Haluaisin kissan, mutta asuntoon ei saa ottaa lemmikkejä
Harmittaa.. Helsingissä on vaikea muuttaakaan muualle. Tämä on muuten hyvä asunto. No.. ehkä sitten joskus..
Olen vain niin yksinäinen ja haluaisin pienen pörröisen kaverin hoivattavaksi.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Kuka on vuokranantajana? Voisithan vielä kysäistä silti asiaa, tekisivätkö poikkeuksen. Kissat on ihania. Tai muuta. Kissalle kannattaa valita pellettikuivike btw, niin ei kuljeta hiekkaa tassuissa ympäri asuntoa (eikä se pellettikään kulkeudu).
Asuntosalkku Suomi. Voisihan sitä tosiaan kysäistä :)
Kissathan ei vissiin tuhoja tee? Nakertele ovenkarmeja ym? Niin voisi olla ihan ok toisin kuin jokin erittäin aktiivinen koira.
Jos hankit kissan, hanki kaksi, että niistä on seuraa toisilleen, mieluusti samasta pentueesta. Tai löytöeläintalosta jotkut kaverukset. Ja opeta sitten heti, että ei kynsiä muuhun kuin raapimapuuhun, aika paljon olen lukenut näitä kauhutarinoita vuokranantajilta, joissa kissat ovat laittaneet koko asunnon remonttiin.
Meidän kissa ei pureskele, eikä raavi ovenpieliä tai huonekaluja. Sillä on kaksi raapimispuuta. Mutta laturien ym johdot puree poikki, ne kannattaa suojata jotenkin. Puhelinta ja läppäriä lataan vain kun kissa nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kissa ei pureskele, eikä raavi ovenpieliä tai huonekaluja. Sillä on kaksi raapimispuuta. Mutta laturien ym johdot puree poikki, ne kannattaa suojata jotenkin. Puhelinta ja läppäriä lataan vain kun kissa nukkuu.
Entäs lampunjohdot?
Kissat on kaikki paholaisen possessoimia, ei kannata ottaa asuntoon, tulee muuten kohta tarvetta manaajalle.
Olen itse töissä vuokra-asuntosektorilla ja vinkiksi ap:lle: kun otat yhteyttä vuokranantajaasi, niin kannattaa olla asian kanssa hyvin avoin, puhelias ja näyttää että ymmärrät miksi lemmikit on kielletty ja vaikka kertoa miten aiot pitää huolta siitä ettei kissa pissaile nurkkiin (kissan pissan haju on hyvin vaikea saada pois) tai miten aiot ratkaista ettei kissan kynsistä tule jälkiä lattiaan tai mitä sinä olet valmis tekemään, jos tulee.
(Sain aikoinaan ottaa kissat vuokra-asuntoon sillä perusteella, että asunnossa oli jo ennenstään vanha lattia ja kulumisen jälkiä. Lattia olisi vaihdettu 3 vuoden sisään, mutta koska minä ehdotin, että mitä jos lattia vaihdetaan vasta sitten kun minä ja kissat muutetaan pois, niin se sopi (tietenkin) vuokranantajalle)
Muista myös, että jos jostain syystä joudut joskus muuttamaan nykyisestä asunnostasi, ei ole niin selvää, että uusi vuokranantaja suostuu vuokraamaan asunnon lemmikilliselle ihmiselle, joten pahimmillaan joudut sitten siinä yhteydessä luopumaan eläimistäsi. Tuo on asia, joka kannattaa miettiä ennen lemmikin hankintaa.
Kuka on vuokranantajana? Voisithan vielä kysäistä silti asiaa, tekisivätkö poikkeuksen. Kissat on ihania. Tai muuta. Kissalle kannattaa valita pellettikuivike btw, niin ei kuljeta hiekkaa tassuissa ympäri asuntoa (eikä se pellettikään kulkeudu).