Paljonko rahaa käytettävissä kuukaudessa?
Kaikki palkat, lapsilisät yms laskettuna, jotka tilille kilahtaa? Ja perheen koko?
Kommentit (22)
n.450e kotihoidontuki+lapsilisä.
Miehen palkasta en tiedä, enkä sitä käytä.
Minä+lapsi+mies
Asuntolainan ja muiden pakollisten laskujen jälkeen jää nettona nelihenkiselle perheelle 3000 e. Sillä pärjää ihan ok!
Mulla 4500 ja puolisolla 3500 normikuussa. Ei lapsia, ei asuta suomessa joten siksi hyvät palkat.
Nettona yhden hengen talouteen 2500€/kk.
Miehen bruttopalkka n.4200, minun n.1900, lisäksi tulee kaksi vuokraa yht.n 1600 eli yht 7700. On menojakin kuten kolme asuntolainaa, kaikki tulot tulevat yhteiselle tilille. Kaksi aikuista, lapset muuttaneet pois opiskelujen myötä.
Siis kaikki, mitä tilille kuukaudessa tulee? Suunnilleen 5000 e eikä siitä yhtään ole lapsilisiä. Asumistukea tulee Kelalta noin 800 e.
Olisi kiva saada vastauksia myös pienempi tuloisilta, että kuinka vähällä voi tulla toimeen esim. lapsiperhe?
Vierailija kirjoitti:
Miehen bruttopalkka n.4200, minun n.1900, lisäksi tulee kaksi vuokraa yht.n 1600 eli yht 7700. On menojakin kuten kolme asuntolainaa, kaikki tulot tulevat yhteiselle tilille. Kaksi aikuista, lapset muuttaneet pois opiskelujen myötä.
Piti kirjoittaa nettopalkka eikä brutto.
Miehelle jää käteen noin 3900, minulle reilut 3300. Lapset ovat jo aikuisia, joten raha riittää hyvin meille kahdelle. Asumme Suomessa.
Noin 5400. Kaksi aikuista ja kaksi alakouluikäistä lasta.
Teen osa-aikatyötä (on osatyökyvyttömyyseläke). Nettoansiot ovat noin 2520 e/kk. En nurise. Jos olisin kokoaikainen, nettona saisin noin 400 euroa enemmän. Ne verot - ne verot.
Mutta toki tuleva vanhuuseläke tulisi olemaan melko nafti. Sitä on silti turha murehtia, koska en tule elämään yli 60 -vuotiaaksi.
Minulle 2300, miehelle 1700, lisäksi lapsilisä. Yksi eskari-ikäinen lapsi meillä. Kyllä tuolla toimeen tulee, käydään kerran kesässä ulkomailla ja hiihto- ja syyslomalla kylpylässä. Lisäksi lapsi harrastaa kahta maksullista juttua. Lainoina meillä on kaksi autolainaa (vielä 2 v) ja asuntolaina (vielä 15 v).
Ikää on 45 vuotta ja nettona tilille kilahtaa kuukaudessa noin 1300 €. Tuo koostuu palkasta, työmarkkinatuesta ja asumistuesta. Koskaan en ole näin paljon tiennanut, joten tämä tuntuu melkoiselta luksukselta.
4200 netto, minä, mies, 2 täysi-ikäistä ja 1 12v. Kaikki asuu vielä kotona.
4500 Euroa. Yksi aikuinen ja yksi lapsi 50% ajasta.
N. 3500 e. Kaksi aikuista ja 3 lasta (8 v, 7 v, 1 v).