Pesettekö ananaksen ennen sen pilkkomista? Miten?
Pestäänkö ravintoloissa yms. ruokapaikoissa ananas yleensä? Sehän leikataan usein siivuiksi, jossa on kuori mukana.
Kommentit (13)
Minä puren mun ananasta testatakseni kestääkö se höyrypesun .
Vierailija kirjoitti:
Pesen ananaan painepesurilla.
Useimmat eivät vaan tiedä miten tämä tehdään oikeaoppisesti. Tehdään reikä ananaksen kylkeen, sitten se suutin sinne sisään syvälle ja sitten ruisku päälle.
Harva kait sitä kuorta koittaa syödä vaikka pala annoksessa mukana olisikin. Ehdotan vettä ja tiskiharjaa.
En, mutta olen kyllä miettinyt pitäisikö.
On siinä pinnalla vahvat kemikaalit, luomua ei saa, ja käsien sekä veitsen kautta myrkky siirtyy vähän.
Vierailija kirjoitti:
Minä puren mun ananasta testatakseni kestääkö se höyrypesun .
Kunhan et pure mun ananasta, sillä ananas on Afrikasta.
En pese - mut perzeeni pesen ennen pyyhkinistä
Vierailija kirjoitti:
Harva kait sitä kuorta koittaa syödä vaikka pala annoksessa mukana olisikin. Ehdotan vettä ja tiskiharjaa.
Leikatessa siirtyy myrkyt kuoresta leikkauspinnalle.
Ei, en pese vaan vien sen pesulaan pestäväksi. Sieltä sen haen sitten kuivattuna, mankeloituna ja kauniisti viikattuna.
Mutta siis joo, miksi ananas pitäisi pestä? Eihän niitä kuoria syödä, nehän leikataan pois. Ravintoloista en tiedä, mutta eihän sielläkään niitä kuoria syödä. Todennäköisesti ne kuitenkin huuhdellaan, tuskin nyt sentään ihan pesemällä pestään. Jos oikein pelkää pöpöjä, niin jättää sitten ne ananakset siellä syömättä ja kotona taas kuorii sen ananaksensa niin hygieenisesti kuin suinkin pystyy. Ja voi tosiaan pitää hanan alla ja harjata vaikka juuresharjalla ennen kuorimista. enpä ole asiaa tuon tarkemmin ajatellutkaan, ei nykyään pitäisi enää aivan kamalia myrkkyjä noiden hedelmien pinnassa ollakaan, olen kuullut, että ulkomaisia omeniakaan ei ole ihan pakko enää nykyään kuoria, kunhan huuhtelee hyvin. Kyllä jokainen kotonaan osaa omasta hygieniatasostaan huolehtia. Tehkää niin kuin itse parhaaksi näette.
Pitäisikö lehmät pestä jotta niistä tulleita pihvejä uskaltaa syödä?
Syö vain kotimaista luomuanalnasta.
Pesen ananaan painepesurilla.