Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen väsynyt ja lopen kyllästynyt hoitotyöhön

Vierailija
08.04.2019 |

Tekisi mieli jäädä kokonaan töistä pois ja elellä hetken aikaa työttömänä ja miettiä mitä sitä alkaisi tekemään. Vakkarityöpaikkaa ei ole enkä edes halua tältä alalta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go girl!

Vierailija
2/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hoitoalalta edes mahdollista jäädä työttömäksi. Huutava sijaispula, ei varmaan kortistossa koulutettu hoitaja kauaa roiku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku hoitaja ottanut tällaista irtiottoa työstään? Miten toteutit sen, vaihdoitko alaa kokonaan?

Ap

Vierailija
4/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut opiskella mieluummin insinööriksi, kuin sairaanhoitajaksi tai sähköasentajaksi lähihoitajan sijaan. Kaikki hoitsut ruikuttaa samaa... Miten se tulee yllätyksenä, että hoitoalalla ei todellakaan pääse nauttimaan mistään loistokkaasta duunista? Palkka työn vaativuuteen nähden huono, vuorolisät huonoja, ei mitään työsuhde-etuja, kukaan ei todellisuudessa välitä siitä, että jaksaisit työssäsi jne.

Vierailija
5/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et ole pitkään alalla ollut kun ei ole vakituista paikkaa.

Mikä erityisesti ärsyttää työssä? Alalla kun on niin erilaisia töitä ja erilaisia työpaikkoja.

Vierailija
6/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itse työ vai työolosuhteet joiden vuoksi olet väsynyt. Tiedän hoitajia jotka ovat lähteneet kun ei voi työtään tehdä hyvin ja ovat ylityöllistettyjä. Sitä ei jaksa kukaan. Moni on tyytyväinen uudessa duunissa kun saa edes ruokataukonsa pitää. Olisivat halunneet hoitotyötä tehdä ja pitivät siitä, muttei niissä olosuhteissa.

Vierailija
7/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut opiskella mieluummin insinööriksi, kuin sairaanhoitajaksi tai sähköasentajaksi lähihoitajan sijaan. Kaikki hoitsut ruikuttaa samaa... Miten se tulee yllätyksenä, että hoitoalalla ei todellakaan pääse nauttimaan mistään loistokkaasta duunista? Palkka työn vaativuuteen nähden huono, vuorolisät huonoja, ei mitään työsuhde-etuja, kukaan ei todellisuudessa välitä siitä, että jaksaisit työssäsi jne.

Minun tuttu insinööri on ollut v... tuuntunut työhönsä niin kauan kuin muistan, jos ei sovi työhön on ihan sama mitä tekee.

Introverttinä ihmisvihaajana olen viihtynyt hoitajana, se on rooli jonka esitän hyvin 99% työpäivistä. mutta se vaatii muulta elämältä, että saan viettää vapaa-ajan niinkuin haluan, vain läheisten ihmisten kanssa ja paljon yksin.

Vierailija
8/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäydy pois ja tee vaikka keikkaa välillä, mietiskele miltä tuntuu. Saattaa olla, että piankin löytyy sellainen paikka, jossa viihdyt ihan erilailla.

Vierailija
9/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjatyö? kirjoitti:

Onko itse työ vai työolosuhteet joiden vuoksi olet väsynyt. Tiedän hoitajia jotka ovat lähteneet kun ei voi työtään tehdä hyvin ja ovat ylityöllistettyjä. Sitä ei jaksa kukaan. Moni on tyytyväinen uudessa duunissa kun saa edes ruokataukonsa pitää. Olisivat halunneet hoitotyötä tehdä ja pitivät siitä, muttei niissä olosuhteissa.

Kyllä hoitajat saa ruokataukonsa pitää!

Ihan turhaan mustamaalataan.

Jos vaihtaa alaa, joutuu koulunpenkille. Vai onko ammattia, johon sh koulutuksella pääsee, muuta kuin hoitaja.

Tällä ajetaan halpatyömarkkinoita.

Vierailija
10/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et ole pitkään alalla ollut kun ei ole vakituista paikkaa.

Mikä erityisesti ärsyttää työssä? Alalla kun on niin erilaisia töitä ja erilaisia työpaikkoja.

Olen tehnyt hoitotyötä melkein 15v vanhusten ja kehitysvammaisten parissa. En ole koskaan halunnut vakituista työpaikkaa, vaan olen tehnyt aina keikkatyötä omasta halusta. Välillä olen pitänyt omasta halusta taukoa töistä muutaman kuukauden.

En osaa oikein eritellä tarkemmin mikä ärsyttää. Ehkä nämä viimeaikaiset kohut ja se että hoitajien työn arvostus on olematon on ollut se viimeinen tikki, aina saa lukea miten kauheita olemmekaan. Jatkuva mitoitusten pienentäminen, säästöt... kaikki nuo vaikuttaa. Myös selkä ajoittain reistaa, joten sekin vaikuttaa jaksamiseen. Tämä työ ei tunnu enää kivalta, siksi nämä ajatukset.

Vierailija
11/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttu insinööri on ollut v... tuuntunut työhönsä niin kauan kuin muistan, jos ei sovi työhön on ihan sama mitä tekee.

Introverttinä ihmisvihaajana olen viihtynyt hoitajana, se on rooli jonka esitän hyvin 99% työpäivistä. mutta se vaatii muulta elämältä, että saan viettää vapaa-ajan niinkuin haluan, vain läheisten ihmisten kanssa ja paljon yksin.

Juu, mutta yleensä sairaanhoitajat alkavat verrata itseään insseihin... Kuinka AMK-tason koulutuksella on niin huimat erot... Kuinka insinööri saa päivätyöstä liki 4000€/kk, kun hoitaja saa nippanappa 3000€/kk 3-vuorotyöstä. Tätä vertailua olen kuullut paljon!

Vierailija
12/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja ehdokkaat maalailevat mielikuvaa halvasta työvoimasta.

Kuten: syrjäytyneet nuoret ja hoitoalan vanhukset yhteen asumaan. Heidän mielestään se jos mikä olisi hyvä ja ennen kaikkea tulisi halvaksi.

Vierailija
13/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on työtä ja se on hyvä asia. Palkkapäivä on paras ja saa ollakin.

Vierailija
14/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orjatyö? kirjoitti:

Kyllä hoitajat saa ruokataukonsa pitää!

Ihan turhaan mustamaalataan.

Jos vaihtaa alaa, joutuu koulunpenkille. Vai onko ammattia, johon sh koulutuksella pääsee, muuta kuin hoitaja.

Tällä ajetaan halpatyömarkkinoita.

Se on karu fakta, ettei todellakaan aina ole mahdollista pitää sitä ruokataukoa. Jos työvuorosta puuttuu tekijöitä vaikka sairastumisen vuoksi eikä saada sijaisia (näitä harvemmin saa), niin kyllä voi jäädä ruokatauot pitämättä. Esimerkiksi meillä esimies saattaa tulla siihen viereen voivottelemaan, että nyt on tällainen tilanne, niin pistää välillä mietityttämään, että miksei hän voi tulla kentälle 20 minuutiksi ja antaa pitää ruokatauon? Hänkin on ammatiltaan hoitaja...

Vierailija
15/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa teidät tuollaiselle alalle? Tuollainen työ pikkupalkalla on pelkkää hyväksikäyttöä.

Vierailija
16/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Teen määräaikaisuuksia (tosin tämä nykyinen on kestänyt kohta 2,5 vuotta :D), mutta pääsääntöisesti tykkään tehdä pienempiä pätkiä, koska voin pitää lomani milloin haluan. Ja jos lopen väsyn, niin pidemmän loman. Eheiii.. en halua vakkaripaikkaa, en missään nimessä! :) 

Vierailija
17/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka - ja kahvitauko ovat järjestelykysymyksiä.

Vierailija
18/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka - ja kahvitauko ovat järjestelykysymyksiä.

Oletko hoitaja? Silloin, kun on tarpeeksi tekijöitä vuorossa, niin tauot onnistuukin. Jos taas vaikka 2 henkilön vajausta aamuvuorosta, niin aika nipinnapin onnistuu.

Vierailija
19/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-tai kahvitaukoja vaikea saada pitää siivousalallakin, juostaan paikasta toiseen siivoten järjettömällä tahdilla ja kun sanoo "pitäisin pienen tauon" toitotetaan "ei aikaa".

Vierailija
20/23 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku hoitaja ottanut tällaista irtiottoa työstään? Miten toteutit sen, vaihdoitko alaa kokonaan?

Ap

Jep. Otin opintovapaata ja lähdin opiskelemaan "toista" alaa. Terveydenhuollon puolella uusi työ, mutta ilman hoitotyötä, asiakaskontaktit vähäisiä ja pelkkää päivävuoroa. 20 vuotta hoitotyössä riitti, ei vaan enää kestänyt psyyke eikä fysiikka. Suosittelen jatkokouluttautumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi