Kuinka usein tunnet nälkää?
Entä miten kova nälän tunne teillä yleensä on (asteikolla 1-10) ennen kuin päätätte syödä?
Kommentit (21)
Aika harvoin.
Ehkä kerran päivässä jos sitäkään. Minulla on aika säännöllinen ruokalurytmi ja syön mieluummin pieniä annoksia monta kertaa päivässä.
Nälkä tulee yleensä jos olen tehnyt jotain fyysistä pidemmän aikaa, esim. käynyt patikoimassa tai vastaavaa.
Nälkä tulee noin kolme kertaa päivässä, eli ennen aterioita. En syö aamupalaa, joten ennen ensimmäistä ruokaa nälkä on kovimmillaan, seuraavat kerrat syön silloin kun nälkä alkaa olla 1-10 asteikolla ehkä 6-8.
En kovin usein. Minulla ei ole mitään ruokailurytmiä ja on päiviä, kun en syö oikeastaan mitään, juon vaan teetä. Sitten kun viitsin syödäkin, ei nälän tunne ole erityisen voimakas. Vasta siinä syödessä huomaan, että tämähän oli ihan hyvä idea.
Joka päivä on niin nälkä että oksettaa.
Muutaman kerran päivässä. Nup ”asteikot” on ihan yhtä tyhjän kanssa, jos ei edes yritetä määritellä, mitä mikin numerro tarkoittaa.
Olen vähän ylipainoinen, mutta syön aika vähän itse ruokaa. Syön karkkia joka turruttaa nälkätuntemuksen mutta estää painoa putoamasta. Joskus on järkyttäviä nälkäkohtauksia. Tuntuu kuin en olisi syönyt mitään viikkoon. Se on joku ääretön tuntemus. Syön siis kerran päivässä ruokaa ja sekin salaattia ja jotakin. Sitten syön vähän karkkia jälkiruuaksi. Muuta en syö.
Aika harvoin on nälkä. Syön kerran päivässä, ja välillä menee päiväkausia paastotessakin. Joskus harvoin on fyysinen nälkä, henkinen iskee myös joskus. Mutta oikeastaan syön hyvin usein vain siksi että katson vaikka että kello on 21.00, ja olis vähän niinku hyvä aika syödä jos tänään meinaa.
On tuota elopainoa kyllä sen verran että sen puolesta voisi useampanakin päivänä jättää väliin, mutta ei kehtaa kun unen saaminen on hitusen helpompaa vatsa täynnä.
Pari kertaa päivässä. Syön säännöllisesti viisi kertaa päivässä. Nälkä on tuollaista kolmosen luokkaa. Joskus jopa kymmenen, jos ruokatunti viivästyy.
nälkä iskee ehkä kahdesti vuodessa kun on syömättä 20 tuntia.
Noin joka kahdeksas tunti. Nälkä on silloin asteikollasi 5-6.
Tosi harvoin, mutta sitten kun se iskee, niin ruokaa on saatava. Olen nuorempana elänyt päiviä pelkällä kaakaolla. Nyt vanhempana yritän syödä lämpimän aterian kerran päivässä.
Laihdutan eli 24/7. Se jää kuitenkin taka-alalle kun siihen tottuu. Vähän kuin tinnitus, joka minulla myös on.
Vähintään 3 kertaa päivässä; ennen aamupalaa, ennen lounasta ja ennen päivällistä. Lisäksi illalla on toisinaan nälkä ja toisinaan ei. Jos syön illalla, niin en nälkääni vaan mielihyvän vuoksi. Menen usein nälkäisenä nukkumaan, enkä koe sitä epämiellyttävänä. En pidä ajoittaista kohtuullista nälkää pahana vaan luonnollisena asiana.
Vierailija kirjoitti:
Vähintään 3 kertaa päivässä; ennen aamupalaa, ennen lounasta ja ennen päivällistä. Lisäksi illalla on toisinaan nälkä ja toisinaan ei. Jos syön illalla, niin en nälkääni vaan mielihyvän vuoksi. Menen usein nälkäisenä nukkumaan, enkä koe sitä epämiellyttävänä. En pidä ajoittaista kohtuullista nälkää pahana vaan luonnollisena asiana.
En tiedä oliko tuo vastaus minulle, mutta omalla kohdallani kyse on siitä että kärsin unettomuudesta. Kestän kyllä nälkää vaikka 5 päivää, mutta jos minulla on ruokaa ja syön, niin koen kuitenkin miellyttävänä tehdä sen illalla, koska täydellä vatsalla on toivoa saada uni joskus yön aikana, kun se usein kestää muutenkin 5-7 tuntia pyöriskellessä.
Usein päivittäinen ateriani on esim. yhden pikanuudelipaketin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko tuo vastaus minulle, mutta omalla kohdallani kyse on siitä että kärsin unettomuudesta. Kestän kyllä nälkää vaikka 5 päivää, mutta jos minulla on ruokaa ja syön, niin koen kuitenkin miellyttävänä tehdä sen illalla, koska täydellä vatsalla on toivoa saada uni joskus yön aikana, kun se usein kestää muutenkin 5-7 tuntia pyöriskellessä.
Usein päivittäinen ateriani on esim. yhden pikanuudelipaketin verran.
Ei ollut vastaus sinulle.
Lähes joka päivä. Elän kädestä suuhun ja rahat tiukilla. No ainakin paino pysyy kurissa mutta kyllä se vähän harmittaa kun just kaikki puhuu pääsiäisestä ja siitä mitä muut syö. No itse vaan kananmunia ja hapankorppua. Niin kuin joka päivä muutenkin.
Pari kertaa vuorokaudessa ehtii nälkä tulla. Koetan kyllä syödä pian nälän huomatessani, mutta aina ei ehdi heti ja silloin nälkä kasvaa vähän liiankin isoksi, jolloin syön liikaa.