Onko teillä läheistä, joka alkoholisti?
Kommentit (15)
Äiti oli, täti oli myös, yksi setä oli ja toinen setä on, mies on myös, mutta hänellä on nyt selvä kausi menossa.
Isoveli, en pidä enää yhteyttä (alkaa viimeistään laskuhumalassa lähettämään tappouhkauksia)
Kaksi veljeä (ns. rappioalkoholisteja), ex-puolisoni (raitistunut alkoholisti), aika monta ihmistä tiedän suvusta tai ex-puolison suvusta, ketkä ovat päihderiippuvaisia!
Ei kuulu lähipiiriin yhtään alkoholiriippuvaista.
Ei. Kuoli juuri :'( yksi pitkäaikaisimmista ystävistä, mitä minulla oli. Ikäeroa 25 vuotta.
On. Mies on raitis alkoholisti. Et uskois jos et tietäisi.
Ei. Yksi oli, mutta opetin sen sekakäyttäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kuoli juuri :'( yksi pitkäaikaisimmista ystävistä, mitä minulla oli. Ikäeroa 25 vuotta.
Viesti lähti liian aikaisin. Niin siis olimme ystäviä siitä asti kun olin 7 vuotta siihen asti kun hän kuoli, eli 25 vuoden ajan. Hän oli yksi harvoista aikuisista kavereistani kun olin lapsi, ja tosi tärkeä minulle. Kun molemmat oli aikuisia niin suhde oli tietysti vähän erilainen. Viimeisinä vuosina näimme paljon vähemmän, kun minulla oli perhettä ja hänellä alkoholismi oli kaventanut elämää jo niin paljon.
Niin kauan kuin muistan, on lähipiirissä ollut useampia alkoholin ongelmakäyttäjiä. Skaala on ollut rappioalkoholista työssäkäyvään tenuttajaan.
On, en tiedä mitä tekisin hänen kanssa...
Faijalla on jatkuva tissutus meneillään, sen jälkiseuraamuksia odotellessa kun onhan se jo harvinaisen pitkälle päässyt suht terveenä tuolla menolla.
Isäni. Käy töissä ja on työpäivät selvin, kaikki mahdolliset vapaat sitten aamusta iltaan kännissä. Erittäin sietämätön ihminen, ahdistelee puhelinsoitoilla joka ikistä ihmistä jonka nimen tai puhelinnumeron saa vain selville. Heittäytyy marttyyriksi ja haukkuu jokaista, joka uskaltaa puolella sanalla antaa hänelle edes pientä kritiikkiä itsestään. Toivoton tapaus, aikansa yritin auttaa häntä mutta enää en välitä.
Isäni. Ei ole mikään ihan rappioalkoholisti, mutta alkoholia kuluu liikaa. Myös sekä isän isä että isäpuoli olivat viinaan meneviä ja aika moni muukin isän suvusta.
Minulle se kaikkein läheisin henkilö, eli minä itse.