Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten virkkauskaaviota luetaan?

Vierailija
10.05.2019 |

En ole ennen lukenut kuin neulomiseen kaavioita, miten virkatessa niitä luetaan? Yritän virkata tällä ohjeella:

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=8544&cid=11

Jumitun kuitenkin jo renkaisiin, olen kokeillut ja purkanut ensimmäisen renkaan jo yli 10 kertaa, en vain tajua miten tuo tehdään?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on kuva siitä, miltä virkkuutyö näyttää. Katso listasta mikä symboli esittää mitäkin silmukkaa, ja sitten virkkaat tasan niin kuin kuva näyttää.

Vierailija
2/8 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sitä on täällä selittää. Mitäpä jos aloittaisit jostain yksinkertaisemmasta, jos et kerran ole yhtään aiemmin virkannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisinpa todella nähdä tämän lopputuloksen :-D

Vierailija
4/8 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut ne ohjevideot? esim https://www.garnstudio.com/video.php?id=71&lang=fi

Vierailija
5/8 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo linkittämäsi on vähän edistyneemmän tason ohje. Kuinka paljon olet virkannut tätä ennen?

Jos olet vasta aloittelemasa virkkaajan "uraasi" neuvoisin harjoittelemaan ohjeen lukua ensin helpompien mallien kanssa.

Jos kuitenkin haluat tehdä juuri tämän työn, katso ohjevideot ensin. Tarkista myös Youtubesta löytyykö kyseisestä mallista havainnevideota sieltä. Jotkut, kuten minä, oppivat parhaiten katsomalla kun joku muu tekee ensin, joten jos video löytyy se voisi auttaa paljonkin. Jos ei juuri tätä niin katso löytyykö tyyliin "how to crochet a car" tms. että saat kuvaa siitä miten auto rakentuu noista osasista.

Mutta tarkista tosiaan ensi töiksesi että osaat nuo piilosilmukat, kavennukset ja muut niin on vähän varmempi ote lähteä tekemään varsinaista työtä.

Oletan että osaat lukea varsinaista taulukkoa, eli tiedät mitä pitää tehdä kun vastaan tulee yli ruksittu tai tyhjä laatikko tms.?

Tarkenna vähän vielä, mikä kohta tuossa on erityisesti vaikeaa.

Vierailija
6/8 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ohjevideossa "virkattu ympyrä" neuvotaan miten pääset renkaassa alkuun, oletko huomannut?

Vierailija
7/8 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen virkannut aika paljon, mutten koskaan kaavion avulla, aina ollut sanallinen ohje. Kaaviota tosiaan osaan lukea noita kuvioita, milloin tehdään mitäkin jne, mutta en vain saa rengasta näyttämään oikealta, minun on vaikea hahmottaa, mikä on mikäkin kerros, millä kerroksella tuo tehdään jne. Päänvaivaa tuottaa tuo ohje, 1 kjs, 1 ks seuraavaan silmukkaan ja ketjusilmukkarenkaan ympäri. Se pitää ilmeisesti tehdä kuten videolla, aloitusympyrän "sisään"? Mutta kuinka monta sellaista silmukkaa sitten teen?

Ap

Vierailija
8/8 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi