Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa keksimään ruokalista

Vierailija
09.04.2019 |

Olen suunnitellut perheellemme kiertävää ruokalistaa, joka helpottaisi arkipäivien ateriasuunnittelua. Perheessä on meidän vanhempien 3 lasta (teini, tokaluokkalainen ja taapero). Kaipaan terveellisiä, maukkaita perusruokia joihin saa hyvin päivittäiset kasvikset mukaan.
Toki aterian lisänä tarjoan mielelläni erilaisia salaatteja, mutta usein mielikuvitus tuntuu riittävän vain kurkku-tomaatti-salaatti linjalle.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, ja et itse keksi mitään hyviä kotiruokia?! On täällä paljon jotenkin uusavuttomia ihmisiä! 

Vierailija
2/6 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että. Ruokalistan kirjoittamiseen menee liikaa aikaa ja sitä minulla ei nyt ole.

Tee lista niin, että siinä on viikottain jauheliha, makkara/nakkiruoka, kala-, liha-, ja kanaruokapäiviä. On keittoja, uuniruokia, kastikkeita ja patoja, ruokaisia salaatteja. Vaihdellen sitten niitä riisejä, pastoja, perunoita ja kasviksia. Keitto ja salaattipäiville lisäksi leipää. Siinä voi olla pitsapäivää, pinaattilettuja tmv. Kunhan se on terveellinen, monipuolinen ja vaihteleva. Viikonloppuna voi olla myös jälkkäriä, jos et halua tehdä joka päivä. Tee vaikka kuudn viikon lista ja kun se on käyty läpi, aloitat alusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa, ja et itse keksi mitään hyviä kotiruokia?! On täällä paljon jotenkin uusavuttomia ihmisiä! 

Tottakai keksin, mutta ajattelen että voisin saada täältä uusia ideoita?

Vierailija
4/6 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MA-SU Pizzaa ja jäätelöä

Eipä kestä.

Vierailija
5/6 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/6 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaat enemmän kasviksia, ala tehdä ruokaa, joka sisältää niitä. Jos ennen teit kanaa riisillä, tee seuraavaksi kana-sipuli-paprika-herkkusieniä riisillä.