Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko puuttua

Appis
10.05.2019 |

Oltiin ratikassa, minä 68v ja tyttäreni perhe, 12 ja 6 lapset. Ystävällinen mies antoi minulle paikan, mutta 6 vuotias ryntäsi siihen. Menin istumaan laidalle, hän alkoi työntää minua pois ja hakkaamaan selkääni. Ihan ok?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ymmärrä "vanhuutta", mutta hyville tavoille opettaminen puuttuu tuolta 6 v. kokonaan. Ja käytöksen ja elämän mallihan tulee tietenkin kotoa.

Vierailija
2/3 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista pitää 68-vuotiaan tulla kysymään täältä? Eikä ota puheeksi paikan päällä kuusivuotiaan kanssa? Itse olisin ottanut lapsen syliini tuossa tilanteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ja vanhemmalle/vanhemmille tarjoutui oiva tilaisuus opettaa vanhempien kunnioitusta ja annoitte tilanteen mennä sivusuun. Vanhempien ihmisten ei pidä saada kaikessa etuoikeutta ja kunnioitusta pelkästään iän perusteella, mutta liikennevälineissä istumapaikan saaminen on yksi ehdottomia. Osa vanhemmista ihmisistä on vetreitä ja tasapaino parempi kuin parikymppisillä, mutta keskimäärin tasapaino hieman heikentyy ja luut haurastuvat eli yllättävä horjahdus liikkuvassa ajoneuvossa voi aiheuttaa isommat vauriot kuin nuoremmalle. Kyse ei ole pelkästään siitä, jaksaako seistä vai ei, kuten ei myöskään raskaana olevien osalta. (Mahan ottaessa osumaa horjahtaessa sikiö voi joutua vaaraan.) Ei se kuusivuotias, eikä moni aikuinenkaan, tätä osaa itse päätellä.