Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Amk-tutkinto tuo muhkeat tulot! Jopa 200 000 € lisää!!

Muhkea_palkkakehitys
06.04.2019 |

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/c2829077-8ce4-4ed1-96eb-384b5608a27d

Työuran aikana amk-tutkinto voi tuoda jopa 200 000 euroa rahaa! Amk-tutkinto tarjoaa hyvän työllistymisen lisäksi mukavanhaasteelliset ja arvostetut työtehtävät.

Minun tehtävään ei pääsisi ilman amk-tutkintoa, mutta samalla alalla palkkani ilman tutkintoa olisi n. 1300 €/kk eli n. 16 000 euroa pienempi. Kiitos amk-tutkinnon, ehdin tienata sellaiset 700 000 € enemmän.

Harmi, että suurin osa hakijoista ei pääse ammattikorkeakouluun.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostetaanko tätä sen takia, että AMK:sta valmistuneille puolestaan voidaan maksaa vähemmän kuin yliopistosta valmistuneille ja saadaan palkkoja alemmiksi?

Vierailija
2/5 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt yliopiston, enkä koe, että minulla olisi mitään leuhkittavaa. No, jos tuo tekee sinut onnelliseksi niin siitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa artikkelissa olikin otettu huomioon vain kolme alaa.

Vierailija
4/5 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää menee nyt hieman asian vierestä, mutta mitä siitä, eipä varmaan ole eka kerta tällä palstalla.

Tunnen erään jo yli kolmekymppisen nuoren miehen, joka täydensi amk-tutkintoaan ylemmäksi amk-tutkinnoksi. Tämän jälkeen hän ihan avoimesti alkoi puhua suorittamastaan maisterintutkinnosta. Sitä ei tosin tullut maininneeksi, mikä tutkinto on kyseessä.

Mitä iloa kellekään on väittää olevansa maisteri, vaikkei oikeasti ole? 

Vierailija
5/5 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tämä "ihmisyyden" määrittelyn rahan määrällä lopettaa?