Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleva isoäiti ilmoitti raskaudestaan 3 kk ennen laskettua aikaa

Vierailija
19.04.2019 |

Olemme kumpikin mieheni kanssa 20-vuotiaita. Olemme seurustelleet 5 vuotta ja menimme naimisiin toissa jouluna. Raskaus ei ihan vielä ollut suunnitteilla, mutta asioita välillä tapahtuu ilman suunnittelua. Mieheni on suurperheen vanhin, sisaruksia hänelle on viimeisen 6 vuoden aikana tullut vuosittain. Äitinsä on nyt lähempänä viittäkymmentä ja ajattelimme, että lastenteko loppuu. Mutta ei, viime viikolla pamautti uutisen, että vielä tulee. Jotenkin olen järkyttynyt oman lapseni vuoksi, hän ei luonnollisestikaan saa "mummohuomiota", sillä mummolla on oma pienokainen hoidettavana. Oma äitini menehtyi useita vuosia sitten. Miehen mielestä olen turhaan järkyttynyt ja itsekäs, kun en osaa iloita äitinsä raskaudesta. Mitä mieltä on av-raati?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän epäselväksi: siis oma laskettu aikani on 3 kk päästä.

Vierailija
2/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies iloitsee 50 v. äitinsä raskaudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nykyöän tekee kakskymppisenä lapsia? Mikset opiskele?

Vierailija
4/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä olen sitä mieltä että jokainen saa elää elämäänsä, eli miehesi äiti saa tehdä lapsia jos niin haluaa. Olet nuori äidiksi jos haluat mummo-huomiota niin lastenteko olisi kannattanut jättää myöhemmäksi. Tuskin miehen äiti 10 vuoden päästä lapsia lisää tekee. Nauti omasta lapsestasi ja elämästäsi ja mummo osallistuu sen minkä kerkeää. 

Vierailija
5/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi, voi :(  Et pääsekään olemaan huomion keskipisteessä.

Vierailija
6/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina näitä samoja aiheita. Keksi jotain uutta!

Et jaksanut keksiä ladten määrää.

Vierailija
7/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yritys!

Mun mummoni ja tätini synnyttivät saman viikon sisällä. Mummo kuopuksensa ja tätini esikoisensa. Mun ex-miehen vaimo oli raskaana samaan aikaan kuin tyttäreni. Eno syntyi jälkimmäisenä...

Vierailija
8/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt merkittävästi erilaista ole kuin jos lapsesi nuorin täti/setä olisikin taapero nyt.

Lapsellesi mummo on se ihminen, jota kutsutaan mummoksi, ja mummolassa on paljon leikkikavereita. Kaipa siellä yksi menee joukon jatkonakin sitten kun on aika jättää oma lapsenne toisinaan hoitoon mummolle.

Vierailija
9/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummohuomio ei ole perusoikeus. Mummolla ei ole velvollisuutta huomioida lapsenlastaan mitenkään eritisesti, jos hänen oman elämäntilaanteessa ei siihen anna myöten. Tai jos häntä ei kiinnosta.

Viiskymppisetkin lisääntyvät nykyään, toki se on harvinaista, mutta sitä tapahtuu. Anoppisi taitaa olla hedelmällistä sorttia. Jos miehellesi on syntynyt sisaruksia viime vuosien aikana tiuhaan tahtiin, niin miksi tämä viimeisinkään raskaus on sinulle järkytys? Oletko kateellinen siitä että sinä ja tuleva lapsesi ette olekaan koko suvun huomion keskipisteenä?

Tulevalla lapsellanne on laaja suku ympärillään, ei ehkä sellainen kuin mitä sinä ap tunnut toivovan, mutta siitä on varmasti iloa lapselle.

Vierailija
10/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin ymmärrän ap:tä. Tietenkin sitä soisi lapselleen rakastavan elinympäristön ja oikean isoäidin. Lapsille monesti on riemua päästä "mummolaan" tai ylipäätään touhuta isovanhempien kanssa kaikenlaista. Mulla oli ihana mummi jonka luona oli kivaa,kun siellä oli vapaammat säännöt kuin kotona ja mummin kanssa pelailtiin ja leivottiin. Ap:n lapsen isoäidin aika ja huomio menee nyt oman pienokaisen hoitoon ja huolenpitoon.

Vierailija
11/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jotenkin ymmärrän ap:tä. Tietenkin sitä soisi lapselleen rakastavan elinympäristön ja oikean isoäidin. Lapsille monesti on riemua päästä "mummolaan" tai ylipäätään touhuta isovanhempien kanssa kaikenlaista. Mulla oli ihana mummi jonka luona oli kivaa,kun siellä oli vapaammat säännöt kuin kotona ja mummin kanssa pelailtiin ja leivottiin. Ap:n lapsen isoäidin aika ja huomio menee nyt oman pienokaisen hoitoon ja huolenpitoon.

Tietenkin huomio on omassa lapsessa.

Vierailija
12/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Voi. VOI. Muut saa elää elämäänsä, vaikka viisikymppisenä.

Vierailija
13/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tässä mummolassa onkin iso liuta liki samanikäisiä kavereita, "serkkuja", aivan mahtavaa.

Mistä kumpuaa tämä ajatus että mummolassa on pullantuoksuista, ja leppoisa mummo ja/tai vaari puuhastelee lastenlastensa kanssa, eikä kiirettä ole minnekkään kun mummi viettää eläkepäiviään. Tai mistä tulee ajatus ettei ap:n lapsen tulevassa mummolassa leivota pullaa, jutella ja puuhailla mukavia, vain siksi että ikäjakauma siellä on hieman toisenlainen?

Vierailija
14/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kenellekkään kuulu, jos joku on raskaana. Jokainen tekee itse ratkaisunsa. 

Vierailija
15/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää vielä vääntää muksu tuon ikäisenä.Tulee varmaan joku down lapsi.Toiset ne koittavat täyttää maan jälkeläisillään niin kauan kun vehkeet pelaa.Älä sinä vaan rupea sitä hoitamaan etsi lapsesi kaverit muualta.

Vierailija
16/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä surkeita paskaprovoja nyt tehtailee?

Vierailija
17/17 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tässä mummolassa onkin iso liuta liki samanikäisiä kavereita, "serkkuja", aivan mahtavaa.

Mistä kumpuaa tämä ajatus että mummolassa on pullantuoksuista, ja leppoisa mummo ja/tai vaari puuhastelee lastenlastensa kanssa, eikä kiirettä ole minnekkään kun mummi viettää eläkepäiviään. Tai mistä tulee ajatus ettei ap:n lapsen tulevassa mummolassa leivota pullaa, jutella ja puuhailla mukavia, vain siksi että ikäjakauma siellä on hieman toisenlainen?

No tulee aloituksesta se kuva, että ap laskee sen varaan, että mummola on pullantuoksuinen lapsenjättöpaikka tms. Mummolla ilmeisesti muut suunnitelmat, ja ap ei tykkää siitä. En kyllä yhtään symppaa ap:ta. Ei lapsia voi suunnitella hankkivansa siltä pohjalta, että ensisijaisesti ne dumpataan sitten jonkun muun kiusaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi