En tiedä mitä teen lapsen kanssa, käytöshäiriö?
Olen niin loppu, ihan fyysisesti jo. Lapselle on kai kehittynyt uhmakkuushäiriö. Mitä tässä pitää tehdä? Tätä on jatkunut nyt ekaluokan ajan. Tuntuu että pää sekoaa tuon kanssa, joka asiassa ottaa yhteen ja pyrkii määräämään, miten jaksan olla tuon kanssa koko kesää! Hirveää sanoa omasta lapsesta, mutta hän imee kaiken energian multa.
Olen yrittänyt olla johdonmukainen kasvattaja, mutta luulen, että osasyynä on toinen huoltaja joka taas antaa asioita periksi. Lapsi on todella vahvatahtoinen muutenkin. Kaikki uhmakaudet oli vielä helppoa tämän rinnalla. Vai onko tämäkin joku uhmakausi. Koulussa eikä muualla käyttäydy näin, vaan ihan normaalisti ja hyvin.
Onko tällaista muilla? Ja miten olette toimineet/selvinneet?
Kommentit (7)
Et ainakaan anna periksi ja luovuta.
Mun lapsi ollut samanlainen. Nyt jo vanhempi, ja koska ei totellut yhtään mitään on nyt sijoitettuna. Helpompi on olla mutta vaikeaa ollut päästää irti. Toivottavasti sun ei tarvitse mennä niin pitkälle
Lastensuojeluun yhteyttä, perhetyöntekijä olisi varmasti hyvä apu. Myös perheneuvola voisi olla sellainen vähän alemman kynnyksen paikka, jos tuo lastensuojelu tuntuu liian vaikealta vielä tässä vaiheessa.
Jatka persujen äänestämistä. Pojallasi on jo hyvä tulevaisuus puolueen kansan edustajana.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojeluun yhteyttä, perhetyöntekijä olisi varmasti hyvä apu. Myös perheneuvola voisi olla sellainen vähän alemman kynnyksen paikka, jos tuo lastensuojelu tuntuu liian vaikealta vielä tässä vaiheessa.
Mulla ei ole minkäänlaista luottoa lastensuojelun viranomaisiin, joten se on viimeinen kortti, käytännössä siinä kohtaa kun olen jo antanut periksi. Jos perheneuvolaan menee, sekin kai on lasu automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jatka persujen äänestämistä. Pojallasi on jo hyvä tulevaisuus puolueen kansan edustajana.
En äänestä persuja. Tytöstä on kyse.
https://www.mll.fi/vanhemmille/vinkkeja-lapsiperheen-arkeen/
tuolla ois vinkkejä,se uhmakkuuskohta esim