Opettajan tarve olla oikeassa, ärsyttää
Poikani (pienikokoinen) , oli ollut koulun pihalla tytöt salakuvanneet poikaani. Töninyt, lyönyy mahaan. Siinä vaiheessa poika kaatoi toisen hyökkääjistä ja potkas.
Sen jälkeen poika soitti mulle ja pihalla ollut aikuinen ripitti poikaa. Poika meinas kävellä kotiin, mutta käskin hänen mennä selvittää asian ja selitin että kun ottaa vastuun niin asia hoituu helpommin hänen itsensäkkin näkökulmasta. Poika meni opettajan luo ja kertoi mitä oli tapahtunut, selitti myös oman osuutensa kaikkinensa. Mitä tekee opettaja, ei sanallakaan sano tyttöjen tehneen väärin, mutta ripittää poikaani vihaisella äänellä yli 24minuuttia, kunnes sanoin pojalle että annappa puhelin opettajalle. Ensimmäisenä saan kuulla olevani salakuuntelija ja olenko nyt toiminut oikein. Sama jäkätys jatkuu mulle, lopulta hermostuin itsekkin.
Siinä vaiheessa opettaja alkaa uhkaa että pitää isommalla porukalla kokoontua tätä asiaa selvittää koska minä olen hänen kanssa erimieltä.
Siitä että lasta ei kasvata yhtään mihinkään vihainen jatkuva jäkätys ,vaan että asia olisi pitänyt käydä läpi rahallisesti faktojen pohjalta ja tukea myös poikaani hänen tunteissaan, eikä vaan lytätä koko ajan.
Sanoin että tunnen poikani ja että tuo ei auta yhtään asiaan, että aiheuttaa vaan vastustusta.
Opettajan mielestä minä pistän omia ajatuksia pojan päähän, eikä poika asiaa niin koe. kotona kysyin pojalta miltä hänestä tuntui tuossa tilanteessa poika sano että teki mieli mottaa opettajaa.
Mutta enhän minä lastani tunne enkä tiedä miten tämä toimii/tuntee/kokee asiat.
Ammattilaisen ei pidä sotkea liikaa omia tunteita vst tilanteisiin