Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi annatte lastenne käyttää lippistä sisätiloissa ja veijareita, jos ette ole urheilemassa?

Vierailija
19.04.2019 |

Kysymys otsikossa.

Lapset kulkee nykyisin lippikset päässä ihan joka paikassa. Suomessa ei juurikaan edes ole niin kuumia päiviä, että pitäisi suojautua auringolta, mutta ikään katsomatta lähes jokaisella lapsella on kamalan näköiset lippikset päässä. Sitten ne jää vielä päähän kauppakeskuksiin, kauppoihin, ravintoloihin ja jopa kyläpaikkaan mennessä.

Toinen asia on verkkarihousut. Jos lapsi ei ole menossa urheilemaan, miksi ette opeta pitämään esim. farkkuja, tai muita fiksuja housuja? Verkkarit ovat urheiluvaate, ei vapaa-ajan housut.

Näkeekö esim. Italiassa, Espanjassa, Saksassa, tai Ranskassa lapsia kulkemassa lippiksissä ja verkkareissa, ei! Mutta suomalaislapset opetetaan kulkemaan juntin näköisenä joka paikassa. Sään puolesta Etelä-Euroopassa olisi jopa joskus aihetta suojata pää auringolta, mutta siltikään siellä ei lapset kulje lippikset päässä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkarit: Haluan että lapsella on mukava olla

Lippis; kaupat ovat julkista tilaa, kauppakeskusten käytävät vertautuvat ulkotiloihin ja kappaa ei kuulu kunnioittaa ilman lippistä. Syödessä ja kodeissa lippis pois.

Vierailija
2/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syödessä sisätiloissa.

1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nytkin lippis päässä sisällä ja olen aikuinen.

Ja töissä pitää olla lippis päässä, jos on aurinkoista. Esimiehen käsky.

Vierailija
4/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen lippis ei ole sellainen päähine, että se vertautuisi pipoon tai muuhun lämmittimeen. Se on siis asuste, ei lämmitin. Siksi sen pitäminen ei ole kovinkaan häiritsevää.

Vierailija
5/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en viitsi kammata hiuksia, siksi mullakin melkein aina joku päähine.

Kesällä yleensä huivi.

Vierailija
6/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla jollain raksa-alalla, tai muuten kouluttamattomalla alalla.

Wt-porukka pukeutuu lippiksiin ja verkkareihin.

Vierailija
7/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en viitsi kammata hiuksia, siksi mullakin melkein aina joku päähine.

Kesällä yleensä huivi.

Ai se on syy, miksi lihavat äidit yhdistää kirkkaanvärisiin leggingseihin, crocseihin ja kupoliteltan kokoiseen ja väriseen tunikaan pikkuhuivin päähänsä. Ihan hirveän näköistä.

Vierailija
8/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhutaan muotivirtauksista. Lippalakki on nuorten muotiasuste. Lippis on must juttu. Lippalakki voi viestittää kantajansa statuksesta. Jopa miljonääriystäväni hankki juuri lippalakin, joka maksoi yli 200 euroa. Hän nimenomaan haluaa käyttää lippalakkia ulkoillessa, baarissa, kahvilassa ja joka paikassa. Lippis on osa nuoren identiteettiä.

Itse käytän lippalakkia lähinnä veneillessä.

Verkkarit ovat nuorten mielestä mukava käyttövaate. Farkut eivät ole yhtä mukavat käyttää.

Vierailija
9/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veijarit? :D

Vierailija
10/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En raksalla, vaan aspa. Kyllä me saadaan koulutus työhömme, ei sitä muuten osaisi ☺️

Vierailija
11/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut nyt ovat mitä sattuu istuvuuden ja leikkauksen osalta. Pitäisi saada mittatilauksena. Siksi verkkarit.

Vierailija
12/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan kyllä pojalleni että veijari on pidettävä housuissa kaupassa ja ravintolassa.

Vierailija
13/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mun juntihtava, maalta kotoisin oleva ex-mieheni piti likaisia verkkareita, lippistä ja Crocs-kopioita käytännössä aivan kaikkialla. Hänellä ei muutenkaan ole minkäänlaisia käytöstapoja tai tilannetajua, vaikka onkin akateemisesti koulutettu. Aluksi se hänen tyylinsä oli mielestäni jopa viehättävää ja eksoottista ja hellittelylempinimeni hänestä viittasi eräänlaiseen primitiiviseen villi-ihmiseen. 😀

Lapsemme osaavat käyttäytyä paremmin ja itse ohjeistan ottamaan mahdolliset lippikset tai pipot ym. pois päästä syödessä ja sisätiloissa. Joskus tosin tuntuu siltä kuin taistelisin tuulimyllyjä vastaan, kun lasten isä neuvoo asioissa täysin toisin kuin itse teen.

Vierailija
14/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkut nyt ovat mitä sattuu istuvuuden ja leikkauksen osalta. Pitäisi saada mittatilauksena. Siksi verkkarit.

Nykyisin saa joustavia farkkuja. HM myy pojillekin joustavia siistejä farkkuja.

Tietenkin ylipainoisille joustamattomat farkut ovat varmasti hankalat... täytyykö syödä itsensä muodottomaksi niin, ettei tavalliset vaatteet mahdu päälle?

Vierailija
15/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

1 piste tulee veijarista.

Vierailija
16/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olemme totaalijuntti wt-perhe.

Vierailija
17/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo muita housuja kun verkkareita ja kollareita. Ja ikää jo 38v.

Vierailija
18/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En raksalla, vaan aspa. Kyllä me saadaan koulutus työhömme, ei sitä muuten osaisi ☺️

Puhelinpalvelun aapa istuu toimistolla lippis päässä 😆, vai pankkivirkailija ja lippis päässä?

Vierailija
19/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako tai häiriintyykö joku oikeasti siitä, jos joku on lippis päässä vaikka ravintolassa?

Jos joku vieras pitäisi lippistä päässä mun kotona, niin ei se mua mitenkään häirtsisi tai en pitäisi epäkohteliaana vaikka syötäisiinkin.

Kun en vaan ymmärrä mikä siinä on niin pöyristyttävää tai epäkohteliasta?

Jos se on ollu jonkun etiketin mukaista joskus ja vieläkin ihmiset ajattelematta apinoivat toisiaan "käytöstapojen" suhteen, niin so what. Ei mun tarvitse elää ja näytellä muitten mieliksi jotain mitä he haluavat mun olevan.

Oon tosin ihminen joka ei osaa myöskään tuntea myötähäpeää, niin ehkä mussa on joku juttu liittyen näihin ihme juttuihin.

Vierailija
20/20 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä vain, että voiko tosiaan jollakin ihmisellä olla näin tylsä elämä, että valittaa näinkin pienistä asioista