Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neurotiede: miksi yhden illan humalahakuinen juominen on saattanut sotkea unirytmisi... LOPPUELÄMÄKSESI

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sitten selittääkin kaiken...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt vielä lähtis tän tutkimuksen kanssa toreille huutelemaan. Hiirten aivot ja elimistö on aika erilaiset kuin ihmisillä.

Vierailija
4/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt vielä lähtis tän tutkimuksen kanssa toreille huutelemaan. Hiirten aivot ja elimistö on aika erilaiset kuin ihmisillä.

Lead author Professor Mahesh Thakkar believes the findings apply to humans – and could shed light on how sleep problems may lead to alcoholism.

He said: “Sleep is a serious problem for alcoholics. If you binge drink, the second day you will feel sleep deprived and will need to drink even more alcohol to go to sleep.

Vierailija
5/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lead author Professor Mahesh Thakkar believes the findings apply to humans – and could shed light on how sleep problems may lead to alcoholism.

He said: “Sleep is a serious problem for alcoholics. If you binge drink, the second day you will feel sleep deprived and will need to drink even more alcohol to go to sleep.

Uskoa voi vaikka mitä. Kuka tahansa.

/3

Vierailija
6/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Olen kännäillyt lukemattomia kertoja, mutta unenlahjani ovat nykyään aivan hyvät.

Vierailija
7/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mielenkiintoista

Vierailija
8/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Olen kännäillyt lukemattomia kertoja, mutta unenlahjani ovat nykyään aivan hyvät.

Tutkimusaineistosi otanta on melko suppea. 😅

Vierailija
10/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista 5/5

Vierailija
12/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko kauhean arvokasta esittää, että yhden illan juominen voi olla sotkenut unirytmin ikuisiksi ajoiksi. Kun syy voi olla hyvin moni muukin asia, ja unettomuus saattaa mennä ohikin kuten minun tapauksessani, johtui mistä johtui. Tai en sitten tiedä, voiko omasta tilanteestani päätellä, että unettomuus ei sitten johtunut ryyppäämisestä (tai että olen yksi onnekkaista, joille vaikutus ei ollut pysyvä). Joka tapauksessa unirytmit on olleet viturallaan juomisen vaikutuksesta, mutta selvällä kaudella palautuu hyväksi.

Vierailija
14/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä, sotkeeko se nyt mitään ikuisiksi ajoiksi, eikä nuo tutkijatkaan niin oikeastaan väitä. Mutta sen tiedän, että mulla itselläni jo yksi alkoholiannos sotkee seuraavan yön ja useampi sotkee helposti useamman yön. Siksi en tykkää juoda. Krapulaa muuten ei tulisikaan, mutta unen puutteesta seuraava väsymys on tuskallinen.

Vierailija
15/15 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksi tutkimus hiirillä ole myöskään kovin vakaalla pohjalla