos ei sekään auta, alan ottaa etäisyyttä.
Tätä yleensä yritänkin, sitten tämä kaveri suuttuu ja provosoituu, uhkailee ja on rasittava. Sitten ilmoittaa, että "mä oonki tämmönen bitch!" Etäisyyden otto onkin alkanut olla niin sanottuna strategiana.
Minusta sinä valitat turhasta?