Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thuroxin-annoksen pienentäminen kun laihtuu

Vierailija
12.05.2019 |

Olen nyt laihtunut melkein 20 kiloa joista lyhyemmässä ajassa (helmikuusta) 12 kiloa.
Tuntuu että nykyinen thyroxin on ihan liikaa!
Annos olisi 100 migroa joka toinen päivä ja 50 joka toinen.
Olen itse jo jonkin aikaa syönyt annosta joka toinen 50 migroa ja joka toinen ilman. Muuten tulee rytmihäiriöitä. Vähän olen ehkä ollut väsyneempi muttei vielä ainakaan haittaa itseä.
Lääkärin ajattelin varata ja arvot tsekata lähiaikoina.
Onko muilla lääkityksen tarve vähentynyt jos on laihtunut? Vai onko tämä vain jotain väliaikaista.
Laihtunut olen niin että syön todella vähän. Normaalilla kaloreiden vähennyksellä en ole onnistunut laihtumaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 22 kg, Thyroxinin tarve ei ole vähentynyt vaan päinvastoin.

Vierailija
2/8 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun varastorauta eli ferritiini on noussut yli 80:aan, imeytyy lääkkeen thyroksiini paremmin, etkä tarvitse enää niin paljoa lääkettä. Mutta se täytyy verikokeilla ensin mitata.  Mulla on 75 ja 100 vuoropäivin, ja olen huomannut, että kesä (ja valoisuus tai lämpö) vaikuttaa myös, kesällä en tarvitse niin suurta pitoisuutta lääkettä. Mutta käy lääkärillä ensin.

Onnea laihtumisen onnistumisesta! Vau!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvot ensin, ennen kuin meet säätämään annosta, nää vaikuttaa niin moneen muuhunkin kuin pelkkää painoon.

Vierailija
4/8 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä ketjua jos olisi muita kilppariongelmaisia joilla on annos pienentynyt.

Tuo 3/3 arvelu voisi kyllä olla yksi mikä seittää tuon. Minulla oli reilu puoli vuotta sitten ferritiini 20 luokkaa, olikohan 21? Olen välillä syönyt rautaa kuureina ja lääkärin kehoituksesta varsinkin kuukautisten aikana. Nyt on kyllä ollut loppu jo hetken rautatabletit, pitäisi ostaa lisää.

Levottomat jalat olleet poissa pidempään eli rautavarastot on varmaan kohentuneet.

Voisiko olla ettei minulla ole vajista ollenkaan vaan kaikki olikin ferritiinistä kiinni? Tätä olen itse aiemminkin pyöritellyt. Sain lääkityksen kun arvot oli rajoilla. Tulin raskaasi ja lopetin (koe)lääkityksen mutta loppuvaiheessa lääkäri kehoitti aloittamaan uudestaan thyroksiinin arvojen takia. Siitä asti olen syönyt tuota isompaa annosta eli parsen vuotta kunnes nyt jo pari kuukautta pienempää annosta olon takia. Minulle saattaa tulla myös huono olo thyroksiinin oton jälkeen ja sydämen muljahteluja. Nyt ei niitä ole ollut annoksen pienentämisen jälkeen.

Ap

Vierailija
5/8 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä

Vierailija
6/8 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä arvoilla ap. Sait lääkityksen?

Vierailija
7/8 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on nyt hurjan pieni Thyroxin-annos (1/2 tabletti joka toinen päivä - tätä ennen puolikas ja kokonainen tabletti vuoropäivin), kohta olet taas vajaatoiminnalla! Laihtuminen ei välttämättä pienennä Thyroxinin tarvetta!

Vierailija
8/8 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet ilman mitään tutkimuksia vaihtanut 75 mikrogrammaa 25 mikrogrammaan päivässä? Miksi? Tyttäreni käyttää 100 mikrogrammaa päivässä, ja oireet ennen lääkitystä olivat sellaisia, etten oikeasti pelleilisi lääkkeillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi