Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

N. 2kk vauva ei nuku, mikä neuvoksi

Toivoton
03.05.2019 |

Meidän pieni vähän alle 2kk vauva on todella huono nukkumaan. Päiväunia nukkuu vain n. 30-45 minuutin pätkissä, yöllä nukkuu kerrallaan kaksi tuntia. Olen todella väsynyt, koska hoidan lähes kaikki vauvan yöheräilyt itse. Meillä on myös 2-vuotias esikoinen, jonka kanssa pitäisi jaksaa touhuta. Mies on useimmiten päivät töissä, joten hänkään ei päivisin voi auttaa, yöheräämisten hoitokaan ei häneltä onnistu. Onko neuvoja, miten saisin vauvan nukkumaan paremmin etenkin öisin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa vielä normaalilta. Omat kolme ovat kaikki nukkuneet tuon ikäisinä korkeintaan 2h kerrallaan ja sekin oli minusta jo hyvä. Päiväunetkin olivat yhdellä juuri tuollaisia lyhyitä torkahduksia. Oletko kokeillut nukuttaa päiväunille erilaisilla tavoilla? Vaunulenkillä, pihalla, kantorepussa tai vaikka kapaloituna? Huonosti nukkuvan lapsen kanssa kannattaa kokeilla ihan mitä tahansa keinoa. Meillä lapsilla oli myös allergioita, mutta vaikka nekin saatiin karsittua pois, huonot unet jäivät. 

Itse tein niin, että toin patjan olohuoneen lattialle, jossa torkuin samalla, kun lapset leikkivät ympärillä. Sekin auttaa, jos mies voi yhtenä päivänä viikosta hoitaa yöheräilyt tai niin, että pääset päiväunille ja saisi kerran nukuttua yli 3h varastoon silloin tällöin. Tsemppiä! 

Vierailija
2/3 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kohtalotoveri! Minulla pian 3 kk täyttävä tyttö ja ihan samanlainen oli vielä pari viikkoa sitten. Päivisin ei saanut tehtyä yhtään mitään kun unet saattoi kestää vain 20 min, jolloin heräsi.

Ymmärsin nyt sitten nukuttaa päivisin vaunuissa, jossa vauva on helppo tuudittaa uneen. Tuon ikäinen on niin kiinnostunut ympäristöstään että nukkuminen hankalaa. Kannattaa laittaa nukkumaan toiseen huoneeseen jossa on hiljaista ja hämärää. Vauvojen unet muuten menee tuollaisissa sykleissä, jolloin kannattaa yrittää vaan uudelleen saada vaavi nukahtamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva saattoi herätä kesken unien siihen, että sen omat kädet raapaisivat naamaa tai riistivät tutin suusta. Unen laatu vauvalla tuntui paranevan heti kun alettiin käyttää kapalopussia yöpukuna, silloin myös ne nukahtamis säpsähdykset vähenivät kun käsien liike oli rajoitetumpaa.

Sama vauva tykkäsi muutenkin nukkua "ahtaasti", rattaiden koppa, äitiyspakkauksen makuupussi vielä kutistamassa tilaa, oli ihan lempparinukkumapaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi