Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten ihmiset pystyy syömään raakaa sipulia. Itse en oo vielä kolmikymppisenäkään oppinut.

Vierailija
12.05.2019 |

Salaattiin yritän laittaa, punasipulia, kun onhan se terveellistä. Mutta kun puree salaatin joukossa sitä sipulia, niin kurkkua polttaa, nenän sieraimia polttaa. Nielaisee sipulin palan niin ruokatorvea alkaa välittämästi polttaa, polttaa niin kauan että sipuli poistuu mahalaukusta kauemmas. Yrittää juoda vettä päälle, että polte vähän helpottais, niin polttaa vaan vielä enemmän. Lisäksi makuaisti turtuu eikä mikään muu salaatissa maistu enää miltään.

Kommentit (17)

1/17 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin sipuli on leikattu väärin. Kato joku opetusvideo juutuubista ja leikkaa sen mukaan niin saat sipulin oikean maun esiin. Sipuli ei polta eikä ole kitkerä oikein leikattuna!

Vierailija
2/17 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai ole edes pakko oppia syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään raa'asta sipulista, mutta mun vatsa ei vaan kestä sitä. Saan armottomat vatsanväänteet. Paistettuna kyllä voin syödä.

Vierailija
4/17 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut pystyy syömään habanerollakin maustettua tulista ruokaa.

Vierailija
5/17 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jotain miedompaa lajiketta, esim. salottisipulia.

Vierailija
6/17 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä jyrsiä sitä suomalaista keltasipulia. Hopeasipuli, mieto punasipuli tai salottisipuli loukkaa makuaistia paljon vähemmän.

Vierailija
7/17 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No mä en ymmärrä miten joku voi syödä lammasta tai vuohenjuustoa. Maistuvat märältä lapaselta.

Vierailija
8/17 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Mies haluaisi laittaa sipulia salaattiin, mutta mä en maista enää mitään muuta.

Kaveri teki kerran jotain salaattia, jossa oli vesimelonia ja sipulia ja se on hirveintä, mitä olen ikinä syönyt. Anteeksi ystävä, söin kyllä kiltisti vedet silmissä.

Vierailija
9/17 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala sanoa, tottuuko sipulin makuun. Tuo polttaminen ei kyllä kuulosta hyvältä. Kannattaisi muuten veden sijaan juoda piimää tai jotain maustamatonta jugurttia, se helpottaa polttoa paremmin kuin vesi. Olen itse vasta kolmekymppisenä tottunut muutamiin makuihin joista on sittemmin tullut ihan herkkuani.

Vierailija
10/17 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No mä en ymmärrä miten joku voi syödä lammasta tai vuohenjuustoa. Maistuvat märältä lapaselta.

Joo, lampaasta pystyy kyllä valmistamaan varsin villanmakuista syötävää. 😂

Kyllä sen pystyy välttämäänkin jos tietää mitä tekee. Karitsasta (lampaan lapsi) ei tule villanmakuista koskaan, kai se ei ole pitänyt sitä villatakkia tarpeeksi kauan että maku tulisi läpi.

Vierailija
11/17 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opin vasta nelikymppisenä syömään raakaa sipulia.

Ihan ohuen ohuita siivuja salaatin joukkoon punasipulia, jopa leivän päällä menee. Veitsen pitää olla todella terävä.

Vierailija
12/17 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sitä pitäisi väkisin syödä jos kerran ei pysty?

Vierailija
13/17 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sitä pitäisi väkisin syödä jos kerran ei pysty?

Tätä minäkin tulin kysymään. Lähenen neljää kymmentä enkä vieläkään voi sietää suolakurkun makua missään, ikinä. Ei auta vaikka sen ottaisi esim. sämpylän välistä pois, maku jää silti. Sama ruokalautasella, se kuvottava maku imeytyy kaikkeen. Ykä :p

Joten en siis syö suolakurkkua. Simppeliä.

Vierailija
14/17 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita suuhun, pure ja niele

Vierailija
15/17 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tyylillään. Itse en haluaisi syödä salaatilla, kinkulla, juustolla ja tomaatilla täytettyä eväspatonkia, jos siinä ei olisi myös ohueksi leikattuja punasipulirenkaita mukana.

Vierailija
16/17 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ongelmia raa'an sipulin syömisessä. En vain pidä siitä. Harmi vain, että moni muutoin houkuttelevan tuntuinen salaatti sisältää raakaa sipulia ja sitten en voi syödä sitä, kun tuntuu, että se sipuli peittää kaiken muun alleen. Minusta se on suorastaan typerää, kun on tällainen "sipulivamma", koska muut sitten ihmetelee, että "mitä, sipulihan on hyvää, mikset tykkää, ootko jotenkin lapsellinen". Mutta ei voi mitään, ei voi väkisinkään tykätä.

Vierailija
17/17 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä kannata väkisin syödä jos se tuollaista aiheuttaa.

Minä kuulun niihin jotka saattavat siivuttaa sipulia naposteltavaksi. Jos näen leikkuulaudalla sipulia niin syön kyllä kuormasta. Tungen raakaa (ja kypsää) sipulia lähes kaikkeen. 

Aloittajan kaltaisia oireita ei ole ollut koskaan. Jos sipuli ei vain sovi joillekin? Joku yliherkkyys tai allergia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme