Näin 37v odottajana on ihana huomata, että moni muukin samanikäinen on raskaana tai saanut lapsen. Eli on vielä normaali ikä tulla äidiksi.
Esim Meghan on 37 nyt saatuaan vauvan, samoin Rita Niemi-Manninen on saman ikäinen odottaja, kuten myös nyt Jannakin. Ja olikohan vielä muitakin...🤔
On ollut kiva seurata näiden saman ikäisten odotusaikaa. 🤗
Kommentit (16)
Joo, ihan normaali ikä on! Helsingissä ensisynnyttäjien keski-ikä on jo 34.
Ensisynnyttäjien keski-ikä nousee joka vuosi. Melko normaalia nykyään.
Ja ihan normaali cp-vammanen kakara sieltä putkahtaa.
Joo oon huomannu ku oon tavannut paljon perheitä. Kukaan ei oo ollu alle 30 v tyyliin. Ehkä 1 ollu 29v tms, ja loput 30 perhettä kolmekymppisiä enimmistö ja osa nelikynppisii
Vierailija kirjoitti:
Onko Janna niin vanha?
Netin mukaan on. Ap
https://www.google.com/search?q=janna+hurmerinta+ik%C3%A4&rlz=1C9BKJA_e…
Artikkeli parin vuoden takaa. https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/359637-synnyttajat-ikaantyvat…;
Todellakin normaalia. Vain ääliö tuhlaa nuoruutensa eli ikävuodet 20-35 kotona. Silloin on hyvä elää, ja 30:n jälkeen sitten voi rauhassa jumittaa kotiin.
Kun minä olin nuori, eli vähän päälle parikymppinen 90-luvulla, 30- vuotiaita ensisynnyttäjiä pidettiin jo riskisynnyttäjinä. Tänä päivänä tuo on uusi normaali.
Miksi yli 35-vuotiaita ENSIsynnyttäjiä pidetään riskiryhmänä? Miksei yleensä yli 35 vuotiaita, sellaisiakin jotka ovat saaneet ekat lapset nuorempana? Miksi juuri ensisynnyttäjä?
On normaalia. Tosin kuulin erään psykologin sanovan, ettei siinä iässä pidä saada lapsia "koska se on lapselle kauheaa". Hänen oma tyttärensä on sitten lisääntynyt ulkomaalaisen kanssa,jonka kanssa ei ollut yhteistä kieltä. Mikä nyt on kenellekin normaalia.
Liekö tuo niin erikoista. Mun mummo sai aikoinaan nuorimmaisensa 46-vuotiaana ja niihin aikoihin oli aika tavallista että perheen nuorimmainen syntyi kuin äiti oli yli 40. Ehkäisyä kun ei ollut.
Normaali ikä on kaiketi se ikä, jolloin pystyy tulla raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Normaali ikä on kaiketi se ikä, jolloin pystyy tulla raskaaksi.
Ylöspäin näin, mutta alaspäin ei. Mulla alkoi kuukautiset 10-vuotiaana. En pitäisi normaalina äidiksituloikänä :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi yli 35-vuotiaita ENSIsynnyttäjiä pidetään riskiryhmänä? Miksei yleensä yli 35 vuotiaita, sellaisiakin jotka ovat saaneet ekat lapset nuorempana? Miksi juuri ensisynnyttäjä?
Kroppa osaa jo vähän toimia kun se on jo aiemminkin kantanut ja synnyttänyt vauvan. Ja tiedetään miten raskaus ja synnytys kys äidillä on mennyt.
Sori, Ritahan on jo 39, mutta aika lähellä kumminkin. Ap