Te joiden mielestä kromosomit = sukupuoli, mitä mieltä olette tästä?
Tytön kromosomit olivatkin XY, mikä paljastui vasta aikuisena. Laittaisitteko käymään miesten vessassa, vai onko sukupuoli sittenkin jotain vähän mutkikkaampaa?
Kommentit (16)
Harvinaisia biologisia poikkeavuuksia.
Naisen vehkeet, tosin munasarjat puuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Näin on, mutta mikä on hänen sukupuolensa? Jos tädillä olis munat niin se olisi setä. Eiku hetkinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on, mutta mikä on hänen sukupuolensa? Jos tädillä olis munat niin se olisi setä. Eiku hetkinen?
Et ole koskaan kuullut intersukupuolisuudesta? Hän on intersukupuolinen.
Hermafrodiitti.
Mutta tuo onkin fyysistä sukupuolta, kun taas nämä "olen keltainen vaaleanpunainen hanhi enkä mies vaikka on mulla muna"
Se on henkistä.
Sukupuolen määrää fyysinen sukupuoli. Hermafrodiitit erikseen
Naisen vehkeet, naisten pukkariin uimahallissa.
En minäkään mene naisten pukkariin koska aina uimahalliin mennessä tuntuu niin naiselliselta olo (eikä ole teidän transfoobisten ihmisten asia vähätellä kokemustani)
Ei mitenkään hirveän harvinaista. Intersukupuolisia on yllättävän paljon. Osa ei selviä koskaan, osa aikuisuuden kynnyksellä, osa lapsena. Ei ole olemassa vain kaksi sukupuolta edes biologisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan kuullut intersukupuolisuudesta? Hän on intersukupuolinen.
Jos hän ja koko maailman on vahvasti luullut hänen olevan nainen parikymppiseksi asti, niin hän ei sitten olekaan sitä mitä tuntee ja näyttää olevan?
Vierailija kirjoitti:
Hermafrodiitti.
Mutta tuo onkin fyysistä sukupuolta, kun taas nämä "olen keltainen vaaleanpunainen hanhi enkä mies vaikka on mulla muna"
Se on henkistä.Sukupuolen määrää fyysinen sukupuoli. Hermafrodiitit erikseen
Katsopas mitä hermafrodiitti tarkoittaa, tämä henkilö ei ole sellainen.
Sanot tytto. Han on vammainen, jonka vammaisuus nakyy mm. kromosomeissa.
Turha yleistää.
Kun sukupuolta ei voi määrittää biologisesti, on kyseessä intersukupuolinen. Tämä kyseinen henkilö on jompi kumpi riippuen siitä miksikä itse kokee itsensä. Uskon siis henkiseen kokemukseen sukupuolesta ja näin olen transsukupuolisuuteen. On täysin mahdollista syntyä väärään kehoon. Se, mikä ratkaisee nämä vessajutut niin menet siihen vessaan mitä haaraväli näyttää. Sukupuolihan korjataan lapsena jos on intersukupuolinen.
Se mitä en enää pysty ymmärtämään on tämä mystinen ”muu”-sukupuoli jolle ei ole mitään vastinetta biologiassa (tämä ei ole sama asia kuin intersukupuolisuus) ja väitetään että näitä on useita erilaisia, eli kyse ei ole edes kolmannesta sukupuolesta. En myöskään ymmärrä miten tämä on mahdollista, koska jos olet jotain muuta sukupuolta, mikä on silloin esim. seksuaalinen suuntautuminen..? Tästä ei myöskään ole mitään tieteellistä näyttöä vaan muunsukupuolisuus olemassaolo perustuu ihmisten omiin henkilökohtaisiin sanomisiin ja kokemuksiin.
Sitä kutsutaan intersukupuolisuudeksi.. Oletko tutustunut aiheeseen ja käsitteeseen? Intersukupuolisuus on sukupuolen kehityksen häiriö, jolloin ulkoiset sukupuolielimet ovat ristiriidassa sukupuolikromosomien kanssa.
Sukupuoli taas on käsite, joka viittaa suvulliseen lisääntymiseen, jossa uroksen sukusolut hedelmöittävät naaraan sukusolut. Vastakkaisena käsitteenä on suvuton lisääntyminen, jolloin ei tarvita hedelmöittävää urosta eikä hedelmöittyvää naarasta. Ihmisillä sukupuoli on aika vakaa ja geneettisesti määräytyvä toisin, kuin monilla muilla lajeilla. Joillakin suvullisesti lisääntyvillä eläimillä on taipumus vaihtaa sukupuoltaan, mutta ihmisillä ei tällaista esiinny. Ihmisten sukupuoli ei myöskään määräydy sikiönkehityksen aikana, kuten esimerkiksi monilla matelijoilla. Kuten yksilön eloonjäämisen kannalta sekundaaristen biologisesti määräytyvien ominaisuuksien suhteen, myös sukupuolen kehityksessä havaitaan kuitenkin ihmisillä erilaisia poikkeamia, jotka eivät kuitenkaan muuta ihmisen lajityypillistä, suvullisesti lisääntyvälle lajille tyypillistä dikotomista sukupuolijärjestelmää, joka ihmisillä siis määräytyy geneettisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sanot tytto. Han on vammainen, jonka vammaisuus nakyy mm. kromosomeissa.
Turha yleistää.
Tarkennapa vähän. Aika rohkeaa sanoa vammaiseksi henkilöä, joka ei täytä vammaisuuden kriteereitä.
Vierailija kirjoitti:
Hermafrodiitti.
Se on henkistä.Sukupuolen määrää fyysinen sukupuoli. Hermafrodiitit erikseen
Tietenkin se on henkista. Kylla se lahtee ihan aivoista. Ajattelusta. On in; ettei niin saisi sanoa, etta on. Sekin on henkista ja lahtee ihan aivoista.
Kumman vehkeet sillä oli?