Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten outo tapa kerjätä kehuja

Vierailija
13.04.2019 |

Esim. leivontaryhmissä kuvia vaikka mistä luomuksista "ei tää nyt niin hieno ole" jne. ja kuvassa on sitten todella hyvännäköisiä koristeluja. Miksi? Muuallakin elämässä samanlaista. Suomalainen vaatimattomuus, mutta kaikki kuitenkin tietävät, että oikeasti sillä kerjätään kehuja. Mitä järkeä? Miksei voi sanoa - niinkuin jotkut uskaltavat - että tuli aika hieno? Tai sitten jos ei ole tyytyväinen, jos tavoittelee jotain täydellistä, niin on vain hiljaa ja antaa muiden kommentoida, saa varmasti puolueettomia kommentteja sillä tavoin myös paremmin kuin aloittamalla haukkua itseään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole aina kehujen kerjäämistä. Mä olen just tuollainen omien tuotosten mollaaja ja kehut saa minut vaan vaivautumaan, en ihan oikeasti halua niitä. Mutta kun tuntuu että jotain pitää sanoa ja aina olisi voinut paremmin mielestään suoriutua niin tulee sitten vähättelyä. Ja vieläkin tuolla päässä muistuttelee itsestään "oma kehu haisee" -elämänohje. Kai sitä pitäisi vaan opetella olemaan hiljaa mutta se on yllättävän vaikeaa...

Vierailija
2/5 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki muka tietävät että sillä kerjätään kehuja? Minulle tuli tämä ensimmäisen kerran mieleen vasta kun 27-vuotiaana työkaveri kommentoi toiselle itsensä vähättelijälle että älä viitsi kerjätä kehuja. Ennen sitä luulin että ihmiset tarkoittaa mitä sanoo ja uskon näin aika pitkälti edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä joka jatkuvasti jakaa ja lähettää ruokakuvia ja toivoo kai että kehuisin niitä. En jaksaisi jatkuvasti kehua. Ja jos kehun, saattaa takaisin tulla jokin vähättelehä vihjaus että "Sinäkin voisit osata tehdä tätä, lähetänkö reseptin? 😉"

Vierailija
4/5 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika kuvaavaa, että ap mittii niitä, jotka esiintyvät vaatimattomasti kehuja kaivatessaan - eikä suinkaan niitä, jotka vaativat tätä vaatimattomana esiintymistä muilta. Vaikka jälkimmäisethän tähän kulttuuriseen ilmiöön syynä ovat.

Onkohan siis niin, että, oikeasti aapeen mielestä kehuja ei voi kaivata oikein? Voikohan edes olla kehumisen arvoinen?

Vierailija
5/5 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole live-elämässä mitään ongelmia kehua ihmisiä (olivat sitten "mukavaatimattomia" tai omahyväisiä tapauksia), mutta heti kun oon somessa, niin alkaa ärsyttää kaikki ja tykkäämisestä tulee pakkopullaa. Kasvotusten ihmisten kanssa ei tarvi lainkaan pinnistellä ystävällisyyttä. Terv. Someen sopeutumaton   Ps. En silti hauku ketään somessa, mutta tykkäilen vain velvollisuudesta ;)