Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisäkeriisissä hiekkaa, soraa, ainakin 2 kiveä kahdella ruokailijalla?

Vierailija
05.04.2019 |

Puoliso ei meinannut sanoa että mitä riisiä oli mutta tivasin niin kauan että totuus tuli ulos. Oli Lidlin luomuriisiä. Justiin sopii tämmöiset pohjanoteeraukset luomutuotteisiin.

Onko muilla kokemuksia tämmöisestä?

Kommentit (10)

Vierailija
2/10 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herneet, linssit, riisit jne tarkastetaan ja huuhdotaan ennen ruuaksi valmistamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli pala sinistä muovia kaalisalaatissa. Jotain nauhaa tai kalvoa.

Vierailija
4/10 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut trauman, tuoreen sellaisen, Lidlin riisistä.

Sattui kuhisemaan jotain pieniä ötököitä. Huomasin kun aloin keittämään, että mitäs moskia tuohon pintaan nousee. Kurkkasin pakkaukseen ja siellähän oli elämää. Hitsin hitsi! Kaikki roskiin ja kaapijn sisältö myös varmuuden vuoksi.  Hiljan avatussa riisipaketissa ainoastaan oli niitä.

Vierailija
5/10 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herneet, linssit, riisit jne tarkastetaan ja huuhdotaan ennen ruuaksi valmistamista.

Miksi kuluttajan pitää tuo työ tehdä eikä pakkaajan?

Vierailija
6/10 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta, mutta merisuolassa, jota meinasin laittaa nokkakannulla nenääni, oli suolakiteen värinen terävä pieni kivi.

Oreganoa en viitsi enää käyttää, kun jo kauan sitten totesin, että siinä rouskahtelee niin usein kivi.

Ruisrevittyä en myöskään samasta syystä enää käytä. Lopetin kauan sitten.

Vierailija
7/10 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Tämän opin jo äidiltäni.

Helppo niksi: repäise pöydälle reiluhko pala voi- tai leivinpaperia ja kaada sille riisit (tai pavut / herneet) ennen keittämistä vaikka noin desilitra kerrallaan.

Levitä ne paperille.

Poimi kivet yms roskat riisien joukosta (erottaa hyvin paljaalla silmällä).

Kun puhdistus tehty, kaada riisit siivilään ja huuhdo juoksevan veden alla.

Siinä se.

Keitä ja nauti - valkaisemattomasta ja lisäaineettomasta luonnon antimesta.

Ps/ohis. Äitini mielestä tämä puhdistaminen oli rentouttavaa, samalla tavoin kuin vaikkapa kryptoristikoiden täyttö tai pasianssin peluu.

Vierailija
8/10 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt varmaan 20 vuotta Ben-sedän basmatiriisiä eikä koskaan ole tuollaista tullut vastaan

Vierailija
9/10 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuluttajan pitää tuo työ tehdä eikä pakkaajan?

No maalla syntyneenä olen jo lapsena nähnyt esim. miten vilja puidaan, ja sitä jyväähän on on massoittain ja käsitellään säkeittäin. Jos joukkoon livahtaa jokin jyvän kokoinen ja ehkä näköinenkin kivi tai savipaakku, niin siellähän on. Tällaisia pikku ylläreitä tulee joskus vastaan jalostamattomissa tuotteissa, jotka pakataan pienempiin pakkauksiin koneellisesti.

Esikäsitellyissä riiseissä ym. niitä ei enää taida olla, mutta jos ostat tyyliin kilon luomuriisiä tms. viisas huuhtelee. Muutoin syö ylimääräisen mukana tulevan. Vaikka ei kypsennettynä haittaakaan, paitsi mahdollinen kiven siru voi rikkoa hampaan.

Itse aina valutan riisit ja linssit käsien läpi, jotta havaitsen asiaankuulumattomat kappaleet. Hernesopan valmistus on turvallista, koska herneitä liotetaan puolisen vuorokautta. Sen jälkeen on helppo havaita madonsyömät tai muutoin pilaantuneet yksilöt joukosta eikä tule syöneeksi niitä itse. Samalla havainnollistuu myös likaisuus. Liotusvesi on likaista ja silloin on iloinen kun tuli liottaneeksi, koska saa syödäkseen "puhdasta" soppaa.

Vierailija
10/10 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon syönyt varmaan 20 vuotta Ben-sedän basmatiriisiä eikä koskaan ole tuollaista tullut vastaan

Eiköhän ne ole perinpohjin puhdistettu paitsi roskista, myös ravintoaineista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän