Sähköä bussissa (ja miksi olen niin TYHMÄ!!!)
Olin bussissa matkalla töistä kotiin tänään. Nojailin ikkunaan silmät kiinni. En avannut silmiä, kun bussi pysähteli, ja kyydistä poistui ja kyytiin nousi ihmisiä. Tunsin jonkun istuvan viereeni, ja heti meni kummaa kihelmöintiä pitkin käsivartta. En avannut silmiäni, tutkailin vain tuntemusta. Sitten tulvahti nenään aivan uskomattoman hyvä ihmisen tuoksu. Ei mikään hajuste, vaan ominaistuoksu, joka oli ihan tajuttoman hyvä. Vedin syvään henkeä siinä ja kurkkasin, ja voi taivas mikä mies siinä istui! Täysi 10+, sellainen, joita ei näe kuin muutaman kerran elämässä. Laitoin taas silmät kiinni ja annoin ajatusten hyrrätä. Sitten soi puhelin, vastasin (vaikken yleensä vastaa bussissa), koska odotan tärkeää soittoa. Se oli nopea asia, eikä sitä, mitä odotin. Alle minuutin puhelu. Puhelun loppumisen jälkeen tämä adonis toteaa, että hyvä biisi (minulla soittoäänenä). Se on sellaisen aika underground-bändin biisi, eikä edes sen vähän tunnetun bändin tunnetuimpaa tuotantoa. Sanoin punastuen, että kiitos, ja sitten mies kysyi, että diggailenko muutenkin tuota bändiä. Siis mikä yhteensattuma! Sanoin, että tosi paljon, ja juteltiin siitä vähän. Oli helppo jutella. Mieskin totesi, että harvoin törmää johonkuhun, joka on edes kuullut siitä. Juteltiin musiikista muutenkin hetki, ja esittäydyttiin. Mun pysäkki tuli kuitenkin ihan liian pian, ja sanoin, että mä jään pois. Mies sanoi, että oli kiva jutella, ja olisi kiva jutella joku toinen kerta lisää. Mä sanoin vaan, että ainahan sitä voi toivoa, että törmätään. Siis haloo? Sitten menin vaan siihen oville ja jäin bussista pois. Ikkunasta vielä kohtasi katseet.
MITEN VOIN OLLA NIIN TYHMÄ. Siinä oli varmaan se Mun Se Oikea, ja minä en tajua mistään mitään. Olisin voinut antaa puhelinnumeron tai ihan mitä vaan. Mutta ei kun pitää olla tyhmä. Busseja menee aina samaankin suuntaan, olisin voinut jäädä pidemmäksikin aikaa. Kiire ei ollut mihinkään. Mä olen täällä nyt kironnut itseäni ja tyhmyyttäni. Tarvitsi avautua. Mitä tässä enää voi? Joku hemmetin somekampanja? Hei adonis bussissa XX, ota yhteyttä. Joo ei. Ikinä ennen en ole häntä nähnyt tuossa bussissa, vaikka on minun vakivuoro. ARGH!