Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vanhustenhoito todella niin karmeata kuin väitetään. Kokemuksia pinoon!

Vierailija
20.05.2006 |

Mä olen tehnyt sijaisuuksia vanhustentalossa ja palvelutalossa ja kyllä potilaat hoidetaan, mutta ainkin kaikissa niissä paikoissa missä itse olen, ovat vakituiset työntekijät vältelleet töitä parhaansa mukaan ja juoksuttaneet sijaisia ja harjoittelijoita koko ajan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä näki monenlaista. Mieleenpainuvin oli ehkä se kun eräs mummo köytettiin vessanpönttöön kiinni ja jätettiin yksinään vessaan, jos vaikka tekisi tarpeensa.

Tosin nyt vuosia itsekin hoitotyötä tehneenä( en vanhusten kanssa), ymmärrän kyllä senkin, että resurssipula on aikamoinen ja vaikka kuinka raadat, jotain jää silti tekemättä. :(

Vierailija
2/5 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kyllä joillain vakituisilla työntekijöillä on tapana pompottaa sijaisia ja opiskelijoita mielensä mukaan, mutta onneksi näitä on kuitenkin harvassa.

Itse pidän ko. työstä kovasti. Vanhukset hoidetaan hyvin, mutta henkilökunnan vähyyden vuoksi, heille jää liian vähän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

askareilleen. Todella ihmisyyttä halventavaa toimintaa.

Vierailija
4/5 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lonkkansa. Potilaan oman TURVALLISUUDEN takia se siihen sidotaan. Hoitaja on sillä välin esim. petaamassa petiä.

Vierailija
5/5 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on raskasta sekä fyysisesti että henkisesti. Luulisin, että yleinen moraali alalla on aika alhainen johtuen matalista palkoista ja koska sitä ei arvosteta samalla tavalla kuin muita hoitoaloja. Ne vanhemmat hoitsut kyllä nuorempia juoksuttaa, mutta niin on joka alalla. Sanoisin vaan kokemuksesta, että vanhustenhoito on ala, jolla ei pitkäaikaisesti henkisesti jaksa, koska itsestään tulee antaa niin paljon hoidettaville, ja lopulta voi palaa loppuun, ellei sitten osaa eristää itseään hoidokeista tunnepuolella. Ihmisiinhän pakosti kiintyy ja kun he sairastuvat tai kuolevat niin se on hyvinkin raskasta hoitajalle.