Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en saa vesilaskua?

Vierailija
23.05.2019 |

Tämä voi olla typerä ketju, sillä vastaus saattaa olla, ettei kukaan tiedä. Olen asunut tässä kerrostaloasunnossa monta vuotta saamatta koskaan vesilaskua. Vuokrasopimuksessani lukee, että vesi EI sisälly vuokraan. Vuokranantaja ei ole koskaan maininnut tästä asiasta mitään. Alunperin ihmettelin asiaa, mutta jotenkin se aina unohtui. Nyt olen ajautunut tilanteeseen, jossa en ole moneen vuoteen maksanut vedestä enkä tiedä miksi. Enää en kehtaa kysyä vuokranantajalta, koska olen ollut asiasta hiljaa liian pitkään. Voiko minulle jostakin ilmestyä lasku kaikkien näiden vuosien ajalla käytetystä vedestä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ja ilmestyykin.

Vierailija
2/8 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku olisi tullut aikoja sitten, jos sinun se pitäisi maksaa. Todennäköisesti teillä vesimaksu kuuluu vastikkeeseen, jonka vuokranantaja maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain sisältyyy vuokraan. Minulla sisältyy.

Ei kannata kysellä perään, jos sopparissa luki noin eikä ole tullut laskuja. 

"Say less than necessary" on kultaa sinulle :)

Vierailija
4/8 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeen omistajana vuokranantaja on velvollinen huolehtimaan siitä, että vastike ja vesimaksu maksetaan. Hän on siis maksanut sen itse, koska asiasta ei ole tullut kyselyitä. Taloyhtiö kyllä karhuaisi laskuja, jos ne olisi jäänyt maksamatta. Voit siis jatkaa asumista huoletta niin kuin tähänkin asti. 

Vierailija
5/8 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa kerrostaloja ei ole huoneistokohtaista vesimittaria. Minä maksan vuokran päälle 15 euron vesimaksun ja tämä on vuokrasopimuksessa mainittu.

Vierailija
6/8 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkojat perivät saataviaan huomattavasti aikaisemmin kuin vuosien päästä. Eli ei hätää, sinulle ei ole tulossa yllätysvesilaskua. Vuokranantaja on maksanut vesilaskun puolestasi, vaikka se ei virallisesti sopimukseenne kuulukaan. 

Vierailija
7/8 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taloyhtiöön ilmoitettu, että asutte siinä osoitteessa? Joissakin taloissa vesimaksu määräytyy sen mukaan, kuinka monta asukasta asunnossa asuu. Jos taloyhtiön tiedoissa on, että asunto on tyhjillään, ei vesimaksua peritä.

Vierailija
8/8 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko taloyhtiöön ilmoitettu, että asutte siinä osoitteessa? Joissakin taloissa vesimaksu määräytyy sen mukaan, kuinka monta asukasta asunnossa asuu. Jos taloyhtiön tiedoissa on, että asunto on tyhjillään, ei vesimaksua peritä.

Tottakai on, eihän meillä muuten olisi nimiä ovissa.

Kiitos kommenteista, eiköhän vesilasku ole maksettu jostain muualta kerta meillä tuota vettä tulee. :D -AP