Keskiluokkainen elämä on tyhjää
Ei mitään oikeaa sisältöä elämään. Elämä pelkkää suorittamista. Töissä suoritetaan, lomalla suoritetaan, ollaan huonoja vanhempia kun kersat ei arvosta rahaa, sitten ne vetää kaljaa ja tupakkaa, ehkä vähän muutakin, kun kaikki tulee ku manulle illallinen. Ja kulissit pidetään pystyssä että naapurusto varmasti luulee että massia on ja kaikki on hyvin ..kele, 2 autoa ja kalliit pihasaunat? Velalla kaikki ja naapuri uskoo? Tuskinpa.
Keskiluokkainen elämä on tyhjää
Kommentit (18)
Miten hyvin alaluokkasessa elämässäsi menee?
Keskiluokkaista elämää voi elää monella tavalla. Miksi sinä elät tavalla, joka ei sinua miellytä?
Pitää hurahtaa johonkin niin taas jaksaa pari vuotta. Hurahduksen aiheita keskiluokkaisessa lähipiirissäni muunmuassa: crossfit, kissat, jeesus, ilmastoaktivismi.
Itse juon kaljaa ja odotan, että kersat voi potkia nurkista,ottaa eron, laittaa kaikki myyntiin ja ryhtyä kiertolaiseksi.
Näitä on paljon kavereina. Naiset ovat, kuin viulunkieli kireitä ja viivasuita. Lasten kautta pädetään ja lapset ovat suorittajarobotteja. Ei iloa eikä spontaanisuutta missään.
Aikataulutettua pönöttämistä.
Elämä on kivaa - niin kauan kun saa elää. Olipa se sitten keskiluokkaista tai ei. Aika paljon oma asennoituminen vaikuttaa.
Samaa mieltä. Olen itse hyvin yläluokkainen, kulttuurikodin kasvatti. Perin juuri sopivasti omaisuutta, jotta minun ei tarvitse huolehtia toimeentulostani. Voin keskittyä tieteeseen ja kulttuuriin. Ja elää vielä mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten elät niin?
Sitähän tässä ihmetellään.
AP
Kamalaa kärsimystä. Tänään hoidettu pihaa ja käyty saunassa, huomenna töihin ja purjehduskurssille.
Paljon rikkaampaa olisi varmaan työttömänä itäslummissa. Tai kerrostalossa Keravalla, sillä tavalla moni.kulttuurisessa.
Se esittäminen ja ne kulissit...se ei ole oikeaa elämää. Jos haluat elää ”oikeaa” elämää sinun on tehtävä mitä itse haluat. Varallisuus ja muiden kunnioitus todennäköisesti katoaa prosessin aikana.
Köyhä lähiö luuseri siellä huutelee?
Vierailija kirjoitti:
Köyhä lähiö luuseri siellä huutelee?
Yhdyssanat...
Ainoa oikea elämä on tietysti elää luottotiedottomana ja riidellä kelan kanssa tuista. Vetää päihteitä päivittäin ja haukkua sitä kansanosaa, joka elättää näitä oman elämänsä luusereita. Vai mitä?
En kyllä tiedä missä ap asuu. Ehkä jollain uudella alueella, minne on rakennettu paljon uusia velkakoteja. Silloin varmaan näyttämisen halu on kova.
En kuitenkaan yleistäisi. Me ollaan ihan tavallisia keskituloisia ja aika leppoisaa on elämä. Ei tartte esittää kellekään mitään. Nautitaan ihan tavallisesta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten elät niin?
Sitähän tässä ihmetellään.
AP
Niin, kuka pakottaa? Jos nuo eivät ole omia unelmiasi, niin kenen sitten? Elätkö vaimon unelmaelämää vai haluatko näyttää naapureille? Eipä silti, monen muunkin elämää ohjaa enemmän ulkotulevat, usein kuvitteellisetkin vaatimukset. Mutta kun ei ole pakko, jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen elämä on rikasta?
Tuolla logiikalla kenelläkään ei mene hyvin.Rikkailla ei ole aikaa nauttia rahoistaan ja köyhillä ei ole rahaa mihinkään hauskaan.
Miksi sitten elät niin?