Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako vaatteden valmistuksen eettisyys/vastuullisuus ostopäätökseesi? Esim. Papu sai parhaan tuloksen, huonoimpia Gugguu, Reima, Halti, Makia...

Vierailija
18.04.2019 |

" Arvioinnin kohteena olevasta 23 suomalaisbrändistä Papu ylsi parhaimmille pisteille B-kategoriaan. C-kategoriasta löytyvät Sail&Ski sekä Vimma. Näitä yrityksiä yhdistää se, että niiden tuotanto tapahtuu pelkästään Suomessa tai muissa matalan riskin maissa.

Toiseksi viimeisestä eli D-kategoriasta löytyy By Pia’s, Noom, Lindex, Marimekko, House, Mywear, Nosh ja R-Collection.

Jopa kaksitoista eli yli puolet arvioiduista brändeistä päätyi alimpaan E-kategoriaan. Nämä olivat Halti, Reima, Nanso, Pola, Peak Performance, Sasta, Gugguu, Luhta, Makia, Rukka, Torstai ja Your Face. Luhta Group on ainoa yrityksistä, joka ei vastannut lainkaan Eettisen kaupan puolesta ry:n yhteydenottoihin."

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo keskustelu. Nyt suosittelisin kaikkia lukemaan sen raportin, ei pelkkää uutista. Uutisessa ei avata kategorioita kunnolla.

Vierailija
2/5 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi yllättynyt tästä uutisesta. Luulin, että ostamalla noita kalliimpia merkkejä kannan korteni kekoon suosimalla suomalaista. Tämä oli minulle iso pettymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tosi yllättynyt tästä uutisesta. Luulin, että ostamalla noita kalliimpia merkkejä kannan korteni kekoon suosimalla suomalaista. Tämä oli minulle iso pettymys.

Ilmeisesti tämä on nyt epäsuosittu mielipide, mutta kannattaa silti lukea se raportti, kun tosiaan tuon uutisen luettuani mulle tuli sellainen mielikuva, että nämä kaikki valmistetaan epäeettisissä olosuhteissa, mutta se ei sitten pitänytkään paikkaansa. Mutta ilmeisesti on parempi, että puhutaan vain siitä mielikuvasta, jonka otsikko jätti.

Vierailija
4/5 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksessa selvitettiin yritysten vastuullisuusviestintää kuluttajille. Ei mitään muuta arvioitu.

Vierailija
5/5 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksessa selvitettiin yritysten vastuullisuusviestintää kuluttajille. Ei mitään muuta arvioitu.

Niin, mutta se viestinnän puuttuminen viittaa vahvasti siihen että ei välitetä, ei tiedetä tai on jotain peiteltävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän