Mitä ajattelet mieltään muuttavista ihmisistä?
Ovat ensin tekemässä suunnitelman A mukaan, sitten yhtäkkiä tehdäänkin täyskäännös ja tehdäänkin juttua B.
Kommentit (15)
Ajattelen joko että ovat joustavia eivätkä yksioikoisia (!), Tai että pinnallinen tuuliviiri.
Tai ehkä ovat liian kilttejä sanoakseen heti ei.
Terapeuttini sanoin, mieltään saa aina muuttaa.
Äärimmäisen huvittavaa että tästäkin pitää tehdä jotain johtopäätöksiä. Oletteko luonteeltanne kontrolloivia? Vai mistä halu puuttua muiden elämään?
Minun exä oli tollanen. Ensin neuvoi tekemään yhdellä tapaa ja sitten haukkui minut kun niin tein.
Riippuu vähän tilanteesta. Ei mua haittaa jos vaihtelee suunnitelmia itsekseen, mutta jos ne suunnitelmat vaikuttaa muihinkin ja kyselemättä vaihtelee ja tekee niin usein, niin kyllä on ärsyttävää ja itsekästä toimintaa. (ellei ole joku hyvä syy siihen)
M43 kirjoitti:
Minun exä oli tollanen. Ensin neuvoi tekemään yhdellä tapaa ja sitten haukkui minut kun niin tein.
Tämähän ei liity mitenkään mielensä muuttamiseen, vaan nimenomaan muiden kontrollointiin.
Jos harkintaa vaativa päätös on vaadittu tekemään heti, tulos voi ollakin kohta mielenmuutos. Vastausta vaativa on kyllä itse käyttänyt aikaa asiaan, mutta kehtaa vaatia toiselta muuta.
Elävät päivä kerrallaan fiiliksen mukaan, mikä on mielestäni ihan hyvä asia, jos se ei vaikuta muiden suunnitelmiin. Mitä väliä vaikka muuttaisivat mieltään moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Terapeuttini sanoin, mieltään saa aina muuttaa.
Äärimmäisen huvittavaa että tästäkin pitää tehdä jotain johtopäätöksiä. Oletteko luonteeltanne kontrolloivia? Vai mistä halu puuttua muiden elämään?
Äärimmäisen huvittavaa? Mites muuten sosiaalisissa suhteissa pitäis toimia, kuin tarkkailla miten toiset toimii ja sitten miettiä, miten itse suhtautuu ja reagoi toimintaan?
Hmm kumpi on pahempi mielensä muuttaminen vai muiden haukkuminen.
No muiden haukkuminen tietysti, eli tämä tekopyhä ketju. On itsekästä loukkaantua siitä että muut muuttavat mielensä, niin nyt vaan välillä käy.
Miksi mieltään ei saisi muuttaa? Aika pelottava ajatus.
Tilanteethan muuttuu, ihmiset muuttuu jne. Miksi pitäisi ikuisesti olla jotain mieltä?
Vai tarkoitatko että pitäisi esittää, että on samaa mieltä kuin sinä? Sitä varmaan tarkoitit.
Vahvat ihmiset näyttävät heti mitä mieltä ovat, heikot ihmiset mielistelevät. Siinä sulle vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Hmm kumpi on pahempi mielensä muuttaminen vai muiden haukkuminen.
No muiden haukkuminen tietysti, eli tämä tekopyhä ketju. On itsekästä loukkaantua siitä että muut muuttavat mielensä, niin nyt vaan välillä käy.
Samaa mieltä.
Jos mielen muuttamiseen ei ole mitään erikoista syytä, se voi olla vähän ärsyttävää. Mutta jos mielen muuttamiseen on joku tietty syy, niin se on täysin hyväksyttävää. Mikä voisi olla syynä mielenmuutokseen? Voit miettiä itse sitä. Mutta et voi syyttää ketään mielen muuttamisesta. Jokaisella on oikeus kuunnella tunteitaan, ja muuttaa mieltään jos siltä tuntuu.
Kuka on muuttanut mieltään, ja miksi? Puoliso, ystävä, sukulainen, pomo? Oletko itse tehnyt jotain, joka voisi olla syynä mielen muutokseen?
Suhtaudun neutraalisti. Tai oikeastaan sittenkin he ärsyttävät aika tavalla