Eikö muut ihmiset muka ikinä valehtele? Minä kerron päivittäin ihmisille eriskummallisia ja mielenkiintoisia juttuja tositapahtumina (jotka oikeasti olen minuutti keksiä päässäni)
Kukaan koskaan epäile mitään esim töissä ja keskustelu into säilyy kaikilla
Kommentit (19)
En loukkaa ketään enkä kenestäkään hekilöstä nimellä valehtele vaan saatan aloittaa, vaikka näin: "Eräs tuttuni kertoi, että hänen kaksi työkaveriaan jne.."
Eli tuossa ei ketään henk. kohtasesti loukata, kun nimiä ei mainita.
Jotenkin mehevien juttujen kertominen on vain niin ihanaa :).
Välillä kerron ihan tosijuttuja
Vierailija kirjoitti:
En loukkaa ketään enkä kenestäkään hekilöstä nimellä valehtele vaan saatan aloittaa, vaikka näin: "Eräs tuttuni kertoi, että hänen kaksi työkaveriaan jne.."
Eli tuossa ei ketään henk. kohtasesti loukata, kun nimiä ei mainita.
Jotenkin mehevien juttujen kertominen on vain niin ihanaa :).
Välillä kerron ihan tosijuttuja
Loukkaathan. Loukkaat ihmisten hyväuskoisuutta, saatana.n pelle. Ihmisillä on voitava olla usko siihen, etä kokemasi tai jakamasi tieto on totta, etkä ole kiero valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
2 oli ap.
T. Ap
Eikä ollut, mä vain vähän trollasin :D
-eri
Sulla taitaa olla tosi tylsä elämä kun pitää keksiä muka mielenkiintoisia valheita. Teepä joskus jotain tai käy jossain niin voit kertoa sitten siitä. Tai hae ammattiapua.
Oletko ihan varma ap, ettei kukaan huomaa mitään? Meillä on suvussa tuommoinen tarinankertoja jolla on aina jokin juttu jaettavana.
Me annamme hänen pälättää ja hän luulee kaikkien uskovan vaikka todellisuudessa emme ota häntä vakavasti enää missään asiassa ja anamme hänen juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..
Kukaan ei pidä tätä ihmistä erityisen älykkäänä eikä hirveämmin hänen seuraansa hakeudu.
Sen sijaan tämä ihminen itse tunkee selittämään ja saattaa kiertaa sukujuhlissa pöydästä toisen jakkaamassa.
Että ottaisi päähän olla luottavaisena uskonut tuollaisen paskakasan tarinoita... mrrr.... onneksi en tunne ketään kuvaan sopivaa työ- tai muutakaan kaveria. Sen sijaan mun joillain ystävillä on ihan oikeasti kerrottavana kun on tapahtunut kaikenlaista mehevää.
Tottakai jokainen sanoo ainakin valkoisen valheen joskus. Mutta minulla oli lähipiirissä ihminen joka valehteli tai sanotaan ainakin liioitteli kaikki omaksi edukseen ja sääliä hakien. Tyyliin 'mulla oli kolme kuukautta 40 astetta kuumetta' kun oikeasti hänellä oli kuumetta 39 astetta kaksi päivää. Eli tällainen karrikoitu esimerkki. Luuli vielä etten näe näiden juttujen lävitse.
Pidemmän päälle tuo on niin rasittavaa että henkilöltä menee uskottavuus ja miksi olisin tällaisen henkilön kanssa tekemisissä ylipäätään kun mahdollisuus on valita toisenlaisiakin henkilöitä lähipiiriinsä?
Mulla oli kans yksi miesystävä, jolle oli tapahtunut "aiemmin" kaikenlaista tosi raflaavaa, ja niistä riitti juttua. Lopulta aloin epäillä, kun meidän tuntiessamme ei tapahtunut kyllä yhtään mitään. Ja siis muutenkin... En usko, että tapahtuneet olivat totta. Oli varmaan sellaisia, joita oli mielessään ajatellut, että ois hyviä juttuja, jos kävis niin, ja jalosti sitten muka tapahtuneiksi. En arvostanut.
Kaikella sitä ihmiset huomiota hakee. Onnea valitsemallasi tiellä. Toivottavasti saat puolisoksi kunnon narskun.
Millaisia juttuja kerrot? Ihmiset jotka eivät tunne sinua entuudestaan, luultavasti uskovat sinua täysin, koska yleensä ihmiset eivät keksi tarinoita omasta päästään. Ei siis monelle tule mieleenkään, että joku vaan ihan pokkana valehtelee jonkun jutun. Nuo ihmiset saattavat kertoa sinun tarinasi myös eteenpäin eli ne sinun viattomat keksityt jutut leviää laajemmaksikin.
Esim. joku saattaa kertoa kotonaan puolisolle: "Yksi työkaveri kertoi, että hänen kaverilleen oli käynyt..."
Puolisokin taas kertoo asian eteenpäin: "Puolison työpaikalla joku tiesi tapauksen, jossa..."
Seuraava taas: "Kuulin tutulta, että eräs henkilö..."
Mitä mehevämpi juttu, sitä helpommin se leviää.
Et ole paljon sitten ollut tällä palstalla. Eriskummallisia, ei niinkään mielenkiintoisia riittää.
En mä kehtaa sun kaltaisille sanoa, etten usko sun juttuja. Kuuntelen ja joskus jopa lypsän juttuja, niin ei tarvi itse puhua.
Kyllä ne sunkin kuulijat tajuu. Mut onhan se kiva, että sulla on pokkaa tehdä itsestäs idi ootti muiden silmissä.
Tiedän ihmistyypin.
Yleensä ne luulevat että heidän juttunsa uskotaan.
Itse olen yltiorehellinen (en osaa valehdella), mutta osaan minäkin tarinoita kertoa ;)
Tunnen aloittajan tyyppisen satuilijan, mutta hänen jutuissaan korostuu aina hänen omat tekemisensä ja kaikkitietävyytensä. Olen oppinut suodattamaan.
Vierailija kirjoitti:
En mä kehtaa sun kaltaisille sanoa, etten usko sun juttuja. Kuuntelen ja joskus jopa lypsän juttuja, niin ei tarvi itse puhua.
Kyllä ne sunkin kuulijat tajuu. Mut onhan se kiva, että sulla on pokkaa tehdä itsestäs idi ootti muiden silmissä.
Tämä on muuten niin totta. Minkähän takia nämä tyypit uskovat aina, että heidän juttunsa menee läpi.
Halveksin kaltaisiasi. Mä en valehtele. Sinunlaistesi takia on paljon ihmisiä, jotka eivättten usko rehellisille tapahtuneita asioita.