En saa nauttia alkoholia edes lomalla
Miehellä alkoholiongelma eikä ole juonut nyt muutamaan vuoteen. Itse olen ollut aina kohtuukäyttäjä. Nyt kun mies ei voi juoda niin en voi minäkään. En pääse työillallisille, kavereiden kanssa ja nyt lomalla ollessani en saanut ostaa edes viinipulloa. Mites nyt tuetaan puolisoa ylämäessä? Jäämällä itsekin paitsi?
Kommentit (16)
Siis miten niin et pääse ja et saa? Tiesitkö, että sinun ei ole pakko tehdä kaikessa niin kuin miehesi haluaa. Jos miehesi haluaa kontrolloida sinua oman alkoholiongelmansa verukkeella, niin älä suostu, eroa mieluummin.
Ja vänkääjille tiedoksi, että ongelma ei ole se että viina olisi maailman tärkein juttu, vaan se, että tuollaiset kontrolloivat ja alistavat mulkut ovat ihan hanurista puolisoina.
M35
Jos miehen alkoholiongelma olisi hallyssa, niin sen ei pitäisi olla sinun ongelmasi.
Kuulostaa siltä, että mikä tahansa tekosyy on hyvä syy ratketa ryyppäämään.
On heti naama väärässä kun on tiedossa esim työillanistujaiset. Varmistelee että käynhän vain syömässä ja enhän ota viiniä tms. Kaveri-illat on nykyään nounou ja ruoan kanssa tilaa vissyt molemnille ravintolassa. Mitään ulkomaan reissuja tai vaikka risteilyjä ei tehdä. Ei suostu lähtemään. Siskonsa tyttären ylppäreissä mökötti kuin join lasin kuoharia ja yhden konjakin.
Joi itse ongelmallisesti vuosia; olen joutunut petetyksi ja jätetyksi, noukkinut puskista ja putkista, soitellut työnantajat ja kaverit ja valehdellut. Nytkin tupakoi salaa vanhemmiltaan kun ahdistaa, viiskymppinen mies!
Henkilökohtaisesti jos omalla miehelläni olisi niin vakava sairaus kuin alkoholiongelma niin en kyllä itse joisi - paitsi ehkä jos lähtisin yksin matkalle. Mutta alkoholia en missään nimessä toisi oman mieheni lähettyville, en edes omassa hengityksessä.
Tosin itse juon ehkä kerran vuodessa ja silloinkin se on ehkä lasillinen jotain kermalikööriä, joten siitä luopuminen ei olisi kovinkaan iso juttu.
Yritä juoda niin että et nauti siitä .
Oletko hakenut itsellesi ammattiapua? Jos olet aikuinen ihminen eikä sinulla ole esim. laaja-alaisia oppimisvaikeuksia tai muita indikaatioita, mitä ennen lieväksi kehitysvammaksi kutsuttiin, niin olet kai täysivaltainen osapuoli parisuhteessanne. Silloin päätät ihan itse siitä, mitä nautit lomalla.
Jos mies oikkuilee, murjottaa, kiukuttelee tai mitä tahansa, niin sinä päätät, jaksatko ja haluatko sellaisen ihmisen kanssa elää.
Et voi sälyttää vastuuta omasta elämästäsi miehen harteille.
Voithan sinä juoda ja mieskin voi.
'What´s the problem ?
Sinccis
Mä otin takaisin lasteni isän kun pakkoraitistui haimatulehdusten myötä. Pidin sitä Luojan lykkynä, että nyt ei enää juo. Siitä seurasikin sitten pahin helvetti ikinä. Mies kireä kuin viulunkieli, stalkkasi kaiken mitä teen, muuttui epäluuloiseksi ja vainoharhaiseksi. Jätti mut, koska kuulemma petin?
Olisin kyllä itse jättänyt jossakin vaiheessa. hyvä että pääsin eroon. Hassua, että seurustelee nyt naisen kanssa, joka on kova käymään baareissa. Itse en edes ollut. Mitähän siitäkin seuraa? Ei varmaan päästä sitä naista enää minnekään. Onnea heille!
Kuulostaa että itselläsi on alkoholiongelma, koska on niin tärkeää ettei voi olla ilman, hae apua.
Jos mies ei juo, ei sun täydy absolutiksi muuttua.
On hienoa, kun miehesi ei juo. Alkoholi ei ole välttämätöntä kenellekkään. Valitsisin tilallasi raittiuden miehen takia.
Vierailija kirjoitti:
Yritä juoda niin että et nauti siitä .
TÄMÄ.
Minä juon aina mahdollisimman nopeasti pois kaiken viinan, se on työtä, ei nauttimista. Mutta hyvät humalat tulee.
Et saa vaiko et halua? Siinä se kysymys. Ota elämäsi haltuun. Äläole pelkkä mykkä matkustaja joka väittää omaavansa mielipiteitä mutta näkeekin itsnsä vain uhrina. Ja tottakai kaikki on persiillään silloin.
Vierailija kirjoitti:
On heti naama väärässä kun on tiedossa esim työillanistujaiset. Varmistelee että käynhän vain syömässä ja enhän ota viiniä tms. Kaveri-illat on nykyään nounou ja ruoan kanssa tilaa vissyt molemnille ravintolassa. Mitään ulkomaan reissuja tai vaikka risteilyjä ei tehdä. Ei suostu lähtemään. Siskonsa tyttären ylppäreissä mökötti kuin join lasin kuoharia ja yhden konjakin.
Joi itse ongelmallisesti vuosia; olen joutunut petetyksi ja jätetyksi, noukkinut puskista ja putkista, soitellut työnantajat ja kaverit ja valehdellut. Nytkin tupakoi salaa vanhemmiltaan kun ahdistaa, viiskymppinen mies!
Miksi ihmeessä suostut tuollaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Mieskö määrittelee sinun alkoholinkäyttösi? Eiköhän se ole oma asiasi. Miten olet alistunut tuollaiseen?
”Ei juominen ole mulle mikään ongelma. Voin juoda niin paljon kuin haluan”?
Mieskö määrittelee sinun alkoholinkäyttösi? Eiköhän se ole oma asiasi. Miten olet alistunut tuollaiseen?