Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KULTAINEN 60-LUKU

23.05.2006 |

Hei vaan,

Saatan puhua tyhjille katsomoille, mutta kirjoitanpa kuitenkin..

Tein haun otsikon perusteella ja yhtään aloitusta ei löytynyt, eli onko koko meidän entinen porukka kadonnut kun tuhka tuuleen??

Tiedän, että sielä yahoossa on samaa porukkaa, kirjauduin sinne itsekkin monien mutkien kautta, mutta suoraa sanottuna en tunne sieltä ketään, eikä ole paljoa aikaa perehtyä- pääsky sielä taitaa olla minun vanhoista tutuistani, muita en muista.. saattaa olla dementiakin.

Jos joku 60-lukulainen tämän näkee, niin kirjoittele ihmeessä kuulumisia.

Kirahvi,Triina,Kasperiina, Hilima62 ja kaikki muut mammat.

Me, Sissin kanssa voimme hyvin.

Sissi on puolivuotias ja kääntyilee ja pyörii napansa ympäri, muttei vielä ryömi. Syö hyvin ja on edelleen pääasissa hyvätuulinen ja helppo lapsi.

Kesää tässä odotellaan kovasti.

Kertokaa kuulumisia,

Helinä ja Sissi

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukavaa kuulla mitä muille kultaisille kuuluu? Onko keskustelu vilkasta(vilkkaampaa) Yahoossa? Siispä muut tutut, Helinä, Triina, Kirahvi, Jymy, Hilima, ... ja kaikki muut, tulkaa kertomaan kuulumisia!

Meillä sujuu tällä hetkellä oikein mukavasti. Koko perhe on pysynyt terveenä, pikkuherramme on ollut paljon aurinkoisempi kuin aiemmin, hän kasvaa omalla käyrällään hitaasti mutta tasaisesti( nyt n. 7 kk, painoa pikkuisen yli 7 kiloa, pituutta 66 senttiä). Iltahuudot ovat vihdoin ohi:)! Ruokailla pikkumies haluaa vielä ainakin 2 krt/yö, noin kahdentoistamaissa ja kolmen/neljänmaissa. Hän suosii pieniä annoksia, kiinteistä menee max. n. puoli purkkia kerrallaan. Luonteeltaan hän on utelias, vilkas ja temperamenttinen- hän ilmaisee heti jos ei jostain tykkää. Jos esim. kasvoja yrittää puhdistaa hän huutaa kovaa(verraten isoveljeensä, joka aikoinaan vain hymyili ja jokelteli tyytyväisenä). Ei auta laulut eikä rauhalliset jutustelut! Jännää miten sisarukset voivat olla totaalisen erilaiset! Isoveli on rauhoittunut ja pahin mustasukkaisuus tuntuu olevan takana:)

Mikäli joku muu kuin minä vielä täällä käy, tulkaa tosiaan kertomaan kuulumisia!

Terveisin, kasperina

Vierailija
2/9 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan, ensimmäistä kertaa varmaan kuukauteen kävin kurkkaamassa tälle palstalle Niiskun vinkistä. Joo, keskustelu jahuussa on tosi vilkasta, joka päivä tulee viestejä, mut ei tosiaankaan ihan sitä sataa, mitä joku tuossa aikaisemmin maalaili... Eli mukaan vaan sinne puolelle, vanhoja tuttuja löytyy ja uusiakin mukavia tyyppejä!

Laitan tähän vielä linkin, jos sulla ei sitä vielä oo: http://groups.yahoo.com/group/kultainenkuuskytluku/

Mitäs tässä kuulumisistaan lyhyesti kirjoittais... aikamoista pyöritystä täällä kun on ennestään pojat 6v, 3v ja 1½v ja nyt sitten meidän pikkuneiti 8 viikkoa. Kahden pienimmän rytmit menee vähän miten sattuu; aika usein saa jakautua useammaksi kappaleeksi että pitää lapsukaiset edes suht koht tyytyväisinä oloonsa... ;-)

Mutta vaavimme on onneksi osoittautunut aika rauhalliseksi ja tyytyväiseksi tytöksi. Kolmen ärhäkän ja mahavaivaisen vauvan jälkeen tämä tuntuu lepolomalta! Tosin nukkua tuo tytti saisi vähän enemmän ja pidempiä pätkiä... Yöt hän viettää seesteisesti mun kainalossa tiheään tahtiin imutellen. Ihmeen rauhallisesti osaa siinä olla niin että saan nukutuksikin kohtuuhyvin. Mutta yläselkä on aika korkkiruuvina joka aamu.

Semmoista alkuvaiheen totuttelua tämä taas on, mutta vastasyntyneen vaihe on jo taakse jätettyä (nyyh! meillä viimeistä kertaa!). Hän hymyilee, nauraa (ekaa kertaa toissapäivänä) ja juttelee. Mammantissistä tämä tyttö lähtee niin kuin veljensäkin (muistatteks sen vanhan naruhyppyyn liittyvän termin :) eli lapsentahtinen imetys tuppaa olemaan sellaista tauotonta imetystä. Näillä helteillä pyrkii olemaan sekä äiti että tytär vähemmän suihkunraikkaina jatkuvan ihokontaktin jäljiltä...

No nys neiti väsyi vuoronsa odotteluun... eli täytyy mennä

terv. Jymy, pojat ja tyttövauva 8vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut kirjoteltua aikoihin.. olinkin jossain vaiheessa sitä mieltä että " perustamani" KULTAINEN 60-LUKU on minun osaltani kuollut ja kuopattu.. se taas johtui YAHOON palstasta jossa pitkään alkuperäisen porukan kanssa kirjoiteltiin.. siellä tuli lieviä " mielipide-eroja" joten jäin sieltä kokonaan pois.. " timantti" , teit sitten hurjia päätöksiä..... huh huh.. elät sitten sen kanssa loppuelämäsi..

No, se siitä!

Kasperina, sielunsisko, samaan aikaan koettiin keskenmenot ja uuden raskauden riemut/pelot.. ihana oli lukea että teillä voidaan jo paremmin ja että isoveljen mustasukkaisuus helpottaa! Meillä mustasukkaisuus ilmeni vain silloin kun vauva oli isän sylissä, silloin halusi isompikin isän hoiviin, minä sain hoidalla ihan rauhassa vauvaa!

Kirahvi, meilläkään ei peruna sovi.. bataatilla höystettynä menee sika, broileri, nauta, kala ja hirvenliha! Espanjan lomalla annoin pottua.. tajuamatta että siellä peruna on aina " uutta" , siellä kun sato korjataan 3 kertaa vuodessa!, eihän Suomessa suositella uutta perunaa pikkusille ollenkaan! Nyt sitten taas kokeilin hieman perunaa bataatin seassa niin johan tuli kiukkunen emäntä!! Heti loppu kitkuaminen kun jätin potun pois!!

Meillä ekat hampaat tuli alas 4kk iässä ja seuraavat ylös 6kk, nyt puhkes ylös isot etuhampaat ja neiti tykkää esitellä niitä ihan tosissaan!

Konttaamaan oppi muutama päivä sitten, ikää nyt 7,5kk.

Ja vauvakuumetta ei enää ole..; keskiviikkona laitettiin hormonikierukka, ympyrä sulkeutui; tarkelleen 4v sitten juhannuksen alusviikolla poistettiin edellinen kierukka raskauden toivossa, neljässä vuodessa kerkesi olla 5 alkanutta, niistä 2 onnellisesti päättynyttä raskautta.. haluaisimme vielä " iltatähden" mutta ei kyllä enää jaksettaisi koliikkia, tämä viimeisin oli niin rankka kokemus ja neiti niin " vaativa" hoidettava että luovutamme.. ja nautimme siitä mikä meille on jo suotu.. pääskyn sanoin; joskus on tajuttava lopettaa!!

Oikein ihanaa juhannuksenaikaa kaikille kultaisille siskoille toivottaa hilima

Vierailija
4/9 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla teistä, Jymy ja Hilima! Oijoij, varmasti teillä " Jymylässä" riittää tekemistä. Täytyy nostaa hattua kun vielä ehdit kirjoitella, Jymy! Mukavaa kuulla, että teidän neidillä ei ole vastaavanlaisia maha/suolistoongelmia kun aiemmat lapset, nuo mahaongelmat kun ovat niin työläitä! Oikein ihanaa kesänjatkoa teille kaikille! Ja kiitokset linkistä!

Tosi mukavaa kun sinäkin ehdit koneen ääreen, Hilima! Niin, samoihin aikoihin koettiin menetykset ja samoihin aikoihin plussattiin. Ihanaa kun oli joku, jonka kanssa jakaa ilot ja surut tällä palstalla! Sen verran raskas oli odotusaika kaikkine pelkoineen, että en tiedä, jaksaisinko kokea sen uudestaan, jos minulle vielä suotaisiin mahdollisuus. Myös tämä ensimmäinen 6 kk vauva-ajasta on mennyt vähän kuin sumussa, vasta nyt tuntuu että olen oppinut tuntemaan vauvani ja myös nauttimaan vauva-ajasta.

Olisi mukavaa kuulla vielä teistä muista, mitä teille kuuluu! Kirjoitelkaa vielä, muutkin, mikäli aika sallii!

Lämmintä, aurinkoista, ihanaa kesää kaikille kultaisille!

t kasperina

Vierailija
5/9 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yahoossa. Siellä tulee varmaan 100 viestiä päivässä (tuntuu siltä), eikä perässä pysy millään, kun suurin osa on vasta odottajia, joilla on aikaa kirjoitella, kun ei ole lapsia.

Muistan sut jotenkuten, meillä poju nyt 3 kk ja naureskelee tosi paljon, ei käänny vielä, mutta eipä tässä oo kiirettä.

Kirjotelkaapa tosiaan muutkin kuulumisia, belindax, ukule, kasperina jne

niisku ja pikku-ukko 3 kk

Vierailija
6/9 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yökukkuja.. Hei! Iskivaihteeksi virtsatietulehdus ja olen ollut hereillä aamukolmesta. Ei kiva.. Luovutin lopulta ja tulin koneelle..

Minä olen myös yrittänyt kuikuilla tuolla yahoo-listalla, muitta ongelma on sama kuin teillä - en yksinkertaisesti pysy mukana jutuissa... Lisäksi se lista on jotenkin kamalan hankalalukuinen, varsinkin, kun on monta viestiä jäänyt lukematta.

Meillä oli tuossa vauvarokko viime viikolla. Pääsimme onneksi helpolla, kuumetta oli vain vuorokauden verran. Sekin tosin riitti. Soli-parka vaan itki ihan lohduttomana. Taisi päätä särkeä. :(

Noin muuten meillä ryömiskellään edelleen reippasti pitkin lattioita, ei puhetakaan konttaamisista saati pystyyn nousemisesta. Ehtii kyllä ryömienkin valitettavan noepasti pahantekoon. ;)

Kiinteistä aloittelin viimeksi possua ja toistaiseksi se tuntuu sopivan. Vähän aina jännittää, kun noita uusia aloittelee, kun on tuota allergiaperimää ja nyt arsinkin, kun peruna ei sopinut...

Mutta pitäisi kai yrittää saada nukuttua edes ihan pikuiset tirsatvielä. Tosin olo on niin tuskainen, että taitaa jäädä haaveeksi. Kaiken lisäksi sisko ja miehensä ovat tulossa tänään kylään. :P No, kyllä lääkkeiden pitäisi iltapäivään mennessä tehota.

Tulkaapa taas muutkin kultaiset kertomaan elämästänne... :)

- kirahvi ja Soli 8 kk ja 5 pvää-

Vierailija
7/9 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ees hakenut lääkettä vuosiin, jos on tullut virtsatietulehdus, vaan oon käynyt ostaan puolukka tai karpalo mehua ja juonut sitä pari litraa, niin johan on mennyt ohi. Onneks ei oo taas aikoihin ollutkaan.

Mitäs oireita teille tuli perunasta? Aattelin vaan kun aloittelin jo tässä soseita, kun kerran korvikkeilla melkein kokonaan mennään ja painoa oli viimeviikolla jo 7 kg. Aloitin kyllä ihan banaanilla ja seuraavaksi persikka ja sitten maissi. Seuraavaksi aattelin yrittää perunamaissi sekoitusta joskus loppuviikosta alkaen.

Meillä onneksi vielä pysytään paikallaan jonkun aikaa, pitäis kuulemma osata nauttia, kun poju pysyy siinä mihin sen on jättänyt.

palataan taas

niisku ja miro 3 kk+1 vko

Vierailija
8/9 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee virtsatietulehdus aina niin rajuna, että ei ole toivoakaan selvitä ilman antibioottikuuria. Siihen sitten päälle nuo karpalot ja muut niin saattaa mennä lääkkeillä ohi. :P No, tällä kertaa onneksi antibiootti puri ja olo on jo ihan ok. Tosin väsyttää tolkuttomasti. Ihana mies antoi minun nukkua yhdeksään, kun näki, että olen ihan poikki...

Meille tuli perunasta ihan klassiset oireet lei tois hurja tulipunainen läntti toiseen reiteen, seuraavan päivänä samanlainen läntti vaippa-alueelle ja muutama yö erittäin huonoa nukkumista. :P Mä aloitin kiinteät varovasti riisipuurolla, sitten ruusunmarjaa siihen sekaan. Kolmannella viikolla sitten bataattia. Nyt ruokina on riisi, ruusunmarja, aprikoosi, persikka, luumu, bataatti, maissi, porkkana ja possu. Kauraa annoin välillä, mutta se ei tainnut sopia, masuvaivat helpottivat, kun järin sen pois. Mutta mä olen siis aloittanut tosi varovaisesti ja pidin parin viikon tauon kaikesta uudesta kun tuo peruna ei sopinut. Niin ja bataatti on vatsalle parempi kuin peruna, koska siinä on tärkkelystä vähemmän eli ei tule ummetusta niin helpolla. Peruna on lisäksi aika allergisoiva kasvis (yllättäen).

Nyt pitää vissiin mennä katsomaan tuota väsynyttä jälkikasvua, joka karjuu isille keittiössä. Taitaa olla tissiaika. :)

Vierailija
9/9 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinä, mukavaa kun olit laittanut uuden aloituksen:)!

Ja tosi kiva kuulla muiltakin tutuilta! Pääsen sen verran harvoin nykyään koneen ääreen, joten minun on varmaan ihan turhaa kirjautua Yahooseen. Sata viestiä per päivä, huhhuhh, hiki nousee vähemmästäkin...:) No, kiva että löytyy ahkeria kirjoittajia, itse en vaan tällä hetkellä kuulu niihin. Eli tosi mielelläni pysyn minäkin uskollisesti täällä, vaikka en niin aktiivinen olekaan.

Tuntuu, että ensimmäinen vauvan puoli vuosi on mennyt enemmän tai vähemmän huutojen merkeissä ja sairastellen. Viimeinen raju tauti oli vatsatauti, todennäköisesti Rotavirus, kun lapset joutuivat sairaalaan tiputukseen ja nenämahaletkuruokintaan. Vaikka kotiutumisesta on jo monta viikkoa, niin tuntuu siltä, että pikkuherran vatsa ei ole vieläkään toipunut. Päivittäin syöminen on vaikeaa enkä oikein tiedä mitä keksiä. Soseet eivät juuri mene(paitsi päärynä:)). Pikkumiehen paino on kokoajan lähellä nollarajaa tai hieman miinuksella(ei kuitenkin niin paljon, että olisi neuvolan mielestä syytä lisätutkimuksiin). Sain juuri kuulla, että tuollainen raju vatsatauti voi pistää mahan sekaisin hyvin pitkäksikin aikaa. Mitähän sopisi tosi herkkävatsaiselle? Välillä tuntuu että äidinmaito sekä Tutteli pistävät myös mahan ihan sekaisin, ehkä laktoosin takia? Pikkuherramme olisi varmasti paljon aurinkoisempi, jos ruokailu sujuisi paremmin!

Muuten aika menee nopeasti(liiankin nopeasti)! Välillä iskee tosi syyllinen olo, etten ole nauttinut tästä vauvaajasta niin paljon kuin pitäisi. Ja paniikki siitä, että se on kohta ohi! Onko teillä muilla vastaavanlaisia tuntemuksia?

Terveisiä kaikille kultaisille! Mukavaa kesän alkua!

t. kasperina+

pikkumies n. 6 kk

PS Näin juuri että Kirahvi oli kirjoittanut kivasti eri ruokaaineista- sieltä taidan poimia muutama vinkki-kiitos siitä Kirahvi!