Onko vauvan teko joillekin naisille tapa sitoa mies itseensä?
Mulla on ollut ystäväpiirissä jo kaksi outoa tapausta. Toinen ystävä tapasi miehen, joka oli juuri eronnut ja ilmeisen kiinni vielä eksässään. Ystäväni halusi tämän miehen kanssa muutaman kuukauden seurustelun jälkeen tehdä lapsen. Toinen tapaus on sellainen, että melkein 40-vuotias ystäväpariskunta teki lapsen sellaisen kriisin jälkeen, että mies oli ihastunut toiseen naiseen.
Tuli vaan mieleen ja pohdin tässä, että tehdäänkö lapsia myös ihan puhtaasti pelon takia? Kyllähän siinä saa todennäköisesti muutaman vuoden lisäaikaa, jos parisuhde alkaa tulla tiensä päähän.
Kommentit (14)
Monille miehille se on tapa sitoa nainen itseensä. Ethän sinä noissakaan tapauksissa tiedä kumman aloitteesta lapsi on tehty. Vai onko ehkä ollut vahinko.
Miehet myös tekevät paljon sitä, että ottavat kortsun salaa pois.
Oletko varma tehtiinkö lapsi juuri naisen aloitteesta! Ainakin otsikosta viittaat vain naiseen. Jotenkin naisia syyllistä, kun lapsen tekoon tarvitaan kuitenkin nainen ja mies
Tiedän miehiä, jotka haluavat itse niitä lapsia.
Vai onko nykyään miehet niin vellihousuja, kun naiset vievät mennen tullen ja sivistyksessä on aukko ehkäisystä.
Tiedän erään naisen, joka on tehnyt lähes kaikkien kumppaniensa kanssa lapsen. Jokainen kerta on ollut ns. ”vahinko”, joka pidetään. Ja jokaisen eron jälkeen lapsi ei näe enää isäänsä. Että on se tuokin näköjään keino yrittää pitää mies vaikka suhde ei oikeasti edes toimi.
Toimii se toisinkin päin. Eräs sukulaismies sanoi aikoinaan vaimolleen suoraan halunneensa lapsia pian jotta saisi hänet itselleen pysyvästi. Ihan hyvä ja pitkä liitto kummankin kertomana, mutta lähtökohta oli tämä.
Jotkut yrittävät pelastaa huonon suhteen ensin avioliiton solmimisella. Kun se ei toimi, hankitaan lapsi.
Kaverini kauan sitten teki lapsen, koska hänen puolisonsa vaati sitä tyyliin "jollet tee lasta, minä teen sen jonkun muun kanssa". Vaikka lapsi oli kaverilleni tärkeintä elämässä, hän silti katui lapsen hankkimista sen vuoksi, että se esti häntä elämästä haluamallaan tavalla. En ymmärrä, miksi hän suostui lapsentekoon, kun hän jo melko pian häiden jälkeen ryhtyi salasuhteeseen. Hänen puolisonsa vaikuttaa ihmiseltä, joka ei hänkään ole rajoittanut seikkailujaan aviovuoteeseen. Mysteeriksi jää, miksi tuo pariskunta haluaa pysyä yhdessä, vaikka varmasti kumpikin olisi tahollaan löytänyt helpostikin uuden ihmisen, jolla on samanlaiset suunnitelmat.
Samoin jotkut miehet tekevät tätä. Haluavat naisen kanssa pian lapsen, jotta saavat tämän sidottua kotiin ja itseensä.
Omalta kohdalta voin sanoa että lapset olen halunnut miehiä en. Valitettavan usein kuitenkin käy niin että miehet eivät tätä ymmärrä tai usko vaan kuvittelevat olevansa se juttu vaikka todellisuudessa ei kiinnosta sitten yhtään ja tämän olen kyllä tehnyt selväksi. Olisi hienoa jos lapsilla olisi isä edes jotenkin elämässä mukana mutta sitä varten en ala esittämään kiinnostusta miestä kohtaan, joka taas on johtanut siihen ettei isukkia kuulu tai näy. Onnelliset naperot siitä huolimatta.
Samaa ajattelee moni lähipiirissäkin että siks on tehty lapsia jotta säilyis side, kyllä huvittaa ihmisten typeryys ja vanhanaikainen ajattelu. Miehet katkeria vikisijöitä kun eivät kestä totuutta etten ole koskaan ollut kiinnostunut heistä. Tämän sitten kostavat lapsilleen, typerykset!
Vierailija kirjoitti:
Omalta kohdalta voin sanoa että lapset olen halunnut miehiä en. Valitettavan usein kuitenkin käy niin että miehet eivät tätä ymmärrä tai usko vaan kuvittelevat olevansa se juttu vaikka todellisuudessa ei kiinnosta sitten yhtään ja tämän olen kyllä tehnyt selväksi. Olisi hienoa jos lapsilla olisi isä edes jotenkin elämässä mukana mutta sitä varten en ala esittämään kiinnostusta miestä kohtaan, joka taas on johtanut siihen ettei isukkia kuulu tai näy. Onnelliset naperot siitä huolimatta.
Samaa ajattelee moni lähipiirissäkin että siks on tehty lapsia jotta säilyis side, kyllä huvittaa ihmisten typeryys ja vanhanaikainen ajattelu. Miehet katkeria vikisijöitä kun eivät kestä totuutta etten ole koskaan ollut kiinnostunut heistä. Tämän sitten kostavat lapsilleen, typerykset!
Kuulostat vähän hassulta
Olen itse tuollainen lapsi. Isälläni oli toinen, ja äiti päätti sitten tehdä iltatähden. Pitihän se isän yhdeksän vuotta siinä vielä, mutta voi mikä ilmapiiri kotona oli! En koskaan nähnyt vanhempieni edes halaavan tai koskettavan toisiaan.
Toivottavasti tapaisin tuollaisen naisen. Kiihottaa siitos.
Vierailija kirjoitti:
Samoin jotkut miehet tekevät tätä. Haluavat naisen kanssa pian lapsen, jotta saavat tämän sidottua kotiin ja itseensä.
Tämä. Toisaalta jossain kulttuureissa lapsi on suora jatkumo rakkaussuhteessa.
Minusta on luonnollista, että lapsi saa alkunsa, kun kaksi ihmistä rakastuu.
Sehän on myös seksin tarkoitus.
on