Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdun limakalvon liikakasvu....vaihdevuosi-ikäiset naiset

Vierailija
08.06.2019 |

Minulla on jo pitkään heitellyt kierto ihan miten vain. Välillä tosi lyhyt kierto, välillä pitkä. Ja välillä runsaat kuukautiset ja välillä niukemmat. Talvella oli jopa viiden kuukauden tauko. Kävin nyt gynekologilla kun päivän verran oli rusehtavaa vuotoa, joka loppui heti. Gynekologi ultrasi (edellinen ultra oli marraskuussa) ja hän sanoi että limakalvoni on liian paksu. Sain lääkkeeksi Terolutia. Lääkäri teki myös keittosuolaruiskutuksen ja otti pipette-näytteen limakalvolta. Kohdussa näkyi myös joku "tiiviimpi" kohta, joka ei ollut polyyppi. Onko kenelläkään ollut samanlaista? Nyt pitää vain jaksaa odotella tuloksia. Lääkäri kyllä sanoi, että on hyvin marginaalinen todennäköisyys, että näytteessä olisi jotain pahanlaatuista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin 45-vuotiaana kohdun limakalvon liikakasvu. Gyne oli ikävän oloinen nainen ja käynnistä jäi itselleni lievä paniikki. Mitään vakavaa ei kuitenkaan näytteestä löytynyt, söin Primolutia puolisen vuotta minkä jälkeen uudet testit: liikakasvu oli poissa. Sen jälkeen päädyin (vastoin suunnitelmiani) ottamaan Mirenan ja täytyy myöntää että se oli erittäin hyvä päätös. Näin jälkikäteen ajateltuna tulvivista kuukautisista eroon pääseminen on ihan mahtava juttu. 

Tsemp sinulle ap!

Vierailija
4/9 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin muutama kuukausi sitten kohdun limakalvon hyperplasia, ikää on 48v ja tuota edelsi ensin parin kuukauden tauko kuukautisissa ja sen jälkeen tullut 5 viikon runsas vuoto. Eli jostain syystä minulla oli ollut pari ovuloimatonta kiertoa ja niiden seurauksena kohdun limakalvo pääsi paksuuntumaan ja alkoi vuotamaan irtoamatta kuitenkaan. Näytteissä ei ollut mitään pahanlaatuista, ultrassa näkyi, että limakalvo oli tiiviimpi paikoitellen kuin mitä normaalisti kuukautisia ennen, johtui juuri siitä hyperplasiasta. Hoidoksi sain 3kk kuurin Primolut noria, kontrolliin menen piakkoin. Vuoto kyllä vaikuttaa normaalistuneen. Munasarjoissa on edelleen elämää, joten ihan vaihdevuosissa en vielä ole, eikä ole mitään oireitakaan.

Vierailija
5/9 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla loppui kuukautiset tuosta vaan ollessani 44v.. Ikää nyt 50v, mutta kuumat aallot kiusana päivittäin

Vierailija
6/9 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvin yleistä vaihdevuosissa. Itse otin hormonikierukan asian hoitamiseksi. Suosittelen.

Vierailija
7/9 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri äsken pipelle-näytteen tulokset ja kaikki oli normaalia. Olen hyvin kiitollinen!

Vierailija
8/9 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin tuo liikakasvu, kun olin 44v. Ihan hillittömät kuukautiset oli syynä, että menin lääkäriin, vuosin kuin seula. Muutama viikko meni koetuloksia odotellessa (neulanäyte) ja kunnes pääsin keskussairaalaan tutkittavaksi. Polyyppeja tai mitään muutakaan ei onneksi ollut ja hoitona on ollut hormoonikierukka. En todellakaan olisi sitä halunnut, mutta olen nykyään tosi tyytyväinen. Seksi sujuu ja vuoto on minimaalista, ei mitään sivuvaikutuksia. 

Minäkin säikähdin ihan hirveästi alussa, kun lääkäri sanoi ettei ole ikinä nähnyt mitään tämmöstä, että mitä tuo voi olla!! Menin ihan lukkoon enkä osannut kysyä yhtään mitään. Kannattaa kyllä avata se suu ja kysyä samointein.

Vierailija
9/9 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras luontaistuote vaihdevuosiin - https://nplink.net/t9gmnzae  Helpotti alkavia vaihdevuosi oireita,mm. kuumia aaltoja yöllä ja hikoilua päivisin. Vaikutti myös mielialaan myönteisesti. Lieneekö tuotteen ansiota että olen pysynyt terveenä koko talven vaikka lähipiirissä ollut flunssaa. Olen erittäin tyytyväinen! Suosittelen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän