Mistä tunnistaa psykopaatin tai sosiopaatin?
Viimeisinä päivinä on ollut koko ajan puhe näistä niin olen miettinyt että voiko niitä tunnistaa jos esim. Näkee kadulla? Miten ne eroaa käytännössä muista ihmisistä? Eikö kuitenkin suurin osa analysoi muita ja näyttele tunteita mitä muut haluaa? Miten ne sitten erotetaan jos ne näyttelee tunteet? Onko tämä mahdollista?
Kommentit (11)
Sosiopaatti vie sun lompakon ja psykopaatti maksan.
Jos olet sinkkunainen jolla on monta koiraa tai kissaa niin näet näitä ja narsisteja joka puolella,joten ei muuta kuin hankkimaan.
Ei tuollaista voi mitenkään ohikulkijasta tunnistaa. Vaikea tunnistaa monista tutuistakaan, eikä ole edes ammattilaisille ihan kauhean helppo homma, koska ainakin osa sumuttaa mennen tullen, mutta käyttää terapiassa oppimiaan juttuja seuraavien sumutukseen.
Entä jos olet itse sellainen ap? Mistä me muut tiedämme?
Erityisherkkyys ja intuitio yhdistettynä kokemuksen kirjoon.
Ite en ota vakaviin asioihin kaantaa jos ei ole käsitystä niin. Se on ihan fiksua minusta.
Olen psykologi, kohtalaisella varmuudella olen tavannut vain 1 todellisen psykopaatin elämässäni. Kaikki muu on ollut siihen suuntaan ja piirteitä olen havainnut mutten ole mielessäni luokitellut. Ulkomuodosta on kovin vaikea tehdä päätelmiä, käytöksestä toki jotain, mutta älkää uskoko näihin "tästä tunnistat narsistin, sosiopaatin, psykopaatin" listoihin.
Psykopaatti on viehätysvoimainen ja ihmisten parissa kuin kala vedessä. Sosiopaatti taasen on antisosiaalinen eikä eikä välitä toisista ihmisistä.
Jos on psykopaaatti homo niin sillä kerää jo vähän sympatioitakiin.
Ei pysty tunnistaa kadulla. Pystyy tunnistamaan, kun seuraa käytöstä pitemmältä ajalta.