Kerrostalo kolmio 83m. 3 kk sähkö 115,23€
Minkälaisia sähkömaksuja teillä on? Onko tuo normi? Minusta kuulostaa kalliilta. Olemme asuneet tässä asunnossa nyt 3kk.
Kommentit (10)
Meillä on noin 40 €/kk. 80 m2. Ei saunaa eikä kuivausrumpua, mutta 4 tietokonetta lähes jatkuvasti päällä.
Ap, eiköhän tuo ole aika normaali summa.
Meillä on 79m2 ja sähkölasku on samaa luokkaa. Telkkari, läppäri ja valot aina päällä kun ollaan kotona. Lisäksi sähkösauna lämpiää vähintään kerran viikkoon.
Sähkö on niin halpaa, että jos haluaa säästää, kannattaa mielummin tehdä se vaikka viinasta, ruuasta tai bensasta.
Tosi halpa. Laitatteko koskaan edes ruokaa. Onko asunnossanne sauna. Edullista sähkö saatte.
Meillä oli ennen tuon verran, mutta kun lapset hommasivat tehokkaat pelikoneet, niin sähkölaskut ovat huidelleet 150-180e/3kk.
Jos asut Carunan siirtoverkon alueella, niin laskusta suurin osa on sähkönsiirtomaksua. On siinä myös sähkövero ja sähköverollisesta hinnasta laskettu alv, eli VEROSTA VEROTETAAN.
Mun normilaskussa sähkönkulutus on kolmekymppiä ja siirtomaksu yhdeksänkymppiä.
Mulla 93 euroa 45 neliö. Sähkön siirtohinta on tuosta noin 50 euroa.
Tämä Hesassa.
Asun Espoossa. Sauna päällä 1-2 krt viikossa. Normi ruuanlaitot päivittäin. 2 pleikkaria ja normi kodinkoneet ja laitteet. Ei kuivausrumpua.
Siksi kyselen kun muutimme pienempään asuntoon. Ero. Nyt sähkö minun vastuulla. Kaikki nämä vuodet ex hoidellut sähkölaskut eikä mitään käsitystä asiasta.
4 h, 85 m2, ei saunaa, mutta valot ja pelikoneet, telkkarit paljon päällä. 3 kk lasku 95 e.
Mulla oli pienessä kaksiossa melkein sama.
Vaikka en ollut edes paikalla asunnossa.