Miten tärkeälle ihmiselle voi näyttää sen että välittää?
Eli mitkä eleet, teot ja sanomiset yms vois näyttää että välittää jostai henkilöstä tosi kovasti?
En meinaa että pariskuntajutut vaan esim ystävälle?
Kommentit (12)
Välittävän vaikutelman voi antaa ainakin sillä, että kuuntelee huolia ja muita juttuja yrittäen aidosti ymmärtää. Ei tuomitse eikä vähättele, ja sanoo vaikka ihan ääneen, että ymmärtää toisella olevan asian kanssa vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
No, jos ei ole pariskuntajuttu niin ei voi mitekään, valitettavasti.
Olisin ehdottanut panoa.
Komppaan jos ei pari juttu niin en tiedä. Toiselle josta tykkää niin pyytetön oraalihoito.
Mä olen sanonut ystävälleni ihan suoraan, että olen todella iloinen ja kiitollinen, että hän on mun ystäväni. Teoista sitten tosiaan kuunteleminen sekä huolissa ja murheissa tukeminen. Käytännön tasolla olen mm hoitanut ystäväni koiraa, kun hän on ollut lomareissuilla, ja ostanut synttäri- ja joululahjan.
Kertomalla ystävälle, että hän on tärkeä. Lähettämällä kortteja missä joku ihana runo kuinka tärkeä ja ihana kyseinen ihminen on. Olemalla hyvä ystävä takaisin.
Tilaa sille pitsa kotiin ja kuittiin teksti missä kerrot kuinka tärkeä hän on.
Siis pierureijälle huulipunaa ja hymyilet leveästi.
Vierailija kirjoitti:
Siis pierureijälle huulipunaa ja hymyilet leveästi.
oo jea juttele kullilleni oo jea puhu totta kullilleni
truuuth! truuuth! trööuuuth!
Vierailija kirjoitti:
Tilaa sille pitsa kotiin ja kuittiin teksti missä kerrot kuinka tärkeä hän on.
Paras. Pääsisi varmaan itku.
Ihan normaali, ystävällinen vuorovaikutus riittää minusta. Jos ystävä pyytää jotain käytännön apua, vaikka ollessaan kipeänä, niin auttaminenkin on hyvä tapa osoittaa, että välittää. Vastaavassa tilanteessa voi itsekin pyytää apua, se on luottamuksen osoittamista.
Jotkut pitävät suoria välittämisen tunnustuksia ystävien kesken kiusallisina, mutta jos se sopii teidän tyyliinne, niin miksei, asiallisesti ja selvinpäin tietenkin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
No, jos ei ole pariskuntajuttu niin ei voi mitekään, valitettavasti.
Olisin ehdottanut panoa.