Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vika markettivaatteissa muka on?

Vierailija
07.05.2019 |

Viime keväänä ostin itselleni farkut muotiliikkeestä, maksoivat 120 euroa. Nyt ne ovat jo venyneet, valuneet ja kulahtaneet.

Eilen kävin ruokaostoksilla ja löysin farkut hintaan 29,90 euroa. T-paidan alle kympillä. Ihan vaikuttavat ok:lta.

Olen vuosia maksanut esim. merkki-T-paidoista 50-80 euroa. Onko siinä mitään järkeä? Eivät ne vuotta-kahta kauempaa kuitenkaan kestä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

laatua on vaikea löytää. kankaiden laatu on nykyään aika surkeaa. kallis ei aina todellakaan kestä ja saattaa olla hikipajassa lapsityövoimalla ommeltu. suomessa ommelluissa vaatteissa on se hyvä puoli että niitä ei ole ainakaan ommeltu orjatyönä lapsityövoimalla. puuvilla myös kestää paremmin kulutusta ja pesua, vaikkakin sen tuotanto kuluttaa vettä paljon.

Vierailija
2/8 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ei valitettavasti takaa laatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Ostan vaatteet nykyään Prismasta.

Vierailija
4/8 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia farkkuja marketeista saa? CM ja Prisma?

Vierailija
5/8 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia farkkuja marketeista saa? CM ja Prisma?

Elastaania sisältäviä pillifarkkuja. Ei kiitos.

Vierailija
6/8 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että ainakin farkuissa merkitystä on kankaalla, eikä ostopaikalla. Joustamattomat farkut kestävät hyvin, onpa ne sitten 150€:n Dieselit tai 20€:n Jamesit. Sen sijaan vähänkin joustavat eivät kestä kummassakaan hintaluokassa.

Kalliit t-paidat useammin säilyttävät paremmin muotonsa. 3€:n t-paita yleensä lyhenee ja levenee.

Vierailija
7/8 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketeissa Lee cooper farkkuja.

Vierailija
8/8 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Prismasta ostetut vaatteet ovat olleet kutakuinkin samaa laatua kuin vaikka Peter Hahnilta tilatut. Jälkimmäisestä ostetut puuvilla- ja pellavavaatteet ovat nyppyyntyneet nopeamminkin kuin Prisma-vaatteet ja hihat kiertävät. Tai no, jonkin aikaa sitten ostin Prisman halpispaidan, joka on surkea sekin. Ostaisin mielelläni laadukkaita vaatteita, jotka kestäisivät vuosia. Haluaisin pikku hiljaa koostaa sellaisen puvuston itselleni harkituin ostoksin, kuten vaikka Hyvän mielen vaatekaappi -kirjassa kehotetaan tekemään. Mutta eihän se onnistu, kun ekat vaatteet ovat lumppua jo vuoden päästä. Ei siinä mitään vuosien varrella kerrytetä, uutta roskaa täytyy vain ostaa tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi