Fysioterapia on turhaa
Ne vaan vääntelee leikattua kehonosaa eikä tee muuta. En enää seuraavien leikkauksien jälkeen mene yhdellekään kun osaan itse kuntouttaa itseni ja tehokkaammin. Yksikin vain makuutti siinä pedillä kun olisi pitänyt käyttää kuntosalia joka heidän tiloista löytyy turhaa sanon minä.
Kommentit (9)
Paranin karmeasta issiaksesta perinteisellä fysioterapialla. Kyllä koulutuksen saanut ihminen tietää, mikä liikerata mihinkin vaikuttaa. Lähetteen kirjoittanut lekuri sanoi että kipu häviää kolmannen hoitokerran jälkeen, mutta 10 kertaa pitää käydä läpi. Näin kävi. Tästä on parikymmentä vuotta, eikä vaiva ole palannut. Kokeilin ensin huuhaa-terapioita, mutta ne eivät auttaneet lainkaan. Akupunktio, vyöhyketerapia, naprapatia ja joku neljäskin olivat todella huuhaata.
Ihan varmaan joo. Mikä on oma koulutuksesi? Tuskin sitä onkaan.
Ei kuntoutuksen mitään fitness- tai bodaustreeniä kuulu ollakaan. Jäsenten liikkuvuutta edistävää, ja oikeita lihaksia vahvistavaa olematta liian rasittavaa.
Juuri lapsi sai fyssarin ohjeet. Polvileikkauksen jälkeiseen kuntoutukseen.
Paljon turhaa työtä fysioterapeutit tekevät kyllä.
Kuntouttavat potilaita, jotka eivät tee itse mitään kuntoutumisensa eteen, päinvastoin.
Hyvät neuvot ainakin itse olen saanut. Tosin työnantaja maksoi vain yhden kerran, niin sitten jumppasin ohjeiden kanssa kotona. Sitä vaan ihmettelen, miksei työnantaja voi kustantaa työstä johtuviin kipuihin ja vammoihin ja särkyihin säännöllistä fysioterapiaa, kun hyötyisi välittömästi siitä ihan itsekin.
Minä jo tänä aamuna tuolla toisessa ketjussa russutin, kun minä joskus varasin lääkärin kehotuksesta ajan fysioterapeutille huonon ryhdin ja selän takia. Oletin, että siellä fyssari vääntää ja kääntää ja kokeillaan erilaisia liikkeitä, joilla ryhti paranisi. Terapeutti vain kyseli, mitä haluan, että tehtäisiin. Pyysin että hän tutkisi ja antaisi neuvoja. Hän istutti minut tuoliin ja tuijottelu hetken parin metrin päästä. Ei aikonutkaan kokeilla liikkuvuutta tai tunnustella lihaksia tms. Valitin myös lonkkieni jumeja ja sitten vihdoin laittoi minut pöydälle ja vähän heilutti jalkaani. Sitten pyysin, että näyttäisi harjoituksia joita voisin tehdä kotona. Näytti kaksi liikettä ja niistäkin toinen oli lonkalle.
Oli kyllä niin turha reissu, kun ajattelin että nyt saan vinkkejä ammattilaiselta. Mutta ilmeisesti minun olisikin pitänyt neuvoa tätä terapeuttia, mitä vastaanotolla tehdään ja mitä huonolle ryhdille voi tehdä.
Haha vitunko väliä mun koulutuksella on jos koen fysioterapian turhana kun makuutetaan sängyllä ja saa maksaa turhasta paskasta
Sehän riippuu ihan fysioterapeutin ammattitaidosta ja kuntoutettavan omasta motivaatiosta kuntoutukseen. Kyllä meillä urhrileva teini sai fysioterapeutin kuntoutusohjeilla oman polvivaivansa kuntoon.
Oon käyny kahdesti fyssarilla ja ihan hyviä liikkeitä oon saanut. Yhden kerran kävin osteopaatilla ja kipu helpottui puoleen :O Nyt pitäisi varata vielä toinen aika!
Joo ja ihmetyttää ne "liikkeet" mitä neuvovat. Ei tunnu yhtään missään, mullekin neuvottiin joku poikittaista vatsalihasliikettä vahvistava liike, ihan sama kuinka paljon sitä teen,ei tunnu missään. Kuulemma kuuluukin olla kevyt liike, mutta oikeasti, jos ei lukuistenkaan toistojen jälkeen mitään tuntumaa missään, niin vaikea uskoa että siitä on mitään hyötyä..?