Miten te jaksatte leikkiä vaikka jonkin 3v kanssa?
Nimittäin mä en jaksa, en ole koskaan jaksanut! Olen aina sanonut, etteivät aikuiset leiki, yhdessä piirtäminen tai askartelu on sitten eri asia!
Nyt lapseni ovat jo " isoja" ja eivät ole mitenkään kärsineet siitä, ettei äiti ole ikinä leikkinyt heidän kanssaan, tulevat puhumaan minulle kaikki asiansa minulle, välit eivät ole mitenkään kylmät!
Kommentit (6)
Leikkii sitten kavereidensa tai veljensä kanssa. Tai isänsä. En kauheesti tunne tästä huonoa omaatuntoa.
henkireikä kun leikittiin vaikka mitä. Oma lapseni vaan hörhelsi ja söhläsi jotain epämääräistä, en olisi mitenkään jaksanut perässä kävellä ja hämmästellä. Kyllä hän tossa eilen vissiin sanoikin, että sä leikit mun kanssa tosi harvoin ja totesin, että näinhän se taitaa olla. Mutta kyllä me jutellaan vaikka kuinka paljon ja tehdään muita kivoja juttuja, ainakin joskus.
Joskus rakennan legoilla heidän kanssaan tai autan majan tekemisessä. Jos lapsia olisi vain yksi, niin varmasti hänen kanssaan tulisi leikittyä enempi. Meillä lapsia on kolme melko pienillä ikäeroilla, niin he leikkivät paljon keskenään.
Ei minusta äidin tarvitse leikkiä.
Että täällä tuntuu, että on heti huono äiti, kun ei leiki lastensa kanssa!
Meitä taitaa olla sit aika monta!
toisinaan istun kyllä lastenhuoneen lattialla, mutta olen maailman surkein leikkijä... ehkä en ole vain löytänyt lasta itsestäni?
mutta kyllä osaan rakentaa legoista apuna pojalle autoja jne sekä koota junarataa ja pukea barbeille vaatteita! Tai sitten piirretään/väritetään yhdessä jotain.