Muutan Helsingistä Kilpisjärvelle lasteni kanssa. Millaista elämä siellä on?
Olen aina haaveillut muutosta mahdollisimman ylös pohjoiseen ja nyt se on mahdollista. Olen yh ja lapset ovat 10- ja 7-vuotiaat. Töitä mun ei ole pakko tehdä välttämättä enää koskaan ellen halua. Jos kuitenkin menen töihin, niin onko esim. Norjan puolella helppo käydä töissä? Kielitaitoa on.
Kommentit (16)
Oudosti ilmaistu ettei koskaan ikinä enää tarvitse tehdä töitä.
Itsekin downshiftaan, mutta mistään ei voi olla varma. Työ tuo lisäpelivaraa mahdollisiin odottamattomiin tilanteisiin. Tai tapauksessani yrittäjätulo.
No ei ainakaan kummoisia kesänviettomahdollisuuksia lapsille. Normaalivuotena jäät lähtevät Kilpisjärvestä joskus juhannuksen aikoihin ja heinäkuussa uimavesi lämpimimmillään jotain vähän yli +10-asteista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata muuttaa liian jumalan selän taakse, eli koulut, tk, kirjasto ja kauppa kannattaa olla lähellä.
Arvostan kovasti kaltaisiasi ihmisiä, onnea! Ystäväni teki samoin, muutti miehensä ja lapsiensa kanssa pk-seudulta Äkäslompoloon, mistä on kotoisin. Kunpa itsekin uskaltaisin ottaa ja lähteä jonnekkin Lappiin, urbaani ja nopeatahtinen elämä ei ole minua varten.
Niin ja ap:lle: onko sulla sukua tuolla Lapissa? Helpottaa kovasti arkea jos on.
Kivoja kommentteja! Töitä mun ei tarvitse tehdä koska olen saanut huomattavan perinnön. En kaipaa mitään luksuselämää kuitenkaan, vaan mahdollisimman yksinkertaista ja luonnonläheistä elämää. Itse olen erakkoluonne enkä kaipaa seuraa. Lapsilla on onneksi toisensa ja koulusta/harrastuksista saavat varmasti kavereita. Kakkosasunto meille jää pk-alueelle. Kylmyys ja pitkä talvi ei haittaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolle suunnitelmalle, etenkin lasten näkökulmasta.
Ite olet outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata muuttaa liian jumalan selän taakse, eli koulut, tk, kirjasto ja kauppa kannattaa olla lähellä.
Arvostan kovasti kaltaisiasi ihmisiä, onnea! Ystäväni teki samoin, muutti miehensä ja lapsiensa kanssa pk-seudulta Äkäslompoloon, mistä on kotoisin. Kunpa itsekin uskaltaisin ottaa ja lähteä jonnekkin Lappiin, urbaani ja nopeatahtinen elämä ei ole minua varten.
Niin ja ap:lle: onko sulla sukua tuolla Lapissa? Helpottaa kovasti arkea jos on.
On kyllä. Sukua jonkun verran ja myös ystäviä.
Ap
Oi, kuulostaa ihanalle! Lähtisin tältä istumalta itsekin, jos vain mahdollista.
Kannatta selvittää koulukuviot etukäteen. Vaikka alaluokat olisikin lähellä niin yläkouluun voikin sitten olla jo aivan älytön matka.
Missä on Suomen pohjoisin kylä jossa on mahdollista elää lasten kanssa?
AIvan yhtä montaa kauppakeskusta, kuin on helsingissä, siellä ei ole.
Uimahallejakaan et pääse valitsemaan.
Viina juodaan suht reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Missä on Suomen pohjoisin kylä jossa on mahdollista elää lasten kanssa?
Nurmijärvellä