Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salaa läski? Mitä tässä nyt tekisi?

Vierailija
23.05.2019 |

Olen ylipainoinen. Sen kertoo sekä vaaka että mittanauha, kuin myös bmi-taulukko.

Ongelma on siinä, että kuulen jatkuvasti olevani hoikka. Perheeltä, ystäviltä... Myös lääketieteen ammattilaisilta.

Jos kieltäydyn jostakin tarjotusta herkusta, niin kommentoidaan, että ilmankos pysyt noin hoikkana, kun on noin hyvä itsekuri. Ja siis ihan aidosti sanotaan noin, ei piruillen. "Mikä on sinun salaisuutesi, kun pysyt vuodesta toiseen noin laihana?"

Kahdesti on käynyt niin, että olen lääkärin kanssa keskustellut jostakin ihan muusta, ja ottanut sitten puheeksi painoni. Ensimmäisen lääkärin kommentti: olet hoikka, pitäisi olla ylipainoinen, että vaikuttaisi. Toinen lääkäri tuhahti ja totesi, että jos painaisin yli 80 kiloa, sillä olisi väliä. Kun kerroin painavani melkein 90 kg, lääkäri katsoi minua pitkään ja totesi, että et paina. Sanoin, että haluaisin, että hän punnitsee minut, siinä saman tien. Pyöritteli silmiään mutta suostui kuitenkin. Sen järkytyksen NÄKI. Sitten totesi ihan ääneen, että oho. Sitten alkoikin saarnaaminen ylipainon haitoista.

Minä en käsitä tätä. On tosi vaikeaa motivoitua laihduttamiseen, kun koko ajan kuulee, että olen hoikka. Minä toki näen läskiä, mutta se kieltämättä on tosi tasaisesti ympäri kehoa. Olen pitkä ja kurvikas, joten kai sekin hämää. Ryhtini on erinomainen, sekin kai vaikuttaa. Mutta silti? Olen bmi:n mukaan yli 10 kg ylipainon puolella. Vai onko minulla joku 20-25 kg näkymätöntä läskiä kehossani?

Ymmärtäisin, jos kommentit tulisivat vain läheisiltä. Mutta että lääketieteen ammattilaisetkin erehtyvät, ja he nyt kuitenkin tietävät jostakin jotakin.

En voi olla ainoa, jolla on näin?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi