Muistu mieleen muutama vuosi sitten ollut lapsen ekaluokan terveystarkastus
Lapsi oli silloin vielä alipainoinen, niin kouluterveydenhoitaja epäili ettei saa ruokaa tarpeeksi. Sanoi minulle, lihavalle äidille että riittää kun aikuinen syö kerran päivässä. Tuli mieleen kun vissiin vitosella eli ensi vuonna on joku terveystarkastus johon vanhemmat tulee mukaan. Lapsi tosin on nykyään juuri, nippa nappa normaalipainoinen.
Kommentit (18)
Voimia tämän raskaan muiston käsittelyyn. <3
No mitäs sitten - oliko tässä nyt joku pointti?
Vierailija kirjoitti:
En mä siihen voimia tarvitse ja tuskinpa hän mitään enää sanoo kun lapsi normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olihan se nyt vähän törkeästi sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Olet syönyt lapsesi ruuat?
En ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä siihen voimia tarvitse ja tuskinpa hän mitään enää sanoo kun lapsi normaalipainoinen.
Mikä hitto sitten oli tämän aloituksen motiivi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa...nyt siis pitää hyeenalauman lailla syöksyä joukolla tämän terveydenhoitaja kimppuu vaikka tämä sanoin ihan asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka se, että tuolla terkkarilla ei ole tainnut olla kovin vahva tietämys ravitsemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että kommentti oli ehkä pikkasen törkeä siltä hoikalta terveydenhoitajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän sanoin, kun huomautit asiasta? Anna, kun arvaan et sanonut mitään vaan tulit monen vuoden jälkeen uhriutumaan ajanvietteenä käytettävälle keskustelupalstalle?
Mä itse muistan kun mulla oli ekaluokalla aikoinaan terveystarkastus johon mun äitija isä osallistui. Itse oon aina ollut hoikka vaikka söisin kuinka paljon. Äiti on kanssa ollut aina laiha kun taas isä ylipainoinen. Tämä terveydenhoitajakaan ei ollut mikään laiha, oli lihavampi kuin isäni. Hän totesi isälleni että "Taidat syödä vaimosi ja tyttäresi ruoat kun ne ovat noin laihoja. Syö mies vähemmän että laihdut" ja isä suuttui ja sanoi samalla mitalla takaisin tyyliin "No eipä se vastapuolikaan laiha ole. Joten sinulla ei ole vara puhua. Eikös se sinun poikasikin ole todella laiha? Joten taidat sinäkin ahmia hänen ruokansa kun näkyy että olet ollut ruoka aikaan ainakin kotona" Terveydenhoitaja lähti itkien pois huoneesta ja minä siinä ihmettelin kun äiti suuttui isälle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä trauma on nyt vieläkin käsittelemättä ja sinua pelottaa? Voimia sitten tähän tapaamiseen<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ehkä, mutta nyt vuosia myöhemminkö se vasta alkoi harmittaa? Olisit sanonut heti silloin kun asia oli ajankohtainen. Ja vaikka ihan suoraan ko. henkilölle. Tai jos et suoraan saa sanottua, niin voi myös tehdä ilmoituksen jälkikäteen nimettömänä.
Itsekin laitoin valituksen perään, kun ultran täti sanoi minulle että "ei tänne mitään näe kun on niin paljon LÄSKIÄ tiellä". Tottahan se oli, mutta ikävästi sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä trauma on nyt vieläkin käsittelemättä ja sinua pelottaa? Voimia sitten tähän tapaamiseen<3
Ei minua pelota. Yhtä lihava olen kuin ennenkin. Se tilanne ja ne sanat tulivat vaan niin äkkiä etten osannut siinä alkaa millään lailla nälvimään sitä kouluterveydenhoitajaa enkä muutenkaan yleensäkään ihmisiä mistään nälvi. Mies vaan sanoi, että syödään kotiruokaa 5 kertaa päivässä ja kaupasta kyllä ostetaan normaalia ruokaa. Että hän on aina ollut hoikka niinkuin onkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä itse muistan kun mulla oli ekaluokalla aikoinaan terveystarkastus johon mun äitija isä osallistui. Itse oon aina ollut hoikka vaikka söisin kuinka paljon. Äiti on kanssa ollut aina laiha kun taas isä ylipainoinen. Tämä terveydenhoitajakaan ei ollut mikään laiha, oli lihavampi kuin isäni. Hän totesi isälleni että "Taidat syödä vaimosi ja tyttäresi ruoat kun ne ovat noin laihoja. Syö mies vähemmän että laihdut" ja isä suuttui ja sanoi samalla mitalla takaisin tyyliin "No eipä se vastapuolikaan laiha ole. Joten sinulla ei ole vara puhua. Eikös se sinun poikasikin ole todella laiha? Joten taidat sinäkin ahmia hänen ruokansa kun näkyy että olet ollut ruoka aikaan ainakin kotona" Terveydenhoitaja lähti itkien pois huoneesta ja minä siinä ihmettelin kun äiti suuttui isälle :D
Aika törkeästi isäsi kyllä sanoi. Mutta tuo terveydenhoitaja olisi voinut asian nätimmin ilmaista kuin syyttää että isäsi syö teidän ruoat. Itse olen aikoinaan ollut ylipainoinen (painoa oli yli 70 kiloa) ja sain siitä kuulla monesti. Mulle sattui ylipainoinen kouluterveydenhoitaja ollessani vitosluokalla joka sitten antoi mulle haasteen että seuraavaan tapaamiseen se kumpi meistä saa pudotettua painoa enemmän vie toisen kaakaolle tai ostaa jotain kivaa (esim mukin ym). Siitä se lähti ja sainkin pudotettua painoa pikkuhiljaa. Minä voitin, tosin terkkarikin laihtui :) hän osti mulle mun elämän ekan muumimukin joka on mulla vielä tänäkin päivänä. Tuosta se tosiaan lähti ja sitten painoa tippui enemmän. Ylä-asteella olin sitten jo normaalipainoinen :)
ok