Kysyttävää verotuksesta
MIksi progressiivinen verotus on muka reilua?
Jos kouluttaudt tai teet töitä ahkerasti saat enemmän palkkaa kuin keskivertaisesti. Miksi siitä ahertamisesta ja menestymisestä pitää maksaa suuremmalla prosentilla veroa, kun itse ei niille rahoille saa vastinetta.
Ne maksetut verot joita ei saa palveluina takaisin on valtion ryöstöä. Se että vasemmisto puolueet demokraattisesti tasoittavat tuloeroja mikä on tyhmää, on laillista varastamista. Tasa-arvo ei tarkoita kaikille samoja tuloja.
Ymmärtääkö ihmiset jotka vaativat tukien nostamista sitä että, työskentelvät maksavat heidän lorvimisen ja kehtaavat silti vaatia lisää. Tasaverotus on kaikkein reiluin järjestelmä, maksat samalla prosentilla, jos mtienaat paljon saat enemmän käteen. Jokainen terve ihminen on vastuussa itsestään ja elämisestään.
Kommentit (9)
Jos ei olisi progressiivista verotusta, enemmistön veroprosentti nousisi.
Mä tienaan ihan hyvin (5500€/kk) ja olen iloinen veronmaksaja. Enempää en haluaisi maksaa eikä mielestäni progressiota tarvi kiristää, MUTTA kyllä mä kannan nykyisen vastuuni sairaista, työttömistä, heikompiosaisista.
Äänestän kokoomusta, ei hekään mitään tasaveroa aja.
Käteen jää silti aina enemmän, kun tienaat enemmän. Isosta palkasta on varaa ottaa hieman enemmän, koska ei ihminen loppujen lopuksi tarvi niin älyttömiä tuloja elääkseen. Suomessa ei katsota hyvällä jenkkityylistä ökyilyä ja rahalla leuhottamista. Vähemmälläkin pärjää, usein jopa paremmin (henkisesti).
Onneksi Suomessa ei ole mikään pakko asua. Tasaveron kannattajat voivat muuttaa lähelle esimerkiksi Venäjälle, jossa on käytössä tasavero.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei olisi progressiivista verotusta, enemmistön veroprosentti nousisi.
HYVÄ
sitten se olisi kaikilla korkea, eikä vain niillä ketkää menestyy ja pärjää. Sitä se oikea tasa-arvo olisi. Paras olisi tasasumma verotus eli kaikki maksaa saman summan veroa. Miten joku kehtaa vaatia enemmän vaikka on jo valmiiksi saaja puolella!
Palkanmuodostus on mielivaltaista ja absurdia. Ei siinä ole oikeudenmukaisuudesta tietoakaan! Esim.siivoajat ovat välttämättömiä mutta palkka huono. Samoin ahkeruus on älyvapaa perustelu. Monilla aloilla tehdään huonolla palkalla raskasta työtä.
Että on ihan oikein että esim. Esperi Caren omistajat, jotka saavat ökytuloja, saisivat vielä enemmän käteen ja pienellä palkalla töitä tekevät saisivat vähemmän? Ne tulot ei aina riipu koulutuksesta eikä ahkeruudesta vaan härskiydestä. Mun mielestä kenenkään työ ei ole niin arvokasta, että siitä pitäisi maksaa enemmän kuin 8000€/kk. Sen ylittävältä osalta vero% voisi olla 100.
Vierailija kirjoitti:
Että on ihan oikein että esim. Esperi Caren omistajat, jotka saavat ökytuloja, saisivat vielä enemmän käteen ja pienellä palkalla töitä tekevät saisivat vähemmän? Ne tulot ei aina riipu koulutuksesta eikä ahkeruudesta vaan härskiydestä. Mun mielestä kenenkään työ ei ole niin arvokasta, että siitä pitäisi maksaa enemmän kuin 8000€/kk. Sen ylittävältä osalta vero% voisi olla 100.
No yhyyy
Toi 8k /kk on ihan ok palkka ja moni siihen pääseekin kun jaksaa painaa uralla. Nykyään koulutus on edellytys huippu palkkaan lähes joka alalla.
Taidat olla joku lähihoitaja ku suuret palkat ärsyttää. Elämä on valintoja täynnä, täytyy vaan kantaa se vastuu.
Ahkeruus on joo suhteellista mut vaikeus mitattavissa. Esim juuri toi lähihoitaja on erittäin matalan osaamisen työ ja markkinatalous määrää sen työn hinnan. Se ei vaan tuota mitän ja siihen hommaan päädytään ennemmi ku haetaan.
Näinpä, mutta se progressiivinen verotus on niitä varten jotka ei pärjää.
kaikki eivät hyödynnä meidän ilmaista koulutusjärjestelmää tässä tasa-avoisessa maassa vaan tyytyvät vähään ja huutavat kuorossa vaatien lisää vaikka eivät itse tuo pöydälle mitään. Vasemmistoliitto on syöpää