Mitä kampaajalla tehdään harjoille ja kammoille asiakkaiden välillä? Tehdäänkö mitään?
Mietin vain, että pesevätkö ne edes ne harjat, puhumattakaan keittämisestä? Täithän leviävät harjojen ja kampojen kautta yms.
Kommentit (29)
Täit näkyvät kyllä ja silloin passitetaan koko kampaamosta/parturista pois. Täipäätä ei lähdetä käsittelemään ollenkaan.
Harvinaista, mutta on tullut vastaan tätäkin.
Kun kampaaja pyyhkii tuuhealla puuterihuiskun tapaisella harjalla hiuksia kasvoilta haistan harjan likaisuuden. En ole uskaltanut kysyä kuin usein pesee välineet.
Entä kosmetologit? Jotka meikkaavat? Eikö siitä huulipunastakin oteta sillä siveltimellä monta kertaa yhdelle asiakkaalle? Eikä takuulla vaihdeta sivellintä.
Hyi, ällöttävä ajatus, että jonkun vieraan ihmisen päätalia ja muuta ihraa on samassa harjassa ja huiskussa kun omaa päätä huiskitaan ja harjataan. Yök. En usko, että ne oikeasti vaihtaa tai pesee kunnolla ne jokaisen asiakkaan välissä.
Vierailija kirjoitti:
Entä kosmetologit? Jotka meikkaavat? Eikö siitä huulipunastakin oteta sillä siveltimellä monta kertaa yhdelle asiakkaalle? Eikä takuulla vaihdeta sivellintä.
Tämä minuakin kiinnostaisi. Onko ketään kosmetologia paikalla?
Ne pestään pesuaineella ja harjalla ja laitetaan sitten desinfiointiliuokseen. Siitä sitten jonkin ajan päästä huuhdellaan ja laitetaan kuivumaan. Näin meillä ainakin.
Sylkästään ja pyyhkäistään hihaan.
Kuvitteletko että niitä kerkiää keittää jokaisen asiakkaan välillä 😂
Kyllä haisee hiki ja joku ihon tali sekä hiusten likaisuus myös fysioterapeutin pöydän pääreijässä.
Vierailija kirjoitti:
Ne pestään pesuaineella ja harjalla ja laitetaan sitten desinfiointiliuokseen. Siitä sitten jonkin ajan päästä huuhdellaan ja laitetaan kuivumaan. Näin meillä ainakin.
Ainakin olisi tarkoitus, mutta se kiireen p...nen...
Pitäisi olla useampia välineitä, jos ei kerkeä päivän aikana pesemään. Päivän lopuksi ne pestäisiin.
Kosmetologit ja meikkarit kyllä pesevät siveltimet. Lisäksi siveltimiä yleensä on paljon. Niistä en olisi huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Kosmetologit ja meikkarit kyllä pesevät siveltimet. Lisäksi siveltimiä yleensä on paljon. Niistä en olisi huolissaan.
Niin, mutta entä se huulipuna, luomiväri tms mistä sillä siveltimellä otetaan? Välillä laapitaan asiakkaan naamaan ja sitten samalla siveltimellä taas purkista.
Entä ripsivärit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta entä se huulipuna, luomiväri tms mistä sillä siveltimellä otetaan? Välillä laapitaan asiakkaan naamaan ja sitten samalla siveltimellä taas purkista.
Entä ripsivärit?
Mä en ole koskaan nähnyt, että meikkaaja ottaisi siveltimellä suoraan huulipunasta asiakkaan naamaan, ja olen ollut meikattavana varmasti kymmeniä ellen sata kertaa. Sitä otetaan siitä huulipunasta sellaisella pienellä spaattelilla ensin irti pieni kökkö, josta vasta siveltimellä asiakkaan suuhun. Samoin ripsiväristä sillä ripsarin omalla harjalla ensin paletille, josta siveltimellä tai kertakäyttöharjalla sitten asiakkaaseen. Itse tosin vien aina oman ripsarin mukanani, joskus huulipunankin.
On se kyllä aika hassua että tällaista pitää ajatella. Mutta tuo on ollut totta vuosikymmeniä.
Kaikki ovat ajatelleet, että se kai kuuluu asiaan :D :D
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä aika hassua että tällaista pitää ajatella. Mutta tuo on ollut totta vuosikymmeniä.
Kaikki ovat ajatelleet, että se kai kuuluu asiaan :D :D
Jaa mikä on ollut totta?
Herpestä, herpestä kaikkialla. Vaan onneksi ei mulla!!!
Minulle kampaaja sanoi että jokaisen asiakkaan kohdalla vaihdetaan puhdas kampa.