Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä: voiko antaa kierrätettyä synttärilahjaa päiväkoti-ikäiselle?

Vierailija
11.05.2019 |

Lapsi menossa kaverisynttäreille. Mitä mieltä olette, voiko tänäpäivänä antaa kierrätettyä lahjaa? Esim hyväkuntoista satukirjaa lahjaksi?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi antaa, mutta vielä mieluummin yhteistä tekemistä (kuten esim. retki HopLopiin, kotieläinpihalle, luontopolulle makkaraa paistamaan tms.). 

Vierailija
4/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ehkä perheestä, jonka lapselle lahja olisi tulossa.

Vierailija
5/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapselle voi. Useimmille varmaan ei? Kummeille olen kyllä kertonutkin, että kierrätyslahjat ovat ok.

Vierailija
6/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikis ei voisi?  - Mutta toki harkintaa kannattaa ja pitää käyttää... Eikö lahjassa ennen kaikkea tärkeintä ole se, että se olsi lahjan saajalle mieluinen; joka voi olla sama tai eri asia kuin lahjan saajan äidin tai muun läheisen mielipide. Toisaalta sekin on turhauttavaa, että osa parempi tulosista ja varakkaammista kuvittelee, että voisi antaa -kärjistäen- mitä hyvänsä ja vähävaraisemmilla ei pitäsi olla oiekutta ja mahdollisuutta purnata tai jopa kieltäytyä ottamasta lahjoitusta vastaan, kun kerran ilmaiseksi ja maksutta saavat. 

Vierailija
7/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapselle ainakin voi. Paljon mielummin otamme vastaan kierrätetyn satukirjan kuin sitä iänikuista muovikrääsää!!

Vierailija
8/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi antaa, mutta vielä mieluummin yhteistä tekemistä (kuten esim. retki HopLopiin, kotieläinpihalle, luontopolulle makkaraa paistamaan tms.). 

Retki jonnekin maksulliseen puistoon saattaa jollekin olla liian kallis. Etenkin jos kyse jostain ei niin läheisesti pk-kaverista. Tuo retki kotieläinpihalle tai makkaraa paistamaan ovat hyviä ja kivoja.

Vierailija
9/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kamalaa, että jollekin tänä päivänä ei ole ok. Joka päivä lehdissä on juttua siitä, kuinka ihmiset kuluttavat liikaa ja maapallo ei kestä enää kauaa tätä liikakulusta. Nyt ihan viimeistään pitäisi olla ok, että annetaan kierrätettyjä lahjoja.

Ei tietty mitään vanhaa roskaa kukaan halua, mut jos kyse jostain hieman arvokkaammasta asiasta joka vähänkäytetty, siisti ja hyvässä kunnossa. Esim juurikin joku satukirja joka maksaa uutena useamman kympin ja sen jälkeen kun joku on kertaalleen sen lukenut (jos edes on), on edelleen aivan siisti lähes käyttämättömän näköinen. Kauheeta, jos se ei kellekään enää kelpaisi ja heitettäisiin vaan roskiin?

10/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähtisi vieras kierrätys kirjansa kanssa samantienn takaisin kotiin. Kotimme ei ole kierrätyskeskus

Vierailija
11/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Meillä lähtisi vieras kierrätys kirjansa kanssa samantienn takaisin kotiin. Kotimme ei ole kierrätyskeskus

Oletko tosissasi? Jos olet, ihmisten tyhmyydellä ei näemmä ole rajaa..

Vierailija
12/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

"Empatia on sairaus joka on kitketty minusta jo lapsena.

Näin ollen en tunne ketään kohtaan empatiaa."

Ja silti piti lapsi tehdä.

Vierailija
13/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Luuletko, että kierrätyskeskus = vanhojen tavaroiden kaatopaikka?

Vierailija
14/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. Oikein hyväkuntoisesta tuotteesta ei edes huomaa, että se ei ole uusi. Ja vaikka huomaisi, mitäpä väliä sillä on.

Vierailija
15/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

Eiköhän kierrätyskeskuksessa ole sellainen ajatus, että siellä olevat tavarat ja asiat löytäisivät vielä uuden kodin sen sijaan että ne lentäisivät roskiin. Taustalla myös toive siitä että maapallo säilyisi elinkelpoisena vielä lapsillemmekin.

Vierailija
16/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu perheestä. Mun lapsille (ja mulle) kyllä kelpaa, mutta siskoni lapsille, tai oikeastaan siskolleni, taas ei. Muuten tavara kyllä kiertää, mutta hänelle on loukkaus, jos antaa lahjaksi muuta kuin uutta. Itse tehty hänelle kyllä kelpaa ja arvostaa niitä hirveästi ja yleensä annankin hänen lapsilleen esimerkiksi villatakkeja yms. Lapsetkin on onneksi opettanut siihen, että jos joku tekee heille jotakin se on arvokkaampi kuin kaupasta ostettu, koska se on tehty ajatukselle ja siihen on mennyt aikaa ja vaivaa eikä vain ostettu kaupasta miettimättä sen enempää. Kierrätyslahja on hänelle sama asia kuin "en arvosta edes sen vertaa, että vaivautuisin kauppaan".

Vierailija
17/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

Valitettavasti se monissa paikoissa on juurikin sitä. 

Vierailija
18/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin antaa ensi joulunakin kaikille kierrätyslahjan - tai aineettoman lahjan.

Vierailija
19/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

Valitettavasti se monissa paikoissa on juurikin sitä. 

Siis kierrätyskeskuksessa pelkkää paskaa myynnissä?

Vierailija
20/37 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut miettikää nyt itse vähän.. Haluatteko mielummin lahjaksi uuden rihkaman vai käytetyn laadukkaamman tuotteen? Kuka vastaa että uuden rihkaman? Jos miettii että nämä esim saisi samaan hintaan ja sopisivat kaverisynttäribudjettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi