Varotatteko te
naisia exästä, joka on vienyt teidät _pitkään ja raskaaseen_ toipumisprosessiin? Vuosien epätoivoon ja jopa sairastumiseen, jota ei mahdollisesti olisi tapahtunut ilman miehen synnyttämää stressitilaa?
Nyt yksi hehkuttaa eksästäni. Luen naisen blogia, puolituttu minulle. Hirvittää, mutta rakastuneelle on turha puhua mitään?
Kommentit (20)
Tuskin varoittaisin. Jos kyseessä olisi ihminen, joka todennäköisesti uskoisi minua, hän tuntisi minut tai ainakin ystäviäni ja tietäisi asian ennestään. Jollei tiedä, hän on tosiaan joku puolituttu, joka tuskin uskoisi minua kuitenkaan.
Ehkä ihmisten on pakko vain antaa tehdä omat virheensä. Ja voihan heidän dynamiikka olla erilaista, ja tämä nainen vahvempi kuin itse olin? Huh huh silti - merkit (miehen käytös ja naisen kuvaamat tunteet) ovat ihan presiis samat kuin itselläni tuossa vaiheessa.
En. Toinen ihminen ei ole auttamatta sitä jonkun toisen kansa mitä hän oli minun kanssani. Eikä toista tulisi koskaan määritellä tämän menneisyyden perusteella.
Tuo nainen ei ole = sinä
Kunnioitus on ansaittava ja on turha väittää ettei herrasmiehiä ei ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua.
ps. kukaan ei voi kirjoittaa elämäkerrassaan itsestään sankaria ja muista syypäitä kaikkiin ongelmiin.
Mun eksä väitti minulle kun oltiin yhdessä että kaikki entiset oli valehtelijoita ja hulluja. Minä sinisilmäisesti uskoin ja vielä säälin mun rakasta pikku muru-parkaa. Sitten arki alkoi ja mies alkoi juomaan, lyömään ja kulkemaan vieraissa. Ero siitä tuli, onneksi.
Jos nyt eksän nyksälle kertoisin millaista meillä oli suhteen loppupuolella niin enpä usko että nainen uskoisi. Koska mehen eksät (ja minä kuulun niihin) on valehtelijoita ja hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Mun eksä väitti minulle kun oltiin yhdessä että kaikki entiset oli valehtelijoita ja hulluja. Minä sinisilmäisesti uskoin ja vielä säälin mun rakasta pikku muru-parkaa. Sitten arki alkoi ja mies alkoi juomaan, lyömään ja kulkemaan vieraissa. Ero siitä tuli, onneksi.
Jos nyt eksän nyksälle kertoisin millaista meillä oli suhteen loppupuolella niin enpä usko että nainen uskoisi. Koska mehen eksät (ja minä kuulun niihin) on valehtelijoita ja hulluja.
... jatkan vielä. Tekisi mieli varoittaa, mutta pelkään että eksä kostaa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Sinussa ei ollut mitään vikaa?
Minussahan oli kaikki, ihan kaikki vika.
Silloin kun tapasin muita ihmisiä, he kertoivat minulle miettineensä varoittamista, ja että miten olinkin mennyt suhteeseen ankeuttajan kanssa.
Nyt uuden itseluottamus rakoilee.
En, koska en haluaisi näyttää säälittävältä eksältä.
Vierailija kirjoitti:
En, koska en haluaisi näyttää säälittävältä eksältä.
"Näyttäminen joltakin" sen konkurssin jälkeen on ihan yksi ja sama, jos voisi pelastaa toisen samalta pimeydeltä, jonka itse joutui käymään läpi. Menetetty on maine ja kunnia, ja se tapahtui ihan siinä suhteessa.
Vaikuttaisit katkeralta eksältä ja kyttääjältä.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Eksäni oli narsisti ja minua yritti kaksi hänen entistä kumppaniaan varoittaa, mutta eksä onnistui maalailemaan nämä mustasukkaisiksi roikkujiksi. Kaikki vika oli heissä ja eksä vain uhri.
Tiedän että eksäni tulisi perääni jos hänestä uudelle kumppanilleen mainitsisin vaikka minulla on turvakielto, tietojenluovutuskielto ja lähestymiskielto ja vaikka olen muuttanut ja poistanut kaikki sometilit, koska teki noin eksilleen. Niin kylmältä kuin se kuulostaakin, niin arvostan enemmän omaa rauhaani, mielenterveyttäni ja hyvinvointiani kuin toisten. Meille kehittyi myöhemmin ystävyys miehen kolmen muun hullun eksän kanssa, koska suhde miehen kanssa oli niin mielisairas, ettei kukaan, joka ei samassa tilanteessa ollut, olisi pystynyt sitä uskomaan/ymmärtämään. Se oli aika terapeuttista kun joku tiesi tasan tarkkaan mitä sinulle oli tapahtunut koska oli kokenut aivan saman.
T. Toinen hullu valehtelija
Ei kannata varoittaa, koska nämä sankarit kertovat miten exä on vaan hullu, valehtelee, on epätoivoinen ja roikkuu kiinni. Vaikka ei tosiaan roikkuisi ja päinvastoin ei suostu vastaamaan niihin miljooniin yhteydenottoihin, joita yhä satelee, vaikka erosta on aikaa vaikka ja kuinka. En itse kerro, vaikka on dokumenttia näyttää, mikä todistaisi aukottomasti etten ole ainakaan omasta päästäni näitä keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaisit katkeralta eksältä ja kyttääjältä.
Kyllä, mutta kuten jo vastasin, "näyttäminen" ja "vaikuttaminen" ei ole minulle tässä tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Eksäni oli narsisti ja minua yritti kaksi hänen entistä kumppaniaan varoittaa, mutta eksä onnistui maalailemaan nämä mustasukkaisiksi roikkujiksi. Kaikki vika oli heissä ja eksä vain uhri.
Tiedän että eksäni tulisi perääni jos hänestä uudelle kumppanilleen mainitsisin vaikka minulla on turvakielto, tietojenluovutuskielto ja lähestymiskielto ja vaikka olen muuttanut ja poistanut kaikki sometilit, koska teki noin eksilleen. Niin kylmältä kuin se kuulostaakin, niin arvostan enemmän omaa rauhaani, mielenterveyttäni ja hyvinvointiani kuin toisten. Meille kehittyi myöhemmin ystävyys miehen kolmen muun hullun eksän kanssa, koska suhde miehen kanssa oli niin mielisairas, ettei kukaan, joka ei samassa tilanteessa ollut, olisi pystynyt sitä uskomaan/ymmärtämään. Se oli aika terapeuttista kun joku tiesi tasan tarkkaan mitä sinulle oli tapahtunut koska oli kokenut aivan saman.
T. Toinen hullu valehtelija
Tajuttoman hyvä idea tuo eksien kerho!
Näitä henkilöitä ei tosiaan pysty tajuamaan miltään teoriapohjalta. Ja teillä on vielä sama. Tosin eikö latistaminen ja ankeuttaminen ole lopulta melko samalla kaavalla menevää, näin olen kuullut. Siitä minuakin haluttiin varoittaa, ei varoitettu. Ja nyt minä olen se "edellinen eksä". Oikeastaan ainoa vähän pitemmässä suhteessa ollut eksä, muut ovat tajunneet lähteä aiemmin.
Tiedän sellaisenkin tapauksen, että miehen sisarukset varoittivat naista, mutta nainen ei uskonut. Jos eksä varoittaa niin aika harva varmaan uskoo...
Vierailija kirjoitti:
Tiedän sellaisenkin tapauksen, että miehen sisarukset varoittivat naista, mutta nainen ei uskonut. Jos eksä varoittaa niin aika harva varmaan uskoo...
Aivan. Jäi muuten sanomatta, jos asialla on mitään merkitystä, että olen ollut toisen kanssa jo vuosia, eli "kyttäämisestä itselle takaisin" minua ei ainakaan voisi normaalioloissa syyttää. Tosin mikään siinä suhteessa ei ollut normaalioloja, hänet tuntien voisin olla kärkkymässä häntä takaisin joka tapauksessa.
He kuuluvat kumminkin lähipiiriin, asuvatkin jo vieressämme, siksi tämä ahdistus tuli tämän uuden puolesta.
Exä varoitti miestäni minusta. Olin kuulemma väkivaltainen narsisti, joka tuhosi hänet muutamassa vuodessa. Alkoholista tuli exälle lohtu, kun minä petin, huijasin ja syyttelin.
Mies ei uskonut. Nyt olemme olleet yli 15 vuotta yhdessä ja exällä on edelleen taipumus löytää naisia, joita on pakko lyödä, koska nämä toimivat väärin.
Ja ei, ei ole kysymys ns taloudellisista seikoista.