Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero puolison työajan vuoksi?

Vierailija
03.05.2019 |

Tätä en ollut sopinut kun yhteen mentiin ja perhe perustettiin. Puoliso luki uuden ammatin ja nyt tekee 60-70h viikkoja ja arvatenkin sen ajan kun ei ole töissä, ei jaksa enää osallistua kotitöihin vaan on väsynyt ja haluaa levätä että jaksaa. Taloudellisesti hän hyötyy vain itse omista töistään. Meillä molemmat maksaa yhtä paljon yhteisistä menoista ja loput on omaa rahaa. Työaikoihin ei voi vaikuttaa itse. Ei tässä elämässä ole mitään järkeä. Elääkö 5 viikon loman takia josta yhtä aikaa voi pitää ehkä 2-3 viikkoa vuodessa. Lapset ja koti yksin mun vastuulla vaikka itsekin teen 40h viikossa töitä. Mitä parisuhdetta tässä edes on. Pelkkää arjen pyöritystä yksin. Mitä itse tekisit? Itse harkitsen eroa vaikka meidän työajoilla sen on katastrofi lasten hoitoaikojen suhteen. Muuta ongelmaa ei parisuhteessa ole mutta en elä muutaman viikon takia vuodesta. Haluan elää joka päivä kunnes kuolen. Mitä tässä nyt sitten teet.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yli 40h ylittävät työtunnit puoliksi. Sinä teet kotityöt niin olet ansainnut puolet palkasta. Tai sitten toinen maksaa kodinhoitajan joka siivoaa, tekee ruoat ja antaa sinulle vapaa aikaa. Noin en suostuisi. Ero tulisi.

Vierailija
2/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi, eroaisin. Ei ole mitään elämää jos ei ole mitään yhteistä aikaa tai tekemistä. Sulla jää elämä elämättä kun odottelet toista kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teilläkö ei keskustella asioista ollenkaan? Toinen tappaa itseään työllä ja toinen katkeroituu yksinhuoltajana? Suu auki ja puhumaan. 

Valitettavasti joskus ero on ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
4/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoistatte kaiken mahdollisen kuten ikkunanpesut ja viikkosiivoukset sekä omakotialon ulkotyöt. Paremmin tienaava maksaa nuo yksin, koska ei muuten pysty osallistumaan. Jos ei suostu, niin siinä tapauksessa itse miettisin eroa.

Vierailija
5/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on alistamista ja alistumista. Jos raha korvaa, palkka puoliksi tai jos se ei riitä, ero! Meillä toinen ymmärsi jälkeenpäin mitä menetti kun valitsi työn. Liian myöhään!

Vierailija
6/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai missään työpaikassa voida laillisesti teettää 70h viikossa, jatkuvasti. Eli varmasti pystyy vaikuttamaan työaikoihin, kunhan vaan on munaa tehdä se.

Eroaisin tuollaisesta lapasesta.

Vierailija
7/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monellakin alalla tehdään 60h viikkoon ihan lain puitteissa.

Vierailija
8/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kalenteri seinälle ja täytä se omilla menoilla. Lähde vaikka viikoksi pariksi ulkomaille. Sano että hoitaa lapset noilla työajoilla.

Vierailija
9/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monellakin alalla tehdään 60h viikkoon ihan lain puitteissa.

Vaikka työn luonteen vuoksi viikossa olisi töitä 60 tuntia. Tulee tämä tasoittaa joko kahden tai kolmen viikon sykleissä. Toisin sanoen, jos joudut joku viikko tekemään 60 tuntia töitä on sinulla vastaavasti vapaata tulevien viikkojen aikana. Jos ihminen tekisi joka viikko 20 tuntia ylitöitä (kun ajatellaan normaalin työajan olevan 40 tuntia). Kun 5 viikkoa lomaa huomioidaan, tekisi tämä ylitöitä vuodessa 940 tuntia. Millään alalla tämä ei ole lähelläkään sallittua. 

Vierailija
10/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yli 40h ylittävät työtunnit puoliksi. Sinä teet kotityöt niin olet ansainnut puolet palkasta. Tai sitten toinen maksaa kodinhoitajan joka siivoaa, tekee ruoat ja antaa sinulle vapaa aikaa. Noin en suostuisi. Ero tulisi.

Onneksi mieheni ei ottanut eroa, kun jouduin tekemään neljä vuotta tuollaisia ympäripyöreitä päiviä. Pikemminkin tuki minua ja teki kotityöt, että sain levätä.

Liekö olisi onnellisempi, jos olisi heti pannut eropaperit vireille, kun joutui vastuuta kodista ottamaan enemmän, kun olin jatkuvasti töissä tai työmatkoilla.

Vierailija
11/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh tätä nyky-Suomea. Työt on tehtävä silloin kun niitä on tai joku muu tekee ne. Ehkä sinun olisi pitänyt saada kokemuksia lusmupuolisosta aiemmin niin osaisit arvostaa nykyistä

Vierailija
12/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yrittäjä, esim. Juristi niin ei

Vierailija
13/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mieheni ei ottanut eroa, kun jouduin tekemään neljä vuotta tuollaisia ympäripyöreitä päiviä. Pikemminkin tuki minua ja teki kotityöt, että sain levätä.

Liekö olisi onnellisempi, jos olisi heti pannut eropaperit vireille, kun joutui vastuuta kodista ottamaan enemmän, kun olin jatkuvasti töissä tai työmatkoilla.

Minäkin teen meillä enemmän töitä tällä hetkellä ja mies enemmän kotitöitä, mutta minä en jemmailekaan rahoja vain itselläni kuten ap:n mies tekee. Mies tekee enemmän perheen eteen, jotta minä voin tienata paremmin, joten koen, että palkkani on yhdessä ansaittua.

Vierailija
14/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil vähän sama tilanne, mutta tilapäistä. Ongelma on kun mies on yrittäjä ei voi tavallaan jättää tai vähentää työtä,  tai kaikki menee persiilleen. On sen laatuisia töitä, että on itse oltava paikalla, ei voi laittaa toisia tekemään töitä puolestaan. (muuta kun joitain pieniä hommia) Voisi tehdä vähän hitaammalla tahdilla, mutta ei itse halua. Mutta, eihän  kukaan jatkuvasti jaksa tai voi tehdä 60h viikkoja. Tilapäisesti kyllä. Onhan monilla 2 työpaikkaakin, ei pakosta, ihan omasta tahdostaan.

Vierailija
15/15 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, muistan kun muutama vuosi sitten mies opiskeli ja teki töitä. Suurimmaksi osaksi opinnot sujui siinä sivussa, rankkoja oli lähinnä harjoittelujaksot kun oli tavallaan kaksi työtä ja vain toisesta sai palkkaa. Itse olin tällöin kotiäitinä. Ehdotin että olisi käyttänyt vaikka lomapäiviä noihin harjoittelujaksoihin, mutta ei halunnut tuhlata niitä. Ehdotin  myös että menisin töihin, mutta ei halunnut, koska kuitenkin teknisesti hänen olisi ollut vaikea jättäytyä työstä pois opintovapaalle. Ei kai se ole oikein edes mahdollista jos ei ole vakkari sopimusta. Tilanne oli kyllä vähän absurdi. Koska mulla oli aikaa enemmän autoin vähän opinnoissa mm. tein muutamia nettikokokeita hänen puolestaan ja autoin vähän gradussa. (en tiedä onko laillista mutta who cares) Kaikki kainot sallittuna ja mitään en myönnä jos kysytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi