Yksi lapsenlapsi 103 sijaan
Radio kertoi että huomisella mitaliäidillä on 103 lapsenlasta. Se oli pysäyttävät jotenkin ihanaa ja outoa. Minulla on vain yksi pieni lapsenlapsi äärettömän rakas ja hoidan häntä aika usein. Seuraan kehitystä ja ihailen sydän pakahtuen ilosta. Hän on suuri rakkauteni mitä hän saa myös muilta.
Jos olisi satakolme enehtisi saada jokaiseen yhtä tiivistä suhdetta kuin yhteen omaani. Mutta näillä sadalla kolmella on tietysti ainakin kymmenen muuta mummoa kun mitalimummolla oli 10 lasta. On siinä mummolla hyörinää ja pyörinää. Viereisessä koulussamme on 102 ala-asteen oppilasta eli siis vähemmän kuin tällä mitalimummilla.
Jos jokainen sadasta kolmesta saa 10 lasta,mitalimummilla oon 1030 lapselapsenlasta. Jos naista jokainen saa taas kymmenen niin mummilla on 10300 lapselapselapsenlasta eli yksi iso kunta.
Minusta on siunattua että lapsia saa tahot jotka hoitavat ne hyvin. Lapsia tarvitaan. Ja ehkä pian hallituskin maksaa hyvin synnytys vaivoista. Näin saataisiin uraäitien rinnalle synnytysuraemot. Itsekin olisin sellainen mielelläni.
Tunnen itseni mitättömäksi yksilapsimummisuuyeni takia. Tai en tiedä. Elämä on. Kiitos tästä. Olen saanut elää hyvän elämän ja kiinnostavan uran ja paljon matkoja.
Kommentit (4)
On siinä ainakin se hyvä että yhdelle lapselle voi käydä mitä vain. Sadastakolmesta on aina lisäväkeä.
Tuskin toi sipermummu tuntee kaikkia sataakolmea.
Mulla on toistaiseksi vain kaksi lastenlasta. Toinen asuu vieläpä toisella puolella maapalloa. Toinen onneksi ihan lähellä, alle 10 km päässä.
Itsellä on viisi lasta, nuorinkin täyttää parin vuoden päästä jo 30. Joten kai jos lapsenlapsia tulee lisää, niin pianhan tultava, en usko kuitenkaan että sataan pääsen, hah.
Tosin tämä mummo56v on vielä tietysti töissä ja tulen olemaankin ainakin 5 vuotta vielä, sitten voi harkita eläkkeelle jäämistä
näillä sadalla kolmella on tietysti ainakin kymmenen muuta mummoa kun mitalimummolla oli 10 lasta
Mitä tarkoitat? Ei niillä sadallakolmella ole kuin kaksi mummoa, isän ja äidin puolelta. Eivätkä varmaankaan kovin läheisiä mummoja ole. Siinä ei viedä pilttiä mummolle lomahoitoon, eikä vie mummokaan lapsenlapsia huvipuistoon tai kylpyläreissuille. Ei ainakaan kaikkia tasapuolisesti.
Johan meillä on tässä maassa tarpeeksi näitä synnytysuraäitejä.
"....Tunnen itseni mitättömäksi yksilapsimummisuuyeni takia. Tai en tiedä. Elämä on. Kiitos tästä. Olen saanut elää hyvän elämän ja kiinnostavan uran ja paljon matkoja."
Onneksi sentään pientä epävarmuutta koet ja tunnet itseäsi kohtaan. Sinulla on sentään yksi lapsen lapsi. Itse kipuolen sen kanssa, että en ole onnistunut haustani ja toivesitani huolimatta ainoatakaan lasta (toistaiseksi). Eikä toisten utelut ja kyselyt asiasta ole kyllä juurikaan aiheuttaneet asiassa edistystä. Onneksi omat vanhempani ovat suhtautuneet tilanteeseeni ymmärtäväisinä ja myötäeläen.