Millä te saatte menkkapääsäryn pois?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Menkkapäänsärky? 😯 en ole koskaan kuullut enkä kärsinyt niin en osaa auttaa. Tai hei, joskus itselle tulee sellainen "epätodellinen"/huimaava olo menkkojen aikaan, ja oon yhdistänyt sen tamponeihin.
Siis päätä särkee ennen menkkoja,helpottaa kun alkavat mutta ennen niin useana päivänä särkee tosi paljon.
itsellä on kuukautismigreeni aika pahana välillä ja vihdoin löysin toimivan tavan eli estolääkityksenä syön kipulääkettä ekat päivät niin paljon kuin saa ottaa vaikkei olisi oireitakaan. näin farmaseutin siunauksella. olen välttänyt migreenin joka on siis neurologinen sairaus toisin kuin päänsärky. ota kipulääkettä kun särkee näin neuvon aluksi.
Itselläni myös erittäin paha hormonaalinen migreeni kuukautisten ja joskus myös ovulaation aikaan. Mikään ei auta, ei ruokavalio, nukkuminen, stressittömyys tai muut keinoit joita migreenin hoitoon tyrkytetään, koska on puhtaasti hormonaalista. Todella raskastahan tämä on, mutta ei noista lisääntymiselimistä vielä oikein tässä kolmekymppisenä eroonkaan pääse. Vahvoilla kipu- ja migreenilääkkeillä joten kuten selviää.
Menkkapäänsäryllä tarkoitat varmaan hormonitason vaihtelusta johtuvaa migreeniä. Siihen auttaa migreenilääke.
Vierailija kirjoitti:
Menkkapäänsäryllä tarkoitat varmaan hormonitason vaihtelusta johtuvaa migreeniä. Siihen auttaa migreenilääke.
En vaan tavallista päänsärkyä. Tiedän mitä migreeni on kun se on diagnosoitu.Menkkapäänsärky on erilaista.
En tiedä mikä auttaisi... En ole ennen näistä kärsinyt, mutta nyt 42v. alkaa kai hormoonit sen verran heitellä, että päätä särkee tosissaan kolme päivää menkkojen alla :P
Mulla auttaa perus Burana yms. Ärsyttävä särky jokatapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan tavallista päänsärkyä. Tiedän mitä migreeni on kun se on diagnosoitu.Menkkapäänsärky on erilaista.
Koetas nyt piruuttas yhden kerran sitä migreenilääkettä ja huomaa miten se yllättävästi toimii, vaikka on erityyppinen se menkkamigreeni.
Hormonaalinen migreeni, sumatriptaanilla tai ritsatriptaanilla lähtee minulla. Kun hankin kunnon kohtauslääkkeen niin tunsinpa itseni tyhmäksi kun olin kärsinyt monta vuotta turhaan.
Gynekologi määräsi minipillerit kun särkylääkkeet eivät auttaneet ja päänsärky oli tosi kova. Nyt ei ole päänsärkyjä eikä menkkojakaan, jee!
Vierailija kirjoitti:
Itselläni myös erittäin paha hormonaalinen migreeni kuukautisten ja joskus myös ovulaation aikaan. Mikään ei auta, ei ruokavalio, nukkuminen, stressittömyys tai muut keinoit joita migreenin hoitoon tyrkytetään, koska on puhtaasti hormonaalista. Todella raskastahan tämä on, mutta ei noista lisääntymiselimistä vielä oikein tässä kolmekymppisenä eroonkaan pääse. Vahvoilla kipu- ja migreenilääkkeillä joten kuten selviää.
I so feel you sister!!! itse syön kuten sanottua jatkuvasti ekat päivät kipulääkettä ihan vaan migreenin ehkäisemiseksi ja toki kohtukrampitkin pysyy kurissa silloin. en välitä maksasta pätkääkään vaan vedän 1-2gr Miranaxia ekat päivät jotta pystyn käymään töissä ja liikkumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetas nyt piruuttas yhden kerran sitä migreenilääkettä ja huomaa miten se yllättävästi toimii, vaikka on erityyppinen se menkkamigreeni.
Luulet etten ole kokeillut?
Imeskelen tamppooneja aina vaihdon yhteydessä se lievittää päänsärkyä.
En mä välttämättä saa. Mulla on ollut myös hormonaalista migreeniä, tai voi tämäkin olla sitä, mutta kohtaukset ovat lievempiä (mulla siis migreeni on puhjennut kuukautisten alkaessa murrosiässä ja sitten kaksi kertaa uudestaan synnytysten jälkeen). Otan ibuprofeenia ja parasetamolia ja menen ulos, mulla happi auttaa päänsärkyyn. Olen joskus ottanut kohtauslääkettäkin, mutta se on nyt loppu, enkä yleensä voi ottaakaan, koska se nukuttaa enkä sitten voi tehdä töitä (en ole työnantajalla töissä, joten työt jäisi tekemättä). Olen toki voimakkaammissa kohtauksissa joutunut ottamaan, mutta niitä ei nykyään enää tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet etten ole kokeillut?
Luulen, koska vänkäsit vain että oireet on erilaiset. Niin on mullakin ja sumatriptaani puree molempiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I so feel you sister!!! itse syön kuten sanottua jatkuvasti ekat päivät kipulääkettä ihan vaan migreenin ehkäisemiseksi ja toki kohtukrampitkin pysyy kurissa silloin. en välitä maksasta pätkääkään vaan vedän 1-2gr Miranaxia ekat päivät jotta pystyn käymään töissä ja liikkumaan
Kuulostaa kyllä niin tutulta. Onhan se lohduttavaa että kohtalotovereita löytyy, vaikka ei tokikaan kivaa että muutkin kärsivät tästä. Yllättävän vähän tästä puhutaan ottaen huomioon sen miten elämää vaikeuttavaa nämä kivut voikaan olla. Tsemppiä!
Cymbaltalla. Sillä lähtee myös menkkahulluus.
Menkkapäänsärky? 😯 en ole koskaan kuullut enkä kärsinyt niin en osaa auttaa. Tai hei, joskus itselle tulee sellainen "epätodellinen"/huimaava olo menkkojen aikaan, ja oon yhdistänyt sen tamponeihin.